Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Adin schreef:Heb vandaag met 2 verschillende hoefsmeden overlegd over break over beslag voor mijn paard, de meningen zijn zo verschillend. Hij staat nu op ijzers met zooltje en foam.
Hoefsmid 1 geeft aan dat het mijn paard wel kan helpen om het afrollen te verbeteren en daardoor kan ie beter gaat lopen.\
hoefsmid 2 is minder hoopvol, als hetgeen totnutoe is gedaan niet helpt ziet het er somber uit, tevens blijft het symptoom bestrijding en verlicht je de situatie alleen maar wat voor het paard maar hij blijft natuurlijk HKO hebben alleen de pijngraad gaat iets naar beneden.
Ik vind het lastig, wil niet egoistisch zijn door op mjn paard te blijven rijden met allerlei kunstgrepen terwijl het stiekem dus nog steeds wel pijn doet alleen hij het wat minder toont.
fijne dillema's zijn dit!

) En toch werkt het super voor andere, zoals een aantal hier in het topic.

Pebblesther schreef:Ik kom net bij de paardenkliniek vandaan en mijn paard heeft in beide voorbenen een ontstoken hoefgewricht. Vorig jaar had hij dit in 1 been, toen heeft hij ijzers met zooltjes en demping gekregen.
Nu is mij break-over beslag aangeraden dus daar komt hij volgende week op te staan.
Ben benieuwd of dat gaat helpen dat de ontsteking niet meer terug komt!