Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
‘Orthopedisch’ beslag met zooltjes, balken etc belemmeren de doorbloeding nog meer en veroorzaken nog grotere ongevoeligheid in de hoef en blokkeren zo de pijn. Dit geeft de indruk dat ‘orthopedisch’ beslag genezend werkt.Arabesk schreef:Ik kan geen enkele hoefziekte bedenken waarbij er geen oplossing zónder ijzer te bedenken is, maar da's weer een andere discussie‘Orthopedisch’ beslag met zooltjes, balken etc belemmeren de doorbloeding nog meer en veroorzaken nog grotere ongevoeligheid in de hoef en blokkeren zo de pijn. Dit geeft de indruk dat ‘orthopedisch’ beslag genezend werkt.[/size]
Arabesk schreef:Ik ben tegen therapeutisch beslag, ik kan geen enkele hoefziekte bedenken waarbij er geen oplossing zónder ijzer te bedenken is, maar da's weer een andere discussie‘Orthopedisch’ beslag met zooltjes, balken etc belemmeren de doorbloeding nog meer en veroorzaken nog grotere ongevoeligheid in de hoef en blokkeren zo de pijn. Dit geeft de indruk dat ‘orthopedisch’ beslag genezend werkt.

)
Arabesk schreef:Ik ben tegen therapeutisch beslag, ik kan geen enkele hoefziekte bedenken waarbij er geen oplossing zónder ijzer te bedenken is, maar da's weer een andere discussie‘Orthopedisch’ beslag met zooltjes, balken etc belemmeren de doorbloeding nog meer en veroorzaken nog grotere ongevoeligheid in de hoef en blokkeren zo de pijn. Dit geeft de indruk dat ‘orthopedisch’ beslag genezend werkt.

Suus_ schreef:Als ik een nieuw paard koop die nog nooit asfalt gezien heeft en wil er veel mee naar buiten zou ik het voer aanpassen en rustig aan opbouw.
IJzers gaan mijn paard nooit van dichtbij zien...
Hoeftniet schreef:Klijntjuh schreef:Ik vraag me af wanneer je voor hoefijzers gaat? Is dit standaard al als je buiten gaat rijden? Of heeft dit een andere reden?
- als de hoeven sneller slijten dan aangroeien
- orthopedische redenen
- bepaalde correcties
- grip
- cosmetische redenen
- bescherming
- enz