jury schreef:maar zonder scan kun je toch eigenlijk heel weinig zeggen van de beschadiging ad pees? Dus voor je je paard weer aan het werk zet dan zeker een scan maken lijkt me.
Hier was de va eigenlijk heel makkelijk in... het beeld was klinisch nu zo helder dat een scan geen toegevoegde waarde had en na de maand stappen kon mijn stalbaas (is niet praktiserend dierenarts) ook beoordelen hoe het ervoor staat met de pees. Daar ben ik het dus niet mee eens, vooral niet omdat ze zei dat ze niet kon garanderen dat het checkligament er ongeschonden af is gekomen... Ik wil dus zeker een scan en als ik geen goed gevoel heb bij die (voor mij nieuwe) veearts, ga ik naar Visdonk.
Het was ook niet relevant of mijn paard kreupel liep of niet, er zat gewoon een duideljik voelbare beschadiging op de pees dus rad of kruepel, ik moest toch stappen.
Ik ben met peesproblemen Maree gewend en die scant, fotografeert en sedeert alles wat hij ziet dus dit is wel een heel minimale manier van diagnoses stellen voor mij (maar wel lekker goedkoop
). Ik weet zeker dat elke kliniek nu staprust voor had geschreven dus zover ga ik met deze va mee..