Hoefsmid komt voor bijna niets..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:03

ik heb 2 merries staan die al 2 jaar niet bekapt zijn, die dieren hebben beresterke hoeven....
Onlangs was de hoefsmid hier voor mijn kleinste en hij heeft de hoeven bekeken van die 2 en die zagen er nog super uit :+
(mijn paarden hebben wel een heel stuk beton om op te lopen)

edit: mijn kleinste daarintegen moet elke maand gedaan worden en mijn ezeltje om het half jaar ofzo.
Laatst bijgewerkt door tessyke op 05-04-10 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 22:04

@ Turdosmercula: ja daar heb je gelijk in :D Ben iig blij dat ik er wat aan kan doen bij dr (aan het totaal) en dat ze straks ook helemaal lekker in dr velletje en dr hoeven ;) staat...

deja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:12

mijne gaat ongeveer 1x in de 10 a 12 weken,
en dan is het ook echt wel weer nodig.

Charaz

Re: Hoefsmid komt voor bijna niets..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:31

Tja als het niet nodig is dan laat je toch ook de hoefsmid niet komen?
Mijn ene pony gaat eens in het jaar soms ook wel minder en ik heb er een die wordt om de 2-3 maanden gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:37

Mijn paard is 3 maanden geleden bekapt. Haar hoeven zien er nog keurig uit. Ik weet nog niet hoevaak ze precies bekapt moet worden want ik heb haar pas 5 maanden en de dag voordat ik haar ging halen was ze bekapt.

Ik denk dat de ondergrond ook verschil maakt. De mijne staat snachts op stal en overdag in een zandpaddock ( is nu meer blubber de laatste tijd) en ik wandel veel met haar over het asfalt.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 10:53

VSW-->BEH

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:59

bij de meeste paarden verschilt het heel erg, bij mijn verzorgpony's moet bij de een bijna een hoefsmid komen om de 2 maanden & bij de ander zowat 2x in het jaar.
of ze ijzers hebben (weet in dit geval dat snoop en/of misty dit niet hebben) hoeft die dus ook niet vaker te komen.
ik denk dat ik hem gewoon zou bellen (of hoe je dit regelt) wanneer het nodig is, onnodig laten komen heeft gewoon geen zin.
wanneer ze te lang zijn, bijgevijlt moeten worden of het gewoon slim is als die het even 'bij komt werken' kun je altijd nog bellen, lijkt mij het beste. :)