Tat_jana schreef:je kunt toch evengoed afbouwen voor je eigen gemoeds rust ?
dr is nog nooit een paard doodgegaan aan nutteloos bandages afbouwen
doen wat jou het beste lijkt
daar ga ik mee in. baat het niet dan schaat het niet! zeg ik altijd!.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Equimotion schreef:Dus die arme paarden van Vleut hebben ook allemaal "gekookte" pezen intussen?

Equimotion schreef:Er gaat een heel hardnekkig broodje aap verhaal dat bandages het been zouden verzwakken. Hierbij wordt vaak de link gelegd met mensen die met een steunverband lopen. Als je kijkt naar de positie van een steunverband bij een mens (gewricht fixerend en over een spier heen) en een bandage bij een paard (kogelgewricht niet gefixeerd en alleen om pezen heen) dan kan je heel snel en simpel beredeneren dat de vergelijking totale onzin is.
Vervolgens heeft BIT een forse campagne gestart omdat bandages de pezen zouden kunnen "koken". Er is in dat "onderzoek" alleen helemaal niets gezegd over het gebruikte materiaal of andere parameters". Op grote stallen worden al tientallen jaren duizenden paarden dagelijks gebandageerd. Dan zouden deze dus allemaal "gekookte" pezen hebben?
Ik wou het zelf net gaan type, maar jij hebt me mooi 5 minuten bespaard. easygoing schreef:Verkeerd bandageren kan idd behoorlijk slecht zijn.
Ik neem niet aan dat ze op een topstal de bandages er maar even snel om heen slaan voor de mooi alleen zoals zoveel andere dat wel doen.
heleenxx schreef:_x_alina_x_ schreef:In de wei heeft ze ook bandages om.
![]()
Laat die zeker maar af dan.