Rollkur filmpje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:50

Ziet er weer lekker uit allemaal. :n En dat is dan onze 'top'... Maar meer kun je er eigelijk niet over zeggen, de discussie rollkur is zo goed als uitgemolken en het fenomeen zal helaas toch nooit verdwijnen. Bekijk youtube, hoeveel filmpjes er wel niet op staan met de naam 'Rollkur', velen vele male schokkender dan die van jou. Een beetje verspilling van tijd en moeite.

SteffiiY

Re: Rollkur filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:52

inderdaad :j
En het schrikt de mensen die het doen toch niet af, want die hebben het meesal nog niet eens door.

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 17:54

Lara_Silver schreef:
Ziet er weer lekker uit allemaal. :n En dat is dan onze 'top'... Maar meer kun je er eigelijk niet over zeggen, de discussie rollkur is zo goed als uitgemolken en het fenomeen zal helaas toch nooit verdwijnen. Bekijk youtube, hoeveel filmpjes er wel niet op staan met de naam 'Rollkur', velen vele male schokkender dan die van jou. Een beetje verspilling van tijd en moeite.

Hoe meer hoe beter 8-)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:55

Nee hoor, want mensen kijken jou filmpje niet omdat er veel meer filmpjes opstaan die al meerdere malen bekeken zijn dus die zullen ze eerder aanzetten.

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 17:55

jij hebt hem gezien :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:56

:?

Maargoed deze discussie over dit onderwerp is vaak zat gevoerd.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:56

Ze doen er tenminste niet geheimzinnig over ;)!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:57

SteffiiY schreef:
inderdaad :j
En het schrikt de mensen die het doen toch niet af, want die hebben het meesal nog niet eens door.

Precies. Ik vraag me eigelijk af wat die mensen zouden denken mochten ze zichzelf ooit terug zien in zo een filmpje. Vraag me af of ze wel zouden schrikken. Denk het niet eerlijk gezegd... En dat is het verontrustende deel.

Over het meer kijken dan andere filmpjes; denk niet dat het aan de aantal malen bekeken gaat liggen, maar eerder aan de beelden. Mensen zijn van nature op sensatie uit en zullen dus de meest schokkende filmpjes kiezen.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:59

Denk je dat Anky (of Sjef of 1 van de vele anderen) het filmpje zien en dan ineens 'het licht' zien dat ze het anders aan gaan pakken? :')

Ik denk het niet, zien mensen zichzelf in een filmpje terug zullen ze zich er niet eens wat van aantrekken en groot gelijk, zou ik ook niet doen :).

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:00

SteffiiY schreef:
:?

Maargoed deze discussie over dit onderwerp is vaak zat gevoerd.

Ja inderdaad, kijk in een ander topic tada dezelfde meningen die je krijgt als je zelf een filmpje post

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:01

Ik vindt het juist goed ..ook al staan er al honderden filmpjes op. Het blijft een afschuwelijk gezicht hoe die paarden gereden worden en ook al blijven het moment opnames op geen 1 foto zie je een losgelaten rug met een juist achterbeen alleen maar verzet en een gespannen rug met hun kin op de borst. Als paarden toch hadden kunnen schreeuwen had je daar oor doppen in kunnen doen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:02

love_plaisir schreef:
Denk je dat Anky (of Sjef of 1 van de vele anderen) het filmpje zien en dan ineens 'het licht' zien dat ze het anders aan gaan pakken? :')

Ik denk het niet, zien mensen zichzelf in een filmpje terug zullen ze zich er niet eens wat van aantrekken en groot gelijk, zou ik ook niet doen :).

Waarom zouden ze hun manier moeten aan passen aan de mening van andere? Ze halen hun punten toch wel, en ik denk niet dat ze speciaal voor iemand die een filmpje plaatst op youtube (die niet eens zo schokkend is) hun training gaan aanpassen :')

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:02

Daarom :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:04

net zo of ze zich wat aantrekken van het internet.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:05

Het is altijd makkelijk om stenen te werpen, zonder zelf iets te laten zien.
Verder worden in deze filmpjes dikwijls fotos genomen uit andere hoeken, net zodat het erger lijkt. Ik ben geen tegenstander van Rollkur, mits alle andere voorwaarden voldaan zijn. Ik blijf het bekijken als een trainingsmethode om af te werken en te verfijnen. Niets verplicht jouw om daar naar te kijken. Sport is sport en daar gaat het om de beste, maak daar nog eens een jurysport van en het wordt helemaal een streven naar perfectie. Dat is zeker in onze sport zo, maar evengoed bij al die jonge turnertjes die geplooid en bewerkt worden door hun trainers om 9's en 10'en te krijgen.

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:14

bulck schreef:
Het is altijd makkelijk om stenen te werpen, zonder zelf iets te laten zien.
Verder worden in deze filmpjes dikwijls fotos genomen uit andere hoeken, net zodat het erger lijkt. Ik ben geen tegenstander van Rollkur, mits alle andere voorwaarden voldaan zijn. Ik blijf het bekijken als een trainingsmethode om af te werken en te verfijnen. Niets verplicht jouw om daar naar te kijken. Sport is sport en daar gaat het om de beste, maak daar nog eens een jurysport van en het wordt helemaal een streven naar perfectie. Dat is zeker in onze sport zo, maar evengoed bij al die jonge turnertjes die geplooid en bewerkt worden door hun trainers om 9's en 10'en te krijgen.

oow haha heb ik helemaal niet opgelet :')

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:16

Ik vind PBtjes altijd een beetje schijnheilig... :D

Argumenten genoeg hoor prioika, maar ik geloof niet dat jouw beeld/gevoel over je filmpje zal veranderen door mijn beargumentatie...

Jij vindt dat je met dit filmpje een onderbouwde reden hebt tot discussie op dit forum, prima! Maar had dan gekozen voor ruiters die deze methode ook daadwerkelijk gebruiken... ;) Je geloofwaardigheid daalt hiermee namelijk tot ver beneden vriespunt....

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:18

ik ging maar even pben omdat het anders waarschijnlijk nogal off-topic zou raken. Maar ik heb nog steeds geen een argument gehoord waarom het geen rollkur is? en wat het wel is? ben benieuwd waarom je het toepast met je instructrice op je paard

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:18

deze manier van rijden(moment opnamen of niet.....) zal over 100 jaar nog zo mogen als er niks aan gedaan word,zolang het word geaccepteerd en getollereerd en er niemand wat van durft te zeggen op het los rij terein zullen dit soort beelden altijd blijven bestaan,ruiters die op deze manier rijden blijven dit maar goed praten.........terwijl er geen goed woord over te zeggen valt.......... :n

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:23

Prima!
Niet ieder paard wat net even te diep loopt, stelling teveel naar links of naar rechts, overdreven lengtebuiging of wat dan ook is gelijk rollkur!!!
Net als een springruiter die een slof omgooit of eventjes van links naar rechts in de mond trekt.... Dat het geen fijn gezicht is op de foto ben ik met je eens, maar het blijven hoe dan ook momentopnames...

Of gaan we nu een discussie voeren dat ieder paard wat aan de teugel loopt getraind wordt volgens de rollkur methode???

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:24

dat laatste dat je zegt is echt belachelijk.
Aan de teugel heeft niks te maken met rollkur.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:25

Inderdaad :j
En ik denk als er iets over gezegd word dat de ruiter denk:''waar bemoei je je mee'', en zal deze methode dus nooit verdwijnen.

Als het paard op links een beetje vasthoud is het logisch dat je haar links een beetje loswerkt door haar naar links door te stellen, en dit is ook geen Rollkur!

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 18:25

prioika schreef:
ben benieuwd waarom je het toepast met je instructrice op je paard

Btw, geen idee wat je met deze opmerking bedoelt..... Aangezien ik heb aangegeven dat mijn instructrice in jouw fimpje staat, maar NIET traint (en dus OOK NIET lesgeeft) volgens rollkur methode....

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:26

XLC70 schreef:
prioika schreef:
ben benieuwd waarom je het toepast met je instructrice op je paard

Btw, geen idee wat je met deze opmerking bedoelt..... Aangezien ik heb aangegeven dat mijn instructrice in jouw fimpje staat, maar NIET traint (en dus OOK NIET lesgeeft) volgens rollkur methode....

oow sorry dan heb ik het verkeerd gelezen :)

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:26

SteffiiY schreef:
Inderdaad :j
En ik denk als er iets over gezegd word dat de ruiter denk:''waar bemoei je je mee'', en zal deze methode dus nooit verdwijnen.

Als het paard op links een beetje vasthoud is het logisch dat je haar links een beetje loswerkt door haar naar links door te stellen, en dit is ook geen Rollkur!

als je paard vasthoud moet JIJ loslaten en niet doorgaan trekken
en dit bedoel ik dus met off topic