Paard heeft last van steentjes op de weg? Tips

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: Paard heeft last van steentjes op de weg? Tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:33

@ Arabesk, mijn merrie heeft ook last van de steentjes op onze (lange Gaaaap) oprit. en zat ook aan hoefschoenen te denken, ookal is het alleen voor de oprit want ze loopt er zo rot op. Maar die dingen kosten een ruime 300 euro voor 4 stuks?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:35

zie mijn berekening vorige blz. Het is een investering die zich driedubbel terugbetaalt na twee jaar Ja

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 20:38

Ooh ik zie nu ook je onderschrift. scheelt echt wel veel.
ik wil ze ook heel graag, maar eerst zadel kopen enzo Clown

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 11:46

Idd hoefschoenen. Mijn merrie staat ook op blote voeten sinds een paar maanden, en is erg gevoelig op losse steentjes. Daar heb ik nu hoefschoenen voor, en gaat prima! Maar als je het geld er niet voor over hebt, wat ik niet kan begrijpen omdat het echt ideaal is voor je paard en je met goede flink lang plezier hebt, dan moet je voor de goedkopere manier kiezen en dat is heel simpel: Zulk soort paden en weggetejs vermijden.

_Suus17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:57

Mijn pony heeft hier ook last van. Als hij in een steentje getrapt is (wat vrij vaak gebeurd), loopt hij kreupel tot je het steentje eruit haalt. Ik krab nu meestal de hoeven niet uit voor we de weg op gaan, zodat door de modder/mest ed er minder steentjes in z'n hoef komen. Dit is natuurlijk een beetje vreemd oplossing en het werkt ook niet altijd. Hoefschoenen zijn een goede optie, maar idd erg prijzig..