Droge hoeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Re: Droge hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:03

mengsel van azijn en slaolie na het natmaken op de hoef

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:07

Goed dat je niet aan vetten gaat beginnen. Want er zijn veel verschillende meningen over,

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:08

fienaaa schreef:
S__L schreef:
zeker niet gaan vetten of teren. Op langer termijn heeft dit juist de tegenover gestelde werking. Vet sluit de hoef af, er kan niks meer in of uit. Dus de hoef kan ook geen vocht opnemen. Het zelfde geld voor teren. Ik zou het zoals al eerder is genoemd, een modderpoeltje maken.

Vetten en teren ga ik niet aan beginnen... Ik ga eens honing proberen, mijn vader is imker... Dus honing genoeg hier *D

Goed de honing inwrijven, en niet onder de hoef smeren! Je zal het resultaat bij consequent doen merken na 4 weken!
Ik doe het zelf ook bij die fries die ik in de opvang heb, en werkt super! Ook een ander paard die op deze manier behandeld wordt laat al een enorme verbetering zien. :j

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:24

wat voor vedere werking heeft honing dan?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:26

S__L schreef:
wat voor vedere werking heeft honing dan?

Dat vraag ik me ook af eigelijk.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 06:29

Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Ik moest dat doen van mijn hoefsmid bij die Fries, en hij adviseerde het een andere klant ook. Dat hij het vertelde was mijn eerste vraag aan hem "verder alles goed met je?".
Maar de resultaten zijn echt gewoon enorm goed. De hoeven scheuren niet meer, zijn niet meer zo idioot hard en droog.
Maar ik zal het wel eens aan hem vragen wat de werking er nu precies van is.

maureen_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:01

fienaaa schreef:
Lubberslieke schreef:
hej
ik gebruik van dat laurierzalf ofzo, (bij de welkoop helemaal niet duur, witte pot met groen ettiket ) maar het werkt super,
ik gebruik het 1x in de week (en soms vergeet ik het maar dat is niet zo erg) en je kan het elke dag gebruiken, dat is een soort vocht inbrenger,
hoefolie enz sluit de hoef af en daardoor wordt de hoef juist droog, dit doet dat niet,
succes ermee

dit ga ik eens proberen... Klinkt heel goed !

Hallo Fienaaa, ik zou ook de laurierzalf proberen die gebruik ik nu ook voor mijn merrie en als ik het op de hoeven heb aangebracht zie je het twee dagen erna nog op de hoef zitten. Daarnaast krijgt mijn paard biotine maar het resultaat daarvan merk je pas na ong. een jaar voeren. Daarnaast is de tip voor het laten overlopen van de waterbak ook een hele goede en als dit niet mogelijk is, zelf proberen de hoeven wat nat te maken.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:56

potverdikkie schreef:
Ik heb werkelijk geen flauw idee.
Ik moest dat doen van mijn hoefsmid bij die Fries, en hij adviseerde het een andere klant ook. Dat hij het vertelde was mijn eerste vraag aan hem "verder alles goed met je?".
Maar de resultaten zijn echt gewoon enorm goed. De hoeven scheuren niet meer, zijn niet meer zo idioot hard en droog.
Maar ik zal het wel eens aan hem vragen wat de werking er nu precies van is.

grappig, misschien ga ik het ook wel eens proberen!

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 11:42

Waterbak over laten lopen is geen optie, mijn pony heeft binnen de kortste keren mok =(
Dus ook met nat maken moer ik heel erg uitkijken...

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:14

fienaaa schreef:
S__L schreef:
zeker niet gaan vetten of teren. Op langer termijn heeft dit juist de tegenover gestelde werking. Vet sluit de hoef af, er kan niks meer in of uit. Dus de hoef kan ook geen vocht opnemen. Het zelfde geld voor teren. Ik zou het zoals al eerder is genoemd, een modderpoeltje maken.

Vetten en teren ga ik niet aan beginnen... Ik ga eens honing proberen, mijn vader is imker... Dus honing genoeg hier *D

jouw vader is imker? bofkont!! :D

wil je aan je vader vragen of hij bekend is met propolis? juist dát schijnt erg goed te zijn voor de hoeven.

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 21:32

Suzan1 schreef:
S__L schreef:

jouw vader is imker? bofkont!! :D

wil je aan je vader vragen of hij bekend is met propolis? juist dát schijnt erg goed te zijn voor de hoeven.

Wat doe je ermee, hoe breng je het aan? Wat is de werking? Mijn vader zegt dat het een soort kit is, en alles plakt er aan vast... Het zat perongeluk op het aanrecht(was mama niet blij mee :D )

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:35

_O- dus niet op de hoeven smeren! _O-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:49

fienaaa schreef:
Waterbak over laten lopen is geen optie, mijn pony heeft binnen de kortste keren mok =(
Dus ook met nat maken moer ik heel erg uitkijken...

Andere optie's zijn er niet echt, dan moet je na het spoelen gewoon goed de kootholte afdrogen.

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:59

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:03

honing :D

guusjegoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:32

@jannie86: dat mengsel van azijn en slaolie in welke verhouding maak je dat?! Mijn fries heeft rottraal gehad, de bactierien zijn gedood maar nu zijn haar hoeven super super droog... het honing verhaal is mij duidelijk maar nu het azijn en olie mengsel nog... toch raar dat er allerlei middeltjes zijn (olien en vetten voor hoeven) die eigenlijk alleen maar tegenovergestelde resultaat bewerkstelligen! Nou goed, we gaan aan de slag!! ;-)

Groetjes Linda

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 09:53

ik meende 2/3 slaolie en 1/3 azijn werkte bij ons heel goed, werd ook veel op mijn oude stageadres gedaan

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:03

Citaat:
Wat doe je ermee, hoe breng je het aan? Wat is de werking? Mijn vader zegt dat het een soort kit is, en alles plakt er aan vast... Het zat perongeluk op het aanrecht(was mama niet blij mee )

propolis is moeilijk aan te komen.

het is een fantastisch natuurpoduct .... desinfecterend, soort natuurlijke AB
wordt ook ingezet voor white line dissease. Knap hoor wat die kleine beestjes voor werk doen:

http://people.zeelandnet.nl/ahdewilde/p ... ebraam.pdf

bij ongeregeldheden in de hoef zou ik dát nog liever op de hoeven smeren dat enig ander chemisch product.

waar je het mee kunt vermengen en welke verhoudingen, weet ik niet.
Dus: als jouw pap propolis heeft en dat wil verkopen: zeg het mij!

LoveAngelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:43

Gewoon de hoeven goed nat maken,
hoefvet raad ik niet aan!
Onze hoefsmid zegt ook al maak je de hoeven voor het invetten vochtig, hoefvet laat de hoeven uitdrogen!

groetjes, en succes.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 16:46

Mijn poown is ook heel droog met dit weer.. Gaat ook scheuren, heb ze eergister weer ingesopt met water..
Verder zeggen ze dat vet helpt omdat het vochtinbrengend is, maar het sluit de hoef ook weer af waardoor er vuil in blijft zitten, en water er buiten :O

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 17:10

Suzan1 schreef:
Citaat:
Wat doe je ermee, hoe breng je het aan? Wat is de werking? Mijn vader zegt dat het een soort kit is, en alles plakt er aan vast... Het zat perongeluk op het aanrecht(was mama niet blij mee )

propolis is moeilijk aan te komen.

het is een fantastisch natuurpoduct .... desinfecterend, soort natuurlijke AB
wordt ook ingezet voor white line dissease. Knap hoor wat die kleine beestjes voor werk doen:

http://people.zeelandnet.nl/ahdewilde/p ... ebraam.pdf

bij ongeregeldheden in de hoef zou ik dát nog liever op de hoeven smeren dat enig ander chemisch product.

waar je het mee kunt vermengen en welke verhoudingen, weet ik niet.
Dus: als jouw pap propolis heeft en dat wil verkopen: zeg het mij!

Ok, dus het is goed voor bijna alles ! :D
Heeft u dat boek geschreven, of zit u verbonden aan die kliniek? Ben wel benieuwd hoe u aan die informatie komt :+

Vraag van mijn vader: 'Hoeveel zou je ervoor willen geven? Het is een flinke klus om dat spul in een potje (oid) te krijgen...'

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:51

Dit stuk kwam ik bij toeval een tijd geleden tegen, doordat iemand mij erop gewezen heeft dat dit erg goed voor o.a. eczeem werkt.

Het is door een huisarts geschreven die propolis heeft voorgeschreven en daadwerkelijk heeft gebruikt in verschillende gevallen en daarover erg positief is.

bij het uitzoeken van WLD kom je ook propolis tegen...

vraag maar voor welk bedrag je paps de propolis in een potje wil doen en bericht mij dan maar via pb 8-)

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 18:42

Ja, ik wou net zeggen... een pb ;)

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:45

*alle reacties niet gelezen

Maar mijn bijrijdpaardjes hebben er ook last van. Ze worden elke dag afgespoten, de gehele benen zodat het water "uitlekt".

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 18:48

Vergeet dan niet de benen te drogen, om problemen te voorkomen.