Buitenrit, racen op gras...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DUDIEFOREVER

Re: Buitenrit, racen op gras...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 14:53

Super bedankt voor alle reacties :D .

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 17:54

petitparis schreef:
renpaarden galopperen in het zomerseizoen toch ook op gras en die hebben ook geen kalkoenen, dat gaat zelfs niet met koersijzers. Dus op zich geen probleem, eerder voorzichtig zijn en verkennen op konijnen/rattenpijpen of molshopen

Jaa?

Die gaan toch altijd op zand ?

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 18:46

-->BEH

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 08:28

Er zijn waarschijnlijk meer zand of all weatherbanen omdat je dan minder afhankelijk bent van het weer en dus ook ideale grasgroei.
Maar Oostende is een grasbaan, ik geloof Duinigt ook. Maar hierop wordt maar gedurende een maand of 2-3 geraced (dit jaar zelfs niet in Oostende, maar dat heeft met verbouwingen ofzo te maken). In Engeland zijn volgens mij ook grasbanen (zie je toch op tv).

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 12:51

Haha, oke, ik kijk dat nooit ofzo :P .

xNienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 13:53

Kalkoenen zijn soort van noppen. Dat is net zo als voetbal schoenen die zorgen voor dat het paard niet uiglijd. Als je kalkoenen zou willen hebben met je een gaatje in het hoefijzer en de hoef van je paard laten boren door de hoefsmid ;) Mijn paard heeft ook pas hoefijzers en ik vroeg is aan mijn hoefsmid hoe dat zat, hij zei dat je dan dus eerst een gaatje in het hoef van je paard moest gaan boren enz. Op droog gras kan het paard trouwens niet zo snel uitglijden als op nat glas want dan is het heel erg glad! Kijk altijd uit in gras! Als je paard raar terecht komt kan het zijn dat je paard kreupel raakt!