Advies met betrekking overname oma-pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fuego3

Re: Advies met betrekking overname oma-pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 18:10

ben benieuwd wat jou smid er van vond ?

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 21:05

fuego3 schreef:
ben benieuwd wat jou smid er van vond ?

Ze is in het verleden idd bevangen geweest, door het verkeerd (amateuristisch) bekappen van de buurman had ze dermate kneuzingen in haar hoef dat deze verkeerd zijn gaan groeien. Ze loopt zo om zich zelf te onlasten. De kneuzingen zijn nog duidelijk te zien. Er is een heel stukje van haar hoefjes af gehaald en op het eerste oog staat ze er netter op. Over weken mag ze weer. Maar ik heb er vertrouwen in :D .

Ze staat dus sinds een half uurtje hier op stal *\o/*

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:10

ik heb niet alles gelezen,maar toen ik de foto van de hoefhjes zag zag ik meteen klompvoetjes die een bevangen pony krijgt/heeft.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:00

nou dan mogen we je feliciteren met je nieuwe aanwinst !1

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:23

sorry hoor ik dacht dat jou smid de shet altijd al bekapte , fijn dat jou smid er wel heil in ziet en jij een shetje rijker bent *D het zou wel zo kunnen zijn dat ze morgen moeilijker gaat lopen , maar alles moet zijn tijd hebben.
ik moet zeggen t is echt een droppie van een merrietje , echt een lekker bolletje vond ik der op de foto ,

gefeliciteerd. ;)

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:30

Interessant, ben benieuwd hoe de hoeven gaan veranderen. Dat vraagt om een fotoverslag!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 23:39

Gefeliciteerd & ben benieuwd naar de verandering in de stand van de voetjes! :D

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 20:14

Dankjulliewel :D

Ze valt me echt 200% mee, heb haar van de winter zien liggen nadat ze bekapt was omdat ze gewoon weg niet op haar pootjes kon staan. Ze staat hier nog op stal (aangezien ze in het praktische geval net een maandje te vroeg is. Lees: weide is nog niet klaar), en voor de beweging wandel ik en fiets ik met mijn andere shet. Heb vandaag toch een rondje (20 minuutjes) met haar gelopen omdat ik verwacht had dat ze stokkreupel of iig stijf zou zijn. Maar deze dappere dame bewees het tegendeel.

Vrolijk drentelent/nog waggelend heeft ze heel stoer in de bermpjes gedraafd. Oortjes naar voren :D . Het water drupte uit haar neus van inspanning en de was zeik en zeik nat toen we thuis kwamen, maar zooooooooooooooooo'n verbetering. Gisteren had ze niet nagedacht over een drafje, maar vandaag kwam het helemaal spontaan. *\o/*

Zal morgen even foto's maken van haar beentjes :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 20:21

nou super dan toch !!

ben benieuwd hoe ze er over een half jaartje ofzo bij loopt

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:17

mooi dat ze een wereld plekje heeft gevonden om haar latere jaren door te mogen brengen , met iemand die haar hoefjes ook nog eens weer gaat oplappen , ben echt heel blij voor jou en je merrietje.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-11 22:11

fuego3 schreef:
mooi dat ze een wereld plekje heeft gevonden om haar latere jaren door te mogen brengen , met iemand die haar hoefjes ook nog eens weer gaat oplappen , ben echt heel blij voor jou en je merrietje.

Kom net tot de conclusie dat haar gebit ook om te huilen is |( ...................gaf haar een handje musli en dat krijgt ze dus heel slecht weg :( . Dus waar ze nu precies zo dik van komt :+ , maandag toch eerst de tandarts maar even bellen :(:)

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 22:23

Wat fijn van je dat je de pony een kans geeft !
Je kans wordt al direct beloond, met dat drafje dat ze je spontaan gaf !
Spijtig van haar gebit, maar éénmaal inorde is het juist nog op controle gaan hé ??

Doe zo voort, ik ben benieuwd hoe het verder gaat...

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 01:06

jeetje het zit je ook niet mee he , al hebben de meeste paarden een tandart nodig eens in de zoveel tijd , de 1 van vaker als de ander. en is het gebit toch je minste zorg.

zou haar ok niet te veel bij voeren naast het hooi , omdat ze als zo bevangen is geweest , ik weet het is moeilijk omdat je haar wat toe wilt doen , alleen helpt het haar niet op langere termijn.

houd ons op de hoogte , ben echt benieuwd hoe ze het gaat doen verder qua hoefjes.