Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
E_special schreef:Als de paarden ook op stal staan helpt het ook om ze gewoon wat viezer te laten staan.
Downhill schreef:Ik heb de oplossing voor je.
Stop deze 1 minuut in een emmer water en doe ze zeiknat om bij je pony of paard.
Het zijn gewatteerde "springschoentjes" maar dan zacht. Ze hebben 3 lagen "watten" en die blijven wel een uur of 3 nat zonder dat je er zelf iets aan hoeft te doen (behalve natmaken en omdoen)
Als het extreem droog weer is doe ik ze ook om bij mijn paard in de wei of stal (voor en achter) en daaroverheen doe zn springschoenen die hij altijd omheeft in de wei.
Zie foto maar ik weet niet waar je ze kan kopen. Ik weet wel dat ze iets van 9,00 per paar kosten dus dat mag de pret van je bankrekening niet drukken
Ze worden "waterboots" genoemd. Misschien even googlen met nog wat andere kernwoorden erbij?
Dit zijn ze:

Arabesk schreef:de hoeven weer bekappen, want dat betekent dat ze te lang zijn
indrasjacks schreef:Dit hoeft niet zo te zijn die van mij is 4 dagen geleden bekapt maar door de droge weide gingen ze snel scheuren (was ze vergeten te olieèn )
inderdaad wat net al gezegd is indien mogelijk modder maken in de wei maar daar dit met warmte en wind snel opdroogd de hoeven ofwel even in een waterbadje zetten of een paar keer of zo vaak mogelijk per dag nat maken
verder ZEKER GEEN HOEVENVET vet houdt nl het vocht buiten waardoor de hoef nog meer uitdroogt
het beste een goede rijke hoefolie of zelfs het allerbeste de olijfolie
gewoon de goedkope van de aldi of liddl dit is echt het beste,Arabesk schreef:de hoeven weer bekappen, want dat betekent dat ze te lang zijn
Janike schreef:mijn pony heeft het zelf ook ze was net 1 weekje naar de hoefsmid geweest en scheurde en brokkelde allemlaal af !
het is nu ook zomer en wat ik dus doe en ook goed helpt is
het wei tje natmaken waar je voert waar hij/ zij meestal staat en bij de waterbak !
als je gereden hebt altijd eventjes na de tijd de hoeven en benen afspoelen zodat ze genoeg vocht krijgen.
Arabesk schreef:de hoeven weer bekappen, want dat betekent dat ze te lang zijn
ukoldaatje schreef:Wat ik doe...weer es een rotgevoel krijgen, brok in mijn keel en moedeloos worden ervan..
Over 3 weken wordt er dan maar als laatste kans een biopt genomen, hopen dat we dan meer weten! ff heel off-topic maarja :p
Downhill schreef:Ik heb de oplossing voor je.
Stop deze 1 minuut in een emmer water en doe ze zeiknat om bij je pony of paard.
Het zijn gewatteerde "springschoentjes" maar dan zacht. Ze hebben 3 lagen "watten" en die blijven wel een uur of 3 nat zonder dat je er zelf iets aan hoeft te doen (behalve natmaken en omdoen)
Als het extreem droog weer is doe ik ze ook om bij mijn paard in de wei of stal (voor en achter) en daaroverheen doe zn springschoenen die hij altijd omheeft in de wei.
Zie foto maar ik weet niet waar je ze kan kopen. Ik weet wel dat ze iets van 9,00 per paar kosten dus dat mag de pret van je bankrekening niet drukken
Ze worden "waterboots" genoemd. Misschien even googlen met nog wat andere kernwoorden erbij?
Dit zijn ze:
indrasjacks schreef:onderkant kun je ook met olie doen werkt altijd prima
lien05 schreef:Ik hoor best vaak van hoefsmeden dat je niet met hoefvet aan de slag moet, ook niet als je het eerst nat maakt. Dan smeer je het alleen maar dicht en kunnen er geen invloeden van buitenaf meer naar binnen. De hoeven van een paard zijn te vergelijken met de nagels van een mens: ik doen zelf weinig aan mijn nagels behalve dan tijdig knippen, vijlen en gezond eten en ze zien er prima gezond uit (de vergelijking van hoeven met leer is hetzelfde als appels en peren vergelijken). Ik ben geneigd te denken dat dit dus ook voor een paard geldt: tijdig bekappen, vijlen en gezond en gevarieerd eten geven. Met dit weer staan de paarden geregeld in de modder en als het wat droger is, dan zullen de hoeven ook wat droger zijn. Ben niet echt geneigd super veel aandacht aan de hoeven te geven qua verzorging (niet verkeerd opvatten, ik hou het natuurlijk wel goed in de gaten hoe de hoeven erbij staan). gewoon elke dag krabben en even de staat van de hoeven checken.
CCindy schreef:indrasjacks schreef:onderkant kun je ook met olie doen werkt altijd prima
Sorry dat ik nu nog reageer in dit topic!![]()
Kun je de binnenkant van de hoef ook met olijfolie insmeren?
En de stralen ook? Moet je ze dan ook nog eerst natmaken, of is alleen olijfolie erop genoeg? De hoef moet wel goed schoon zijn neem ik aan?