[INFO] Spat

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:58

zielig meisje

Afbeelding
Afbeelding

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:01

gaapje schreef:
@ maikeltje dat lijkt mij nou ook , bang voor de teleurstelling .

ik ga zelf maar nergens vanuit , weet ook echt niet wat ik moet verwachten ervan .

en die muts van mij tolt altijd , dan zie je niks aan der .
in draf wel maar dat doet ze dus bijna nooit haha.

heb ook foto van aan het infuus, zal is even opzoeken

Misschien heeft ze in tolt ook wel minder last dat ze daarom liever tolt dan draaft?

Ik verwacht er ook niks meer van, ben al zo vaak teleurgesteld. Ik ben al blij als ik hem gewoon mee kan nemen voor een buitenritje. Meer nog voor hem dan voor mij. Hij hoeft ook niet perse maar hij wil zo graag en dat is zo sneu. Ik kan toch wel rijden, heb nog een jonge merrie. Maar toch is het elke keer weer slikken als het dan toch weer niet goed gaat onder het zadel....Daarom staat ie nu al meer dan een jaar "stil" zeg maar, ik had het gewoon even gehad. Ga het komend voorjaar nog 1 keer proberen en werkt het dan nog niet dan geef ik het op. Dan mag ie rondscharrelen zolang ie onbelast zonder pijn kan lopen. Pijnstillers ed ga ik hem niet voeren, hij moet wel zelf kunnen lopen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:05

Agossie, helemaal sufjes :(:)
Wat zit die trouwens nog mooi in de vacht, mooi kort. :wow:

Leuk, een veulentje :D

Deze kleine boef is ook van de kids en als gezelschapspony voor de groten. Dan is de een niet alleen als ik met de ander ga rijden.

gaapje

Re: Centraal topic over spat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 11:15

ja kort he die vacht .
toch staat ze dag en nacht buiten .

maar glimt als een glimworm .

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:39

AAAHHH wat schattig! dat heb ik allemaal niet gezien omdat ik gewoon thuis was , ik was hem ook anderhalve dag kwijt. Hoe groot is je ijslander?

En idd wat is ze glad ze kon de zomer wel in de bol hebben!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:05

Gaapje! Nou weet ik weer waar ik je van "ken". Jij was diegene van dat topic met die leuke aparte pups :D

Hoe is het met ze, leven ze allemaal nog? (totaal off-topic, sorry hoor :o )

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:48

Gaapje Je hebt wel een erg leuke merrie zeg :)

Leuk zeg als die winter foto's :D

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:32

hoihoi,

Bij mijn paard is er spat vastgesteld afgelopen september.
Hij had links achter zijn achillespees gescheurd en ik heb hem 5 maanden op het land gehad.
Helaas bij de foto's na 5 maanden spat (de foto's daarvoor waren goed)
Mijn paard heeft een tildren infuus gehad en ik mocht 9 weken lang, 45 min. per dag stappen (volgesn mijn da werkt tildren na 6-9 weken optimaal, maar ik heb hier al wat verschillen gelezen)
Na 9 weken zijn we terug gegaan en nieuwe foto's gemaakt. De spat is gestabillisseerd en mijn da denkt dat hij er voorlopig geen last meer van zal krijgen.
Alleen als hij weer op rust zal moeten voor iets, is dat voor hem juist helemaal niet goed.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:49

ze is 1,36 uriah

en maikeltje ja ze zijn er nog , ze staan nu op mp .

het word erg koud vanacht !!!
ben altijd zo bang dat ze het koud heeft ( ik ben nou eenmaal een muts haha).

moet elke keer hele ijsballen uit der ijzers halen , nog niks van de hoefsmid gehoord pffff

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:30

gaapje. ben jij bij jos geweest? lijkt zo op de foto.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:30

splash1999 schreef:
gaapje. ben jij bij jos geweest? lijkt zo op de foto.

jaja ik was bij jos , is vlak bij stal .

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 00:56

blijkbaar wisselt het per gradatie wat je moet doen. Aangezien ik ook bij jos zit.

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:33

Ik zit ook bij Jos, herkende het ook al op de foto's!

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 10:54

Hey Esje75 , ik had je laatst gepb't over de achilles pees van mn paard , is wel heeeellllllll toevallig dat onze paarden en een achillespees blessure hebbengehad en nu ook spat hebben!!! De DA zei dat de achillespees een oude blessure was , ik ben benieuwd of de achillespees en de spat met elkaar te maken hebben... wat denk jij?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 11:51

allemaal bij jos

gaan we de volgende keer samen , krijgen we vast groepskorting haha

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 12:10

ja idd Gaapje!!! hahahah

Hey Uriah, nee ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft. Omdat hij eerst zijn achillespeesblessure had, en doordat hij 19 is en dus 6 maanden had stil gestaan, denken we bij Ingenieur dat het rust roest is, helaas.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 16:59

Ja zou kunnen maar het is wel heel toevallig! zou het misschien ook niet zo kunnen zijn dat hij zn sprong is gaan overbelasten door de pijn in de achilles pees?

Esje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 17:51

is een theorie waar ik eigenlijk nooit aan heb gedacht.
had de jouwe ook eerst de achillespees blessure? Want dat was bij die van jou toch nog niet vast gesteld?

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:02

Het was een oude blessure , er heeft wel een blessure gezeten (zei de DA vorige week)

Ja de achilles pees blessure was wel eerst .

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:59

Ja dat zou zeker wel zo kunnen zijn hoor, ze gebruiken dan toch hun lichaam op een andere manier, waardoor ze misschien overbelasting gekregen hebben op het sprong?

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:27

Hoi allemaal, ik kom me hier ook maar eens melden :) Wij hebben ook een paardje met spat. Vario heeft als ik het goed begrepen heb, niet de botafbrekende variant, maar de botgroeiende vorm, als ik het goed begrepen heb. Hij heeft een 4 gekregen op de foto's. Hij staat sinds augustus stil, of nou ja, in de wei. Sinds september weten we dat hij spat heeft. Hij bleef ons te lang kreupel, en na 2 keer de da erbij gehad te hebben, zijn we op aanraden van de da toch maar foto's gaan maken.
Sinds een week of 3 loopt ie weer rad! Hier ben ik natuurlijk wel heel blij mee, maar het is ook wel dubbel, want we zijn bezig om 'm weer terug te krijgen naar de verkoper, aangezien we 'm nog niet zo heel lang hebben, en de spat dus naar blijkt al aanwezig was toen we 'm kochten. We hebben hem toen alleen klinisch laten keuren, en ik heb nu dus spijt als al mijn haren op m'n kop dat we m niet meteen op de foto hebben gezet. Klinisch was ie toen wel goed overigens. Wel wat stijf in het achterbeen maar niet noemenswaardig.
Ik ben wel super gek met 'm, en heb dan ook stille hoop dat het misschien toch nog anders kan gaan verlopen.. We shall see...

Vario is 7 jaar oud, en verder onbekende afstamming, maar een scheet van een paard. Echt een goed zak. Hij staat nu sinds 2 weken op een andere wei dan bij onze stal, en in de week voor dat ie naar de wei ging, bleek ie dus rad. We hebben er toen een kleiner meisje van onze stal op laten 'rijden' (lees: meiske van een jaar of 10 op een paard van 1.77 m :+ meisje kan behoorlijk rijden hoor ;) ) Maar Vario liep alsof ie helemaal niet 'stil' had gestaan, zo braaf!
De dag dat ie de nieuwe wei inging, was hij super blij, staart een eind de lucht in en maar showen :D echt heel leuk om te zien, en ook prettig om te zien, geeft toch wel aan dat hij er nu op het moment helemaal niet zoveel last van heeft.

Ik zal nog foto's van 'm in het topic zetten, maar die moet ik eerst op de laptop gooien ;)

Groetjes Larissa en Vario

P.s. ik ga een poging wagen om het topic een beetje door te lezen, maar mochten er al mensen zijn die misschien nog tips kunnen en willen geven, dan graag :o voor het geval dat hij tóch bij ons kan blijven :o

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:49

Welkom Maggie_eddy! nou is het natuurlijk voor ons allemaal niet leuk om hier mee te KUNNEN praten ,maar welkom! :D

Jouwn paard is dus ook 7 en heeft ook spat , ongelooflijk he? zo jong en al spat!!!

Wat moeilijk lijkt het me dat als een paard juist heel goed 'bevalt' en hij blijkt wat te mankeren!

Toch denk ik dat je geen kans maakt om hem terug te kunnen verkopen want je hebt zelf voor de klinische keuring gekozen , echt een rot situatie voor je!

Hopelijk ziet de DA er nog een goede toekomst in en kunne jullie gewoon lekker samen gaan rijden! als ik mijn DA mag geloven is spat niet einde paard en einde paard en rijden.

Misschien rare vraag maar heb je hem verzekerd?

En misschien kijk ik erover heen maar hoe zag de foto eruit bij je paard ? welke fase?

Met King gaat het nu na bijna een week op spat beslag goed , hij is nog wel wat minder beweeglijk links achter maar ik zie aan hem dat hij tevreden is en minder pijnlijk. Hij kijkt minder chagerijnig en wordt jolig en heeft zin in lopen ! ik moet de pas er aardig inhouden als ik met hem loop!

Als de sneeuw weg is wil ik graag mn 1e stapritje onder het zadel maken :):)

TigerBD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:00

Wel apart, er zijn er hier toch al meerdere met een paard waar het begon rond de 7de levensjaar, bij ons namelijk ook, hij was net 7.

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:20

Maggie_Eddy Welkom, nu maar hopen dat je het met de verkoper voor elkaar kan krijgen.
Maar ik denk dat je weinig kans hebt, net wat Uriah zegt.
Maar niet geschoten is altijd mis ;)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:51

Yes splash stond vandaag te springen en te klooien in de wei zelfs een kleine poging tot steigeren. Oftewel het gaat goeeeed.