Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
WildWings schreef:Wauw. Heb jij even een slechte hoefsmid gehad dan zeg!
Sonja_vR schreef:als de bekapper zijn/haar werk naar behoren doet en gedegen geschoold is, zou er geen enkel verschil moeten bestaan ...
ik laat mijn merrie traditioneel knippen/bekappen
en hier ben ik zeer tevreden over
smid gaat geweldig met de dieren om , is geduldig , kundig en weet waar hij het over heeft
bij mij komt er in ieder geval niemand aan mijn paard zonder dat diegene een gedegen opleiding heeft gehad
bekappers(traditioneel, of nb of wat dan ook) die die kennis, opleiding en kunde niet hebben (denk aan korte cursusjes hier en daar ) die komen bij mij niet aan mijn paard
laat ze maar aan hun egen paarden gaan knutselen, maar niet aan die van mij
Arabesk schreef:Het grootste verschil zit 'm in voeding en huisvesting. Wij bekappen geen paarden meer die een of meerdere uren per etmaal op stal staan, omdat we zien dat de hoeven hierdoor heel erg in kwaliteit achteruit gaan.
Roozie1997 schreef:Wat is er zo erg aan de strasser manier en wat is dat voor manier?
EstherHegt schreef:Arabesk schreef:Het grootste verschil zit 'm in voeding en huisvesting. Wij bekappen geen paarden meer die een of meerdere uren per etmaal op stal staan, omdat we zien dat de hoeven hierdoor heel erg in kwaliteit achteruit gaan.
Nou dat is wel erg zwart wit, dus paarden die bijvoorbeeld een koliekoperatie hebben gehad en dus echt wel even beperkt moeten worden in hun bewegingsruimte worden gewoon niet meer bekapt. Tsja het is maar wat het zwaarste weegt. Gelukkig deed mijn bekapper het wel zonder vooroordelen.
Ik zie ook wel paarden in baggerweitjes amper een goede droge plek om te staan, hoeven gaan ook daar van achteruit ook dat lijkt me meespelen bij de keuze voor wel of niet 24 uur buiten plus de mogelijkheden die er zijn in dat geval.
Chevano schreef:natuurlijk bekappen bestaat niet wel eens een paard in de natuur gezien die bekapt word!! Raar gekozen hoor dat natuurlijk bepappen.
Arabesk schreef:.
zo'n paard staat dan tijdelijk op stal, dat is geen probleem, maar als mensen vragen of wij hun paarden bekappen die structureel meerdere uren op stal staan, doen we het niet.