Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
CherokeeChum schreef:geerke schreef:
niet alleen om cosmetische redenen word dit gedaan....ook om het hoefbeen weer goed te laten lopen met de hoefwand.
(de stand van het hoefbeen verandert uiteraard niet....maar jij bent toch hoefsmid?heb je dit soort voeten nog noit meegemaakt dan?....)
Het vermoeden dat er veel aan de hand is in de hoef is juist....verdiep je maar eens in hoefbevangenheid met kanteling van het hoefbeen...dan ga je deze hoef 'begijpen'.
En dit paard staat al 12(!!!) weken op dit beslag,en dan krijgt deze hoefsmid de schuld?
Niet helemaal eerlijk lijkt mij.
Hoefbevangenheid is mijn specialiteit,ik denk dat ik er meer van begrijp dan je denkt....
Dit paard is dus gewoon niet bevangen maar heeft wel een ernstig misvormde voet.
.
geerke schreef:Oeps... foutje Geerke...
geerke schreef:Paard is dus aan beide voorhoeven bevangen geweest waarbij rechtsvoor een hoefbeen kanteling heeft plaats gevonden
geerke schreef:Paard is dus aan beide voorhoeven bevangen geweest waarbij rechtsvoor een hoefbeen kanteling heeft plaats gevonden
CherokeeChum schreef:geerke schreef:Oeps... foutje Geerke...
niks foutje.....
geerke schreef:niks foutje.....
geerke schreef:je hebt verschil in gradaties van bevangenheid...als je een denkbeeldige lijn trekt van kroonrand naar beneden zie je dat de hoefwand niet recht loopt...de 'bult' in de hoef wil zeggen dat de verbinding tussen de witte lijn en hoefbeen 'los' is...het moet wel heel vreemd zijn wil dit hoefbeen niet gekanteld zijn....daar heb je trouwens ook gradaties in..
.