Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fransje23 schreef:Zo he..dat ziet er ook veel erger uit dan ik verwacht had.
Wat voor kunststofbeslag heb je er onder? Dynamix?
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe het eruit ziet als hij net op het beslag staat.![]()
Dat het wat recht afslijt is normaal niet zo een probleem maar zo ver?
Hoe is zijn beenstand?
Eleonoor schreef:Lijkt mij gewoon een gevalletje na laten kijken door een goede paarden dierenarts of er niet iets mis is. Verder lijkt mij het een vreemd ijzer, maar ben geen smid en dus geen verstand ervan.
maras schreef:Dit beslag zit er nu 7 weken onder, ik ken het merk niet maar volgens mij is het geen Dynamix, zijn beenstand is niet afwijkend.
maras schreef:Needje schreef:Komt me bekend voor dit.
Mijne stond daarom op ijzers en dan deden we nog een widiapunt voorop het ijzer. Dan bleef de "schade" beperkt.
Bij mijn paard is toevallig pas spat ontdekt. Maar deed dit al daarvoor! Maar natuurlijk kan ik het niet noemen Arabesk. Want als ik er niets aan zou doen sleet ie gewoon z'n halve hoef weg.
Heb je toevallig een foto van het ijzer wat je dan bij je paard onder sloeg of weet de gemiddelde smid wat een widiapunt is? En kun je het daarmee voorkomen? Zou een smid onder deze hoeven nu nog zo'n soort ijzer kunnen slaan?
maras schreef:Ik kan helaas geen film maken anders zou ik jullie graag laten zien hoe hij loopt . Russel schreef iets over aantikken in draf, dat doet Bjolfur dus wel, hij tikt zichzelf regelmatig aan in draf.....zeker naarmate dat hij vermoeider wordt.
Ik ga nu meteen even de site van de van Nassau's opzoeken en daar een mening vragen.
Tot zover hartelijk dank voor de reacties alhoewel ik vannacht wel wakker heb gelegen van de spat en ataxie verhalen........
Needje schreef:Lovely, in galop slepen ze niet. Is voornamelijk in draf.
Need is ook niet atactisch.
Ik denk trouwnes dat je met Gribaldi ook geen buitenritjes over t harde moet maken.