Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maar ze zullen wel geplakt moeten worden. Mijn smid zegt dat er op dit moment echt geen ijzer onder genagelt kan worden. Dus het word de normale kunstoffen ijzer eronder plakken met mischien 2 nageltjes als dat past. En anders de glue on shoe. Zal iig weer even overleggen met de smid. Volgens mij komt de glue on shoe op 100 euro als je ze besteld en dan nog de hoefsmidkosten

mellamoshan schreef:hoe weet je welke maat je nodig hebt?
scoxxx schreef:je hebt PB Glossi.
Plakken zou ik niet zo 1-2-3 doen. Over het algemeen houdt de lijm nooit zo goed en ligt het ijzertje er te vroeg weer vanaf (zonde van je portemonnee)
Kunststof is 1/3de van het gewicht van een gewoon RIM-ijzertje; dat maakt dat kunststof er niet zo snel van afvliegt. Kunststof wel tot het breedste gedeelte van de hoef nagelen, anders krijg je een slipper-effect en ligt ie er wel snel vanaf.
jesse_rulez schreef:Volgens mij bedoelde onze DA inderdaad deze, want hij had het over die plakkertjes die je een voor een moest plakken.Ben benieuwd wat onze hoefsmid ervan gaat zeggen als we 'm vragen dit voor ons te bestellen..
afram schreef:Mijn ijsie heeft ook plakbeslag en ik ben er zeer tevreden over.
Ik plak ze er zelf weer onder..... geen probleem. De eerste keer bleven ze net zo lang zitten als gewone ijzers en waren nog niet versleten! Mijn hoefsmid heeft bekapt en ik heb ze zelf er weer onder geplakt.
Ze zitten zeer stevig en als er een "lipje" los laat kan je hem na wat schuren en ontvetten zo weer aanzetten.
Wat ben ik blij dat dit bestaat!! Super ! Ik doe er langer mee dat gewone ijzers. Ze zijn er nu af en ik plak ze er nog een keer onder dan wordt het tijd voor nieuwe. Ik raad het in ieder geval aan als je paard/pony het nagelen niet kan verdragen.
Glossi schreef:Afram, wij bedoelden met het normale beslag plakken dat je het moet fohnen en drogen. Dit blijft ook niet langer dan 2 weken zitten. Maar jij hebt dus de glue on! Wel fijn om te horen dat het goed bevalt. Dus het is het geld wel waard? En als je het besteld is het inclusief lijm etc? Hoe liep jou IJslander kwa gangen met dit beslag? Merkte je veel verschil?
Glossi schreef:Dat is de glue on shoe die je gebruikt. Dacht dat je die ging bestellen, welke bestel je nu? Ben ik wel nieuwschierig naar, heb je daar een afbeelding van? Denk dat ik het toch maar een keer moet proberen. De glue on shoe is toch wel het meest ideale voor me paard op dit moment. Verder wacht ik nog op de hoefsmid tot hij terug belt om te overleggen wat we nu gaan doen. Dat het kunstof word is 1 ding wat zeker is. Hou je op de hoogte.

jesse_rulez schreef:Zulke 'glue ons' zoek ik voor mijn pony, alleen is het probleem dat haar hoeven erg klein zijn (90mm) en de meeste 'glue ons' dus niet in haar maat zijn
jesse_rulez schreef:Zulke 'glue ons' zoek ik voor mijn pony, alleen is het probleem dat haar hoeven erg klein zijn (90mm) en de meeste 'glue ons' dus niet in haar maat zijn