Wat te doen bij kreupelheid ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Re: Wat te doen bij kreupelheid ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 12:31

Zijn we het daar in ieder geval wel over eens :Y)

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 14:03

verootjoo schreef:
Christyj138 schreef:
er zit geen zwelling

Waarom bel je in godsnaam de DA niet? Hoe moeten wij vanaf internet een diagnose gaan stellen en vertellen wat je moet doen? Knap iemand die dat kan. Haal er gewoon een DA bij, die hebben er niet voor niks voor geleerd.

Je haalt me de woorden uit de mond... eh uit het toetsenbord in dit geval.

Juist wanneer je geen ervaring hebt met kreupelheden zou je een DA moeten raadplegen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:37

VSW-->MD

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:22

zet je paard gewoon lekker paar dagen op het land en kijk het aan. Je hoeft echt niet voor elk wissewasje je DA te bellen. Vooral omdat je zegt dat ze niet echt kreupeld en er ook geen zwelling is. Maar als je het niet vertrouwd dan natuurlijk wel bellen!!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 20:31

Monster_tos schreef:
zet je paard gewoon lekker paar dagen op het land en kijk het aan. Je hoeft echt niet voor elk wissewasje je DA te bellen. Vooral omdat je zegt dat ze niet echt kreupeld en er ook geen zwelling is. Maar als je het niet vertrouwd dan natuurlijk wel bellen!!

met jou kan ik praten, zou ik niet met hem kunnen stappen ??

duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 15:05

stappen kan nooit geen kwaad. En het is beter dan volledige rust geven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:35

duco schreef:
stappen kan nooit geen kwaad. En het is beter dan volledige rust geven.

Hoe kun je nou een dergelijk antwoord geven met zo weinig informatie. Ik heb zo eens bijna een paard naar de klote zien gaan. Paard kreupel dus we gaan maar stappen......bij vermoedelijke spierbevangenheid....... }:0

Nu acht ik die kans hier niet zo groot, maar in de openingspost staat niet eens op welk been, ter hoogte van welk onderdeel en de mate van kreupelheid (hinkepinken of stijf).

Als je toch geen DA erbij wilt omdat het niet ernstig lijkt zou ik dat hafje persoonlijk gewoon lekker op de wei zetten, en iedere dag nakijken of hij verbeterd of verslechterd. Bij verslechtering--> dierenarts, bij verbetering--> laten staan tot het over is. Waarom zou je de moeite nemen om aan de hand te gaan stappen als het misschien helemaal niet nodig is?
Grote kans dat hj enkel een beetje spierpijn heeft van jullie avontuur.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 17:41

duco schreef:
Als je toch geen DA erbij wilt omdat het niet ernstig lijkt zou ik dat hafje persoonlijk gewoon lekker op de wei zetten, en iedere dag nakijken of hij verbeterd of verslechterd. Bij verslechtering--> dierenarts, bij verbetering--> laten staan tot het over is. Waarom zou je de moeite nemen om aan de hand te gaan stappen als het misschien helemaal niet nodig is?
Grote kans dat hj enkel een beetje spierpijn heeft van jullie avontuur.

ik denk ook dat dit het is ook, beetje spierpijn
hij hinkt er niet meer, en loopt ook niet moeilijk in stap.
ik ga nu nog even geen DA er naar laten kijken, heb haar al wel gemaild.
Als het erger word ga ik uiterraard

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:22

of je moet het anders formuleren :)* Hoe kunnen wij nou ruiken wat ie heeft. En als je twijfelt over wat ie heeft, bel je de DA. Heel simpel :)

Ik wacht zelf meestal ook even, tenzij ik geen flauw benul heb wat er aan de hand is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:26

Als je weet wat hij heeft, waarom schrijf je dat dan niet in je eerste post?

Misschien kun je beter zelf lezen wat je geschreven hebt. Je geeft overduidelijk blijk van onkunde en vind het gek dat mensen niet in een glazen bol kunnen kijken om te zien wat je pony mankeert. Vervolgens roep je dat je prima weet wat er aan de hand is maar zegt niet wat. Wat verwacht je dan van je medebokkers, dat ze even komen kijken?

Ik bel ook niet snel een DA, maar als ik geen flauw benul heb van wat het beest heeft ga ik niet zelf zitten prutsen met bandages en andere rotzooi.
Maar doe jij maar lekker een slotje hoor, je weet toch zelf beter.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 20:56

Moderatoropmerking:
Gelieve allemaal ( TS én overige bokkers) proberen om Bokt gezellig te houden. Probeer elkaar niet aan te vallen, maar elkaar dmv ontopic discussie en brainstormen te helpen. Bedankt!

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:56

Verplaatst MD --> BEH.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 07:58

je moet eerst weten waar de kreupelheid vandaan komt.
Waar is haar benen dik, zijn haar pezen dik.

Bij een peesblessure is boxrust vaak noodzakelijk dus als je dan gaat stappen richt je meer schade aan.

Je zult eerst een DA moet laten komen om een diagnose te maken van hoe en waar ze kreupel is