Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sonja_vR schreef:is in de berekening van de hoefschoenen ook de kosten van bekappen meegenomen?
het gros van de mensen laat zijn paard door een smid of bekapper bekappen
dit komt natuurlijk wel bovenop de kosten van cdie schoenen
Citaat:Als je niet zelf kunt bekappen, komt er dus om de 8 weken ook nog eens zo'n 20 euro gemiddeld bij. Deze kosten heb ik als een aparte lijn weergegeven, die je dus evt. kunt optellen bij de kosten voor hoefschoenen, als je niet zelf kunt bekappen.

Speedster schreef:Bij de easyboots kun je niet herzolen. Ze gaan zo'n 1000 km mee. Dt lijkt veel, maar dat kan dus sneller gaan dan je zou denken.

Kun je de hele zooi uitspannen.(geld denk ik wel zo'n beetje voor alle schoenen. fransje23 schreef:Speedster schreef:Bij de easyboots kun je niet herzolen. Ze gaan zo'n 1000 km mee. Dt lijkt veel, maar dat kan dus sneller gaan dan je zou denken.
In mijn geval kunnen ze dan een maand of 3 mee....tenzij ik echt aan echt op trainen ben..dan minder..
Een kilometerprijs berekening per hoefschoen lijkt mij wel wat

Arabesk schreef:Als je niet zelf kunt bekappen, komt er dus om de 8 weken ook nog eens zo'n 20 euro gemiddeld bij. Deze kosten heb ik als een aparte lijn weergegeven, die je dus evt. kunt optellen bij de kosten voor hoefschoenen, als je niet zelf kunt bekappen.
IcePrincess schreef:Maar als je hoefschoenen gebruikt en je werkt de hoeven zelf niet bij, is voor een gewoon paard 8 weken dan niet te lang? De hoeven groeien wel maar slijten niet zo hard met de hoefschoenen aan. Passen de hoefschoenen dan nog wel goed genoeg 7 weken na die bekapping?
Het lijkt mij dat je vaker moet bekappen als je hoefschoenen gebruikt?
Tancreda4 schreef:11 weken met ijzers? Woei, dat is wel lang. Groeien de hoeven dan niet zo snel? Ik zou dan bang zijn voor te grote veranderingen omdat er dan weer zo'n groot stuk van de hoeven af kan. Ik kijk wat ijzers betreft niet nar de dikte van mijn ijzers, maar naar hoe de hoeven groeien. Die te lang? Dan hoefsmid. Helaas gingen ze bij mij na 4 weken alweer rammelen (en ze sleten ook heel snel) en moest ik elke 5 a 6 rondom nieuwe ijzers.
Stom is dat eigenlijk. Ijzers waren in de zomer maanden na 6 weken echt FLINTER dun. Dacht dat dat nooit goed zou komen met ijzerloos. Maar achter heb ik amper hoefschoenen aan, eigenlijk nooit, en dat gaat prima! Voor heb ik voornamelijk hoefschoenen vanwege haar stand, die wat 'gecorrigeerd' en bijgehouden moet worden door de hoefsmid, en haar hoeven dan wel weer een stukje moeten zijn gegroeid zodat hij er ook echt wat mee kan.
jesito schreef:Bij ons op stal heb ik veel hoefschoenen gezien, ook de aangemeten versie.
Paarden verloren die dingen of paarden liepen er niet goed op en sommige geven zelfs drukkingen op de ballen van de voet.
Ik heb er nog geen goede ervaringen mee gezien.
Het zal misschien zeker goedkoper zijn, maar het moet ook functioneel zijn.
Ik ben nog steeds niet overtuigd van de hoefschoenen.