Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Ja, daar heb je gelijk in Romeorowan.. ik zal toch nog even een klein tekstje maken om erop te wijzen dat het paard ons soms voor de gek kan houden en nauwelijks symptonen toont. De mod is vast wel zo aardig om dat er nog even tussen te plaatsen! Dank voor de tip!
Jannepauli schreef:Oei LC, da's schrikken met Hittie! Maar is nu alles weer goed?
Volgens mij klopt er geen barst van dat eerste deel van 't spreekwoord "Mensen met paarden hebben een hemel op aarde.." - we gaan hier toch regelmatig door de hel met die beesies! De rest van het gezegde klopt wel: bij mij valt weinig te erven als het zo doorgaat!
lolclub schreef:@KootMiraDrum
je had aan het eind van het vorige topic een post geplaatst waarin je aangaf dat er nu weer een heel gevaarlijke periode aankwam wat betreft gras.
wil je even uitleggen waarom dit is alsjeblieft ?
KootMiraDrum schreef:lolclub schreef:@KootMiraDrum
je had aan het eind van het vorige topic een post geplaatst waarin je aangaf dat er nu weer een heel gevaarlijke periode aankwam wat betreft gras.
wil je even uitleggen waarom dit is alsjeblieft ?
In september krijgt het gras nog een laatste groeispurt voordat het in winterrust gaat. Ik weet alleen niet meer waar ik het gelezen heb
Jannepauli schreef:@ LC: Oh, je bent een schat! Graag! Ik ben weliswaar zelf van oorsprong engelstalig maar ben het geschrijf even een beetje zat en moet een kleine inhaalslag maken voor het werk dat gisteren is blijven liggen!
Stuur je me de vertaling per pb? Dan kan ik die, samen met wat andere kleine correcties ( typfoutjes die bleven hangen) in één keer aan de mod doorgeven om er tussen te plaatsen.
Fijn dat het met Hittie goed lijkt te gaan, houen zo!!
Geen idee wat voor koliek Jilske nu eigenlijk had - ze liet wel minutenlange scheten, had nogal wat darmgeluiden. Maar de arts vond bij opvoelen toch dat de darm wat te hoog tegen de milt aanlag en op dat stukje darm zat ook vrij veel 'pasteuze' mest. Dat wilde hij voor de zekerheid weghebben, vandaar de sondering en de paraffine.
Wendy15 schreef:Hoe is het risico momenteel eigenlijk?
Zit nog steeds een beetje te twijfelen of ik mijn pony 's ochtends even een half uurtje met graasmasker op wat grasjes laat knabbelen (hij is nog niet zo handig dus krijgt er nog niet zoveel door) om er heel voorzichtig weer een klein beetje aan te wennen of dat dat nog een te groot risico is nu?
Wendy15 schreef:Hoe is het risico momenteel eigenlijk?
Zit nog steeds een beetje te twijfelen of ik mijn pony 's ochtends even een half uurtje met graasmasker op wat grasjes laat knabbelen (hij is nog niet zo handig dus krijgt er nog niet zoveel door) om er heel voorzichtig weer een klein beetje aan te wennen of dat dat nog een te groot risico is nu?
lolclub schreef:wel klote dat Pauli niet opknapt... zou ze toch niet (ook) een zweertje hebben ?
wat je zou kunnen proberen is haar hoef 2x daags 10 minuten in de biotex zetten, zit er een zweertje, dan trekt het er misschien wel uit bij de kroonrand.
als ze niet beter wordt van de pro-dynam kan het natuurlijk best een zweer zijn, die reageren nauwelijks op bute.