Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Myour schreef:Ja inderdaad... en noch de eerste noch de tweede bekapper heeft gezegd dat de natuurlijke manier van bekappen alleen kan als hij op weiland staat, immers beide waren ervan op de hoogte dat dat niet mogelijk is op de stal waar ik sta en alsnog is mijn paard bekapt op die manier. Zegt meer over die twee dan over mij.
_Canter_ schreef:Je hebt helemaal gelijk, maar...bij traditioneel bekappen gebeurt dat eens in de 8 weken, da's te lang. Maar bekappen dient inderdaad 'gewoon' bekappen te zijn. Denk wel dat de kracht van NB erin zit dat er rekening wordt gehouden met het feit dat een hoef natuurlijjk behoort af te slijten, dus zo natuurlijk mogelijke huisvesting/beweging. En alles wat daarmee niet voldoende slijt, moet je bijwerken.
grrr schreef:Ik zou dus heel graag ook wel van iemand een hele goede bekapper in Gelderland willen weten...
Mijn andere twee paarden worden nog steeds natuurlijk bekapt en gehuisvest en dat gaat prima!
Flosje446 schreef:Hoe kom jij er bij dat eens in de 8 weken te lang is? Als je paard regelmatig op het harde komt, dan slijten de hoeven ook af. Mijn paard wordt iedere 10 weken bekapt. En dat gaat prima.
Citaat:Hoe kom jij er bij dat eens in de 8 weken te lang is? Als je paard regelmatig op het harde komt, dan slijten de hoeven ook af. Mijn paard wordt iedere 10 weken bekapt. En dat gaat prima.
_Canter_ schreef:'Als' een paard regelmatig op harde ondergrond loopt, inderdaad 'als'. Ik denk niet dat dat voor de meeste paarden opgaat, jammer genoeg voor die van mij niet.
Dus lijkt mij de ideale situatie: eens per 2 à 3 maanden een professionele bekapper (kan me eigenlijk niet meer schelen of het nu een NB-er is of een traditionele, als ie maar góed is), tussendoor slijten de hoeven hun natuurlijke slijtage en zonodig zelf in de tussentijd bijhouden.
russel schreef:Ik vraag mij regelmatig af waarom reguliere hoefsmeden over het algemeen zo tegen NB zijn? ,,,,,,,
Of komt het omdat NB het imago heeft dat iedereen het gewoon even kan na een dagje cursus en heeft het daardoor een slechte naam??
russel schreef:Ik vraag mij regelmatig af waarom reguliere hoefsmeden over het algemeen zo tegen NB zijn?
Myour schreef:Mijn huidige hoefsmid zei gewoon: paarden zijn niet meer natuurlijk, en daar moet je aan aanpassen.
russel schreef:Ik vraag mij regelmatig af waarom reguliere hoefsmeden over het algemeen zo tegen NB zijn? Iets wat goed is, is toch goed? Dan pas je NB toe bij dat paard waar het bij hoort en bij die levensomstandigheid die er bij past. Dan hoeft het toch geen discussiepunt te zijn.