Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
L_bonsai_L schreef:gelukkig is het niet zo erg dat hij niet meer kan lopen, hopen dat hij snel weer goed loop.
sucses!
ma_rie_tje schreef:Scheelt dat het paard idd nog kan lopen!
Mijne kon dat dus echt niet, wat de dikte van zn been alleen maar erger maakte....
Wij zaten dus wel aan (dag en nacht) stalbandages vast voor een paar maanden.
Nu nog steeds welis een weekje. Zn been wordt gewoon heeeeeel moeilijk weer dun (lees na een uur stappen/rijden is het nog niet helemaal dun). Af en toe wordt het echt te dik, en wordt het helemaal niet meer dun, dan krijgt meneer weer een bandage om, soms alleen snachts, soms een weekje dag en nacht. Dan kan hij er weer even tegenaan
ma_rie_tje schreef:Euhhh, komende februari 2 jaar geleden.
Maar omdat hij een tijdje met nare hoefzweren en rotstraal heeft gestaan (en daardoor niet op het land mocht het erf niet af kon, en hij ivm artrose niet in de bak gereden mag worden) heeft hij een tijdje veel te weinig beweging gehad.
Als hij een 1,5 week of langer niet een uur per dag heeft gelopen (dus 10 dagen achterelkaar maar 10 minuutjes per dag oid, of alleen in de paddock) dan wordt zn been veeeeeel moeilijker dun.
In dat soort gevallen krijgt hij dus een bandage om.
Ook toen hij een zweer had in zn andere achterbeen kreeg zn dikke been een bandage, terondersteuning. Zn dikke been zal altijd een zwak been blijven
dus dat moet haast genoeg wezen.
mijn conditie gaat er nu ook aan namelijk
ma_rie_tje schreef:@ tessi: goed blijven bewegen, liefst niet 24/7 op stal maar buiten zetten in een paddock als het kan. Veel stappen, en goed blijven tempen. Wordt je paard lusteloos bel gewoon weer de da. Als ze komen zeggen dat je vermoed dat het paard einschuss heeft....
tessii1991 schreef:Okee, het probleem is dat het pijn doet met de handdoek dus krijg het nooit goed droog,
ik kan wel het hele been drogen, maar dat stukje waar de mok zit niet, dus dat ga ik denk toch proberen met een föhn,
niet geschoten is altijd mis.