nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 20:05

Mensen, die hoefschoenen zijn nu al binnen!!! Echt zo snel, hiervandaan: http://www.thesaddleryshop.co.uk/P/Easy ... boot-(1078)

Met drie dagen had ik ze thuis.

En vandaag dus 1,5 uur buitengereden. Ze bleven prima zitten, passen goed. Ik had goed gemeten. De ene voorhoef heeft een maat groter dan de andere. En de kleinere schoen past dan ook niet om die voet heen. Ik ben echt heel erg enthousiast over de gloves. Ze waren niet zo duur (50 euro per stuk) en ze zijn super makkelijk aan en uit te doen!

Ik ben om, nu alleen nog proberen in rengalop. Heb wel gegaloppeerd in de berm, ze bleven goed zitten!

En romerorowan, ik vind schoenen zonder gaithers ook niks, blijven niet goed zitten.

Tancreda4

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:15

Ik twijfel nog een beetje. Of met gaiter, en hielband eruit halen, of gewoon losse boots. Daar ehb ik weinig problemen mee gehad. Ja, ben ze 2x verloren, maar dat hoorde ik gelijk en vind ik niet zo'n heel groot punt als het niet dagelijks gebeurd. Hoefschoenen heb ik voornamelijk aan als we op de weg zijn veel, en daar blijven ze goed zitten. Het zit hem vooral in glad gras (aantikken) of zuigende ondergrond.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 22:50

@tancreda: dan raad ik jou de glove van harte aan. Zijn net zo duur als de eenvoudige schoenen. Wat ik fijn vind: ze passen gewoon goed dus hebben geen staalkabels nodig of pinnen die de hoef stuk maken.
Ik ga nu wel mijn epics een beetje slopen denk ik. Hielband eruit en kijken hoe dat rijdt... Heb ze nu toch en ik denk niet dat ik ze ga verkopen voor dat luttele bedrag wat het oplevert. Maar misschien verander ik nog van mening. Ik heb kalkoenen gekocht voor de schoenen dus wellicht zet ik die op de epics.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 22:53

Ik heb zojuist toch met gaiter besteld. Eventueel haal ik de hielband eruit. Achter heb ik ook maat 3 met gaiter, maar die krijg ik niet echt makkelijk voor aan. Daar heeft ze 3 zonder gaiters. Eventueel haal ik het hielbandje eruit, maar uiteindelijk gaan ze toch wel makkelijker aan en uit.

Glove kan idd ook wel, maar ben daar toch een beetje huiverig over. Misschien dat ik die ooit voor achter probeer als we door onze schoenen heen zijn :) Zijn die ook zonder gaiter te koop eigenlijk?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:09

Interessant topic, vriendin van me begon er een tijdje geleden over voor haar pony. Heeft iemand misschien ook een indicatie van de kosten?

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 23:12

nee, de glove is met gaither, zonder gaithet is het de glue en die moet je lijmen.

@paulusjuh:
wat voor schoen zoek je?
Simpele schoen zonder gaither(sokje) is 46,50 bij piaffe per schoen
epic (simpele schoen met gaither erbij) ongeveer 75 per schoen
glove 50 euro per schoen
edge 160 euro per paar als ik het goed heb
verder weet ik t ook even niet, je kunt ze best vinden als je even zoekt.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:14

Echt op zoek ben ik nog niet. Ik heb een paardje wat een dunne hoefzool heeft en daarom ben ik wat aan het rondkijken naar verschillende dingen. Ik weet nog niet of een hoefschoen de goede oplossing is. Het gaat in principe om één been, maar zal dan minstens natuurlijk 2 schoenen moeten hebben lijkt mij. Mocht het nodig worden.

Overigens is het niet zo dat de pony stokkreupel loopt.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:23

Goed nieuws dus bij de glove :D .
Ga maar weer eens sparen en nog even jouw verdere ervaringen afwachten.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:24

Rakni, hoe is het ondermateriaal van de Glove? Hoe slijtgevoelig is het?

Mijn pony slijt de toon af in draf door de toon over het asfalt te slepen. Hoe verwacht je dat het materiaal zich zou houden??

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:26

Heb ook de epics, maar die van de voorhoeven gingen zo moeilijk aan. En heb daar dus een woensdag de hielbandjes uitgehaald en gelijk uitgeprobeerd op buitenrit. Ze waren veel makkelijker aan te krijgen, maar ze bleven onderweg heel goed zitten. En ook gegalopeerd in modderige bermen.

Maar als ik het zo lees zijn die glove heel interessant.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 00:03

Heb ook epics, ben ze tot op heden 1 x verloren. Moet zeggen niet zo raar.
Ongeluk met de wagen, gaither was ook stuk gegaan en diverse schoefjes verdwenen.
En beide schoenen lagen toen ergens op straat.

Ga voorlopig niets nieuws kopen. Heb er alleen 2 voor achter, tijdens lange ritten op asfalt, voor zitten ijzers.
Aangezien ik van de zomer vermoedelijk toch gewoon weer rondom ijzers heb.
Hielband verwijderen kan ik wel een keer proberen.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:12

Spijt me dat ik het zeg maar dit concept had Smit uit rijssen al 10 jaar geleden met z'n band erboven en een spanband aan de voorkant.
En die volledig dichte schoen is gejat van Old macs.

Ook regegade heeft dit concept al jaren. http://www.renegadehoofboots.com/
En in veel hippere kleurtjes :D

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 09:20

>;) wat wil je daarmee zeggen dan Vippie?

Volgens mij bestaan Renegates nog niet zo lang en ik vind Smitjes toch wel een ander concept dan de normale easyboot bare of epic. Maargoed, das offtopic. :)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:37

Volg dit topic met interesse. Rakni, denk je dat de glove ook geschikt is voor paarden met veel sok? Ik kan me voorstellen dat de sokken icm die band gaan irriteren?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 14:42

Vippie schreef:
Spijt me dat ik het zeg maar dit concept had Smit uit rijssen al 10 jaar geleden met z'n band erboven en een spanband aan de voorkant.
En die volledig dichte schoen is gejat van Old macs.

Ook regegade heeft dit concept al jaren. http://www.renegadehoofboots.com/
En in veel hippere kleurtjes :D

Easyboot bestaat toch echt al langer dan Smit....
En Renegade is een heel nieuw merk. Dus ik snap je post niet zo goed...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 15:15

@roadracer: ik heb een ijslander met best veel sok, dat gaat prima. Ik snap alleen niet waarom de gaithers zulke korte stukjes klitteband heeft. Zulke kleine kootjes heeft geen paard toch? Maar het past wel.

De zool van de schoen lijkt mij vergelijkbaar met de epic, maar iets harder.

@vippie: het maakt mij niets uit wie er eerder was. Ik kies gewoon wat ik wil hebben. De glove zit niet met kabels en spanbanden vast en zijn daarom voor mij een prettig idee.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 14:34

zijn er al mensen die de glove in nederland hebben gespot? Ik zal eens foto's maken van de mijne!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:55

Jaa ben erg benieuwd naar foto's! Ik heb uberhaupt nog niemand in de omgeving met hoefschoenen gespot. Zit er hard over na te denken om de gloves te bestellen, alleen zit ik me nu te bedenken of ik er een soort van metalen toonbeschermer op kan maken.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 17:13

waarom zou je dat doen nelleke?

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:40

ik lees ook even mee. mijn hafje staat op kunstof ijzers maar sinds een paar maanden is hij ontzettend moeilijk met beslaan. er af halen en vijlen gaan prima maar zo dra de ijzers er onder moeten is het drama. daarom ben ik op zoek naar een andere oplossing en kwam op hoefschoenen uit. ik lees daarom graag alle ervaringen...........

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:49

rakni schreef:
@tancreda: dan raad ik jou de glove van harte aan. Zijn net zo duur als de eenvoudige schoenen. Wat ik fijn vind: ze passen gewoon goed dus hebben geen staalkabels nodig of pinnen die de hoef stuk maken.

Ik zat te denken. Gloves lijken mij idd wel fijn, maar dan moet je paard wel redelijk 'stabiele' hoefgrootte ehbben lijkt mij? Die van mij staat nog niet gek lang op ijzers, en is best veel veranderd qua voetjes. Laatst ook weer een stuk anders gemaakt dooreen andere smid, die de wand een stuk heeft ingekort. Had ik gloves netjes op maat, waren die nu waarschcijnlijk iets te groot. Iets wat wel redelijk op te vangen is met gewone easyboots omdat je die wat strakker kunt zetten zeg maar. Of zie ik dat verkeerd?

Overigens zie ik geen beschadigingen aan de hoeven door mijn schoenen. Mijn normale easyboots wel, omdat die bij het hielbandje van die 'haakjes'/ puntige ribbels die in de hoef staken.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 17:30

die puntige ribbels die ken ik ook en vind ik minder. Ik heb weer een buitenrit gemaakt met de gloves naar alle tevredenheid!

Mijn paard heeft zeer stabiele hoeven. Ik snap je punt wel. Maar die gewone easyboots moeten net zogoed passen en kunnen te groot of te klein worden. maar die maten zijn iets minder fijn. (er zijn meer maten gloves)

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:10

Ik lees mee :D ! Vriendlief heeft de gewone boots met gathers en ik zonder maar heb er in de toekomst nog 2 nodig. Dus interessant *D !
Ik ben ook wel benieuwd naar de foto, rakni *-:)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 19:52

ja het moet er echt even van komen, het maken van foto's!! ....

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:27

rakni, ik ben toch wel erg benieuwd naar je gloves. :j

Ik heb voor mijn ijslander de Easyboot Epics met verwijderde hielband (hielband eraf geknipt en de metalen zijstukken met weerhaken omgedraaid, zodat de punten naar buiten wijzen, van de hoef af) en een maat grotere gaiter eraan ivm dikke sokken. De achterschoenen gaan nog steeds zo slecht uit dat Thyrla flink staat te schoppen en trekken als ik de achterschoenen probeer uit te doen.
Ik ben dus heel benieuwd wat er nu makkelijk is aan het uitdoen van de gloves vergeleken met de epic. Lijkt mij dat als bij de epic de kabel loshangt er in principe weinig verschil is met de glove. Of vergis ik me?

Ik ben op dit moment gedwongen met schoenen te rijden omdat mijn merrie gaten in haar hoefzolen heeft waardoor ze heel gevoelig loop. Maar elke keer die strijd om die schoenen aan en vooral uit te krijgen is niet leuk meer. :n
Misschien moet ik ze gewoon toch een maat groter nemen, maar dan klapperen ze met rijden. Hoe lossen jullie dat op?