Afbrokkelen Hoeven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

e_horse

Re: Afbrokkelen Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:38

Vijlen..

kristientjjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:41

mijn hoefsmid zei om de hoeven nat te maken en zeker niet in te vetten. Vet zorgt ervoor dat er geen vocht mee in kan !
met een spons wat water erop

Mnon_Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:46

Mijn paard heeft er ook last van.. Hoefsmid zegt ook dat je er vrijwel niks tegen kunt doen.. Vochtig houden helpt weinig, maar je kan het proberen. En al die middeltjes die je kunt kopen werken helemaal niet. ;) Is mijn mening.

faridaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:36

mijn verzorgpaard heeft er heel erg last van. op advies van de hoefsmid doen we nu elke dag 10 min de beentjes/hoefjes spoelen en alleen het kroonrandje met hoefvet insmeren als de hoef droog is, dit lijkt te werken maar we zijn nu een maand bezig......

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:39

Ragdollcat schreef:
hoeven natuurlijk, want land kan je niet ff invetten.

hahahaha :+

Land kun je wel natsproeien, wij laten altijd de drikbakken overlopen, dus drinkbak vullen, en dan de slang ernaast op de grond neerleggen, Als ze dan gaan drinken (wat ze hier regelmatig doen), krijgen ze vochtige hoeven.
Werkt hier prima.

Jacksonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:20

Mijn pony had er ook last van.. natmaken helpt idd wel het beste! ;)

Dok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:07

Mijn ervaring is dat de ondergrond erg belangrijk is voor verzorging v/d hoeven. Toen mijn pony op droog zand stond hielp water niet (integendeel). Wat wel hielp was goed natmaken olie erop en even laten intrekken. Dit omdat (droog) zand sterk uitdrogend werkt en met olie voorkom je enigzins dat het zand rechtstreeks op de hoef kan inwerken. Normaal (dus ook op het weiland) gesproken zou ik niet invetten of olie gebruiken. Wat mijn pony heeft geholpen is een meer natuurlijke bekapwijze. Dit ging min of meer per ongeluk door het nemen van een andere smid. In de eerste instantie was ik dus niet zo blij (met de abrupte overgang), maar zijn brokkelprobleem was wel over.