Wie rijd er met renegade hoof boots?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 19:22

Jeannine schreef:
Waarom ben jij er niet helemaal tevreden mee Evita?

Schoenen draaien, ook na tig keer verstellen. Wat overigens een rottig priegelwerk is. En kan ze niet te lang omhouden dan verweken de hoefballen. Ik vind dat ik ze te strak moet aantrekken willen ze passen. Paard loopt er overigens prima op weg, maar kan er elke rit om de 20 minuten weer af om opnieuw recht te doen. Niet echt handig als je endurance rijd... Links zit nu goed maar rechts blijft draaien. Was er van de winter wel beetje klaar mee..kwamen niet echt vooruit. Maar blijf het proberen en mocht de rechterschoen ook blijven zitten starten we er ook gewoon mee. Voorlopig is blote voeten nog efficiënter en loopt ze ook prima. Wij willen de hoefschoenen vooral gebruiken voor ritten over 80km en meer en met harde bodem. Maar misschien is dat wel te ambitieus.

Jeannine

Re: Wie rijd er met renegade hoof boots?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 23:01

Wat jammer zeg. Weet degene van wie je ze gekocht heeft er geen raadt mee.

Ik heb ze vandaag weer even omgehad met wandelen, dan kon ik er even goed naar kijken. En de linker draaide binnen no-time naar buiten. *zucht*

Nu is het dat hij scheef slijt en de buitenkant langer is dan de binnenkant, dus heb de wand teruggevijld (op aanraden van de meneer van wie ik de schoen heb gekocht). Daarna heb ik er weer mee gewandeld en hij bleef zitten. Ik ga alleen niet juichen.
Zijn jou paardje zijn hoeven mooi rond??
Wat zou nou de reden zijn dat ze bij de ene prima zitten en bij de ander niet? Ze zouden moeten passen want die meneer heeft ze aangemeten.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 08:46

Ik heb een paar overgekocht van iemand en die zitten perfect. Ik kan er echt alles mee zelfs een sprongetje (met en zonder hindernissen) }> Ik heb nu nog een paar in maat 0 nodig voor achter. Mocht je het gevoel hebben een miskoop te hebben gedaan wil ik ze wel van je overnemen.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 09:12

Ik heb maatje 2 voor de voorkant.
Ik wil ze nog niet wegdoen, want ik wil even kijken of het nog goedkomt, nu ikzelf gevijld heb. Ik zou het namelijk wel erg fijn vinden, aangezien wij voornamelijk asfalt hier in de buurt hebben.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:53

GIsteren heb ik weer even een rondje gehobbeld en ze bleven beiden op hun plek zitten. Ik denk dat het toch komt doordat ik die hoefwand heb teruggeveild en de hoef nu mooi gelijk rond is :-)
Maar ik juich nog niet, want je zult altijd zien.
Vandaag maar weer even proberen :-)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:19

Vijlen is de oplossing! Dat werd mij ook al verteld in een ander topic over dit onderwerp. ik heb mijnes niet meer omgehad, omdat haar hoeven nu goed zijn en buiten rijden was alleen op zand e.d.
succes verder!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:28

Schrijf ik daar gevijld met ei *proest* *schaam*

@ NEfertarie Thanx!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:16

Ik heb ook twee paar Renegades, voor rondom. Maar sinds één van de eerste ritten draait er ook een voorschoen. Niet fijn voor het paard.
In tegenstelling tot Nefertarie - die wel goede service kreeg - heb ik na meerdere mails, belacties en oproepen via collega bekappers niet van H A gehoord. Bij mij was na 1 keer draaien namelijk een flapje uitgescheurd. Dat verwacht je toch niet van schoenen van 210 euro per paar, die je speciaal laat aanmeten.

In America is het heel gewoon dat de schoenen als ze iets te ruim zijn en een maat kleiner echt te klein is, de aanmeter die Vettec spullen hanteert en de schoen passend maakt. In NL is dat blijkbaar niet zo.

Achterschoenen blijven wel goed zitten en voor de voorhoeven heb ik nu Epic's, die zitten haar erg fijn en draaien niet.

Al met al een mooie fijne schoen, die renegade... als er iemand met echte service voor zou zijn.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:24

Ik heb HA ook wel eens gigantisch lang moeten 'stalken' voordat ik contact had. Balen, maar gewoon even volhouden. :j

Renegades zegt zelf ook uit te gaan van het model hoef dat natuurlijk bekapt is. :)

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:29

TM, ik bekap (vijl) haar elke week op de manier zoals mij door de NB'er is geleerd. En ze is altijd zo gedaan, dus het was ook niet nieuw en veranderlijk voor de hoeven. Hij hoefde er met aanmeten ook niets aan te doen. Dat is het probleem dus niet. En hoeveel mails en belletjes ik al heb geprobeerd......

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:38

Kukkie schreef:
TM, ik bekap (vijl) haar elke week op de manier zoals mij door de NB'er is geleerd. En ze is altijd zo gedaan, dus het was ook niet nieuw en veranderlijk voor de hoeven. Hij hoefde er met aanmeten ook niets aan te doen. Dat is het probleem dus niet. En hoeveel mails en belletjes ik al heb geprobeerd......

Kukkie, ligt het dan misschien aan de vorm van de hoef?
Want NB'n, prima. Dat doe ik zelf ook.
Bekap al jarenlang. De voorvoeten van mijn paard (voor de Renegades) zijn 115 breed x 130 lengte... Ik heb dus maat 1 besteld.
Heb jij misschien mooie ronde voeten waardoor ze gaan draaien?
Ik schrik hier eigenlijk best wel van, niks irritanter als een schoen die maar blijft draaien, lijkt mij.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:43

Mijn paardje heeft ronde voorvoeten ja. Maar juist omdat Renegades in de lengte verstelbaar zijn, leek dit een juiste keuze.
Later is er een collega bekapper van de aanmeter gekomen, en hij zei dat het scheurtje in de schoen geen kwaad kon. Ik vond van wel, want ik kocht iets heel duurs, met garantie e.d. Hij zei dat het met Vettec op te lossen zou zijn, maar dan moest ik wel weer bij de aanmeter zijn. Daar had ik ze immers van gekocht.
En dat lijkt mij ook redelijk. Hij heeft de aanmeter die avond nog gesproken en hem herinnerd aan mijn herhaaldelijke verzoeken, maar niets......
Tja. Ik hoef de schoenen gewoon niet meer, maar kan vanwege druk werk en eigen bedrijf ook niet maandenlang met zoiets bezig zijn. Dus ik heb het laten rusten. De epic's bevallen overigens prima.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:51

Kukkie, als jij iets koopt van 210 euro en daar hoort een bepaalde service bij, dan mag je dat ook verwachten.
Natuurlijk zal het wel te repareren zijn... maar het schiet zo niet op voor jou.
Vind het gewoon niet zo netjes dat jij geeneens antwoord krijgt.

Nou ja... die van mij zijn misschien NU onderweg, geen idee. Ik hoop het wel en ook dat ze goed passend te krijgen zijn.
Het zijn dure grapjes als je alles moet uitproberen....

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:29

Ik had HA dus een mailtje gestuurd en wel meteen een reaktie gehad. De hoefwand terugvijlen en een beetje uitproberen met het verstellen. Nu draaien ze niet meer, maar mocht dit nu wel gebeuren dan verwacht ik dat hij wel even langskomt. Volgens mij is hij onwijs druk met van alles, maar ik neem aan dat een beetje service wel op zijn plaats is bij een niet hele goedkope aankoop.

Ik heb trouwens het idee dat die dingen een beetje sloffen, hebben nog meer mensen dit?

Zjief heeft trouwens een hele ronde vorm hoeven, bijna perfect plaatje. Dat was niet de reden dat die ene ging draaien, want de andere hoef was eigenlijk mooier gevijld op dat moment.

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 14:44

Ik heb ze een tijdje mogen testen. Ik vind het tot nu toe de beste schoenen. Ze zijn lekker licht en zorgen niet snel voor schuurplekken. Wel komt de pasvorm erg precies, bij 1 voet draaide de schoen telkens een stukje. Ze werken overigens totaal niet schokdempend, het is echter wel ideaal voor de bescherming van de zool.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:33

Gisteren is hij weer gaan draaien :-(
Ik was een klein heuveltje opgelopen en hij zakte wat weg in de modder en deed een beetje maf (lente in zijn bol) daarna hoorde ik al de snel dat ie niet goed meer zat. Snel weer goed gedaan en nog geen 100 meter verder, draaide hij weer.
Het is aldoor dezelfde schoen, zo vreemd. De ander blijft perfect zitten. Wat moet ik nu?? :-(
Het is zo vervelend dat je iedere keer aan het opletten bent of hij nog wel goed zit.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:12

Ja, is zeker vervelend. Denk idd. dat bij hele ronde voeten dit mogelijk is.
Kwestie van opvullen misschien met dat Vettec?
Zodat je ietsje meer 'pasvorm' hebt en het binnenste van de schoen gelijk is aan de hoefwand.
Maar dat is idd. dan een klus voor H A om te doen, niet voor jezelf.

Wat is het verschil in de voorvoeten bij jouw paard?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:10

Ik zie geen verschil in de voorvoeten. De ene is wit en de andere is zwart, daarom is het ook moeilijk vergelijken :-)
Heb maar weer een mail gestuurd, hoop op antwoord.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:15

Kreeg net antwoord en hij komt volgende week even langs om te kijken wat hij kan doen.

Ik vind het zo raar dat de hoeven voor het oog gelijk zijn, maar de een echt blijft zitten als een huis en de ander niet.
Kan het ook zijn dat hij zijn voet iets naar binnen neerzet?

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:26

Jeannine schreef:
Kreeg net antwoord en hij komt volgende week even langs om te kijken wat hij kan doen.

Ik vind het zo raar dat de hoeven voor het oog gelijk zijn, maar de een echt blijft zitten als een huis en de ander niet.
Kan het ook zijn dat hij zijn voet iets naar binnen neerzet?

Wat je kunt doen is aan de onderzijde van de beide voeten eens opmeten, over het allerbreedste gedeelte.
Denk dat er toch verschil is wat je op het oog zo niet kunt zien.
Dat zou weleens de verklaring kunnen wezen. Stel dat er 1 cm. verschil is?
Dan zou 1 schoen opgevuld moeten worden....

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 09:33

H.A is gisteren weer even langs geweest en hij heeft de schoen die draaide iets strakker gezet.
Hij zegt dat zijn voeten het probleem niet kunnen zijn en gaat er vanuit dat het nu goed moet zitten.
Die man is echt altijd keurig op tijd, zo super.
Over opvullen heeft hij het niet gehad trouwens, en ik ben het ook vergeten aan te kaarten. Als hij weer draait moest ik het gewoon vertellen zei hij.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 11:46

Ik ben benieuwd of ze nu lekker blijven zitten Jeannine!

Ik denk dat ik de mijne deze week ook weer omdoe,
ik heb zelf samen met Ezperanza (nancy) de hoeven gevijlt en bijgewerkt dus ze zien er super uit nu! Wel wat droog, maar dat heb je met dit weer.
Hoop dat de schoenen na de vijlbeurt net zo goed blijven zitten.
we houden mekaar gewoon op de hoogte ;)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:28

Ben benieuwd of ze je nog steeds bevallen. Ik vind ze op zich heel fijn, maar niet als ik ieder moment aan het opletten ben of ze nog wel goed zitten. :-) Ik vijl ook altijd zelf, dat hebben Nance en ik onszelf min of meer aangeleerd, superhandig!

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 13:37

ja, dat vind ik ook, beetje natural mag wel, toch?
en daarbij heeft mijn paardje eigenlijk prima hoefjes, maar dat is altijd maar afwachten als je wat nieuws koopt! Dus ijzers eraf en bloot!
Maar zonder nancy was ik niet zo veel te weten gekomen van alles op paardengebied, hoor!
en zij vind het ook wel leuk, aangezien haar paard altijd op ijzers staat natuurlijk, kan ze zich opleven op mijnes!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:55

Dat draaien van 1 schoen blijft bij mij. Ook na vijlen, bijstel door hoefsmid, bijstel door mijzelf. Omdat wij endurance rijden komt het heel precies en kun je niet iedere keer voorzichtig doen en je zorgen blijven maken of dat ding wel goed zit. Ik train er wel mee om de zool te beschermen tegen grote stenen maar een wedstrijd ermee rijden durf ik niet aan, teveel gedoe.