odique schreef:Mijn pony heb ik tijdens zijn peesblessures altijd naar buiten gedaan, maar wel gezorgd dat hij nooit in het mulle zand of in de blubber stond. Dit kon ook makkelijk omdat hij zich vrij rustig houdt buiten.
@astridjhu: Laat je nog even weten watvoor peesblessure je pony heeft en wat de veearts heeft gezegd? Ben wel benieuwd
Zal even vertellen wat er allemaal gebeurt is in de tussen tijd
(Was dit topic kwijt geraakt (Normaal zet ik alles bij mijn favoriten en dit natuurlijk weer niet
).
Ik kwam 31 oktober bij mijn pony aan. Toen heb ik haar even een knuffel gegeven, en toen meteen naar Lambert gelopen (Die dus de dierenarts alles achter mijn rug om voor mij regelde
). Toen zei hij tegen mij dat ze een peesontsteking heeft, en zes weken rust moet hebben. Ze mag wel gewoon in de wei blijven staan verder.
Ook moest ze iedere dag medicijnen, tot de kuur op was (Was negen dagen, inmiddels voor bij
).
En dan moest ze dus zes weken rust en daarna langzaam rustigaan opbouwen met rijden en belasten.
De medicijnen vond mijn poown verschrikkelijk (Kreeg haar neit te pakken in de wei, alsmaar wegrennen! Mocht ze dus niet!). Ze heeft het wel iedere dag netjes op, iedere dag lekker gepoetst en geknuffelt, en een pluk hooi en een appel/wortel. Meer kreeg/krijgt ze voorlopig niet.
Nu heeft Lambert vanmiddag even naar mijn pony gekeken, de ontsteking is volgens hem al helemaal weg (Hij loopt al lang genoeg met de dierenartsen mee om dat te kunnen zien
). Nu moet ze dus nog vier weken rust, en daarna zou ik langzaam weer op mogen bouwen
Wel wil ik de dierenart nog even laten kijken als ie weer een keer voor de koeien komt. Aangezien mijn poown zich rot verveelt, wil ik vragen of ik ieder dag tien minuten met haar aan de hand mag stappen buiten. Als dat niet schadelijk is of zelfs goed, dan verveelt mijn dikker zich neit meer zo. (Als het wel kwaad kan doe ik het natuurlijk niet!!
).
En dan hopen dat de ontsteking niet meer terugkomt!