nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:53

nou wat een fijne service,maar snap het niet goed omdat je eigenlijk de schoenen in moet lopen(dit word ook verteld),dus als je dit bij sommige paarden niet doet krijg je altijd wat schuur plekken.ik heb er dus nooit last van gehad en ze niet eens in gelopen.maar de service is wel oke dan.heb je ze al gepast?
Heb ze nog niet gepast hoor, ga ik vanmiddag doen als ik er puf voor heb

Op de doos staat in het engels dat ik 30-dagen geld terug garantie heb. Zou dat ook hier in Nederland gelden? Dat betekend dus dat je ze mag uitproberen en als je niet tevreden bent ze ze mag terugsturen en je geld terug krijgt (excl. verzendk.)? Ga daar Agradi zo over bellen.
[/quote]

Ik kreeg net een telefoontje van Agradi. Moet de schoenen passen en als ze passen dan mag ik ze gebruiken. Mocht er binnen 30 dagen drukplekken/wonden o.i.d. ontstaan. Kan ik ze terugsturen en krijg ik m'n geld terug.[/quote]

singasong

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 10:57

Waar heb jij dat gezien/gelezen van dat inlopen?
Vind het ook wel een beetje 'link' eigenlijk om er zo maar vanuit te gaan dat ze dit nakomen. Het staat namelijk nergens op de site van Agradi. Iemand verteld mij dit via een telefonisch contact. Is dat dan ook al bindend?

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:30

kevje06 schreef:
Tuurlijk helpen hoefschoenen daarbij.
Maar stuk verharding harde de hoeven zeker.
Hier is de paddock voor de nacht verhard, eerste jaar korte voetjes maar nu zijn ze er aan gewend.
Zachte hoeven slijten naar mijn idee sneller.

Hier is dus al een deel verhard ;-) . Het gaat niet echt beter. Het probleem is dat ze nagenoeg niet groeien/groeiden, dus "leren afslijten" is ook geen optie. Maar ik hoop dat het met hoefschoenen steeds beter gaat :-) .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:53

alle schoenen die over de hoefballen komen te zitten moet je inlopen,dat is heel normaal.ik heb het niet gedaan.maar kijk mensen sommige hebben ook last van nieuwe schoenen die ze moeten in lopen andere niet.maar daar moet je altijd rekening mee houden als je schoenen hebt die over de hoefballen zitten,je moet ze inlopen/opbouwen omdat sommige paarden gevoelige ballen kunnen hebben en je dan bv wondjes KAN krijgen.ik heb er geen problemen mee gehad maar je moet het wel weten
singasong schreef:
Waar heb jij dat gezien/gelezen van dat inlopen?
Vind het ook wel een beetje 'link' eigenlijk om er zo maar vanuit te gaan dat ze dit nakomen. Het staat namelijk nergens op de site van Agradi. Iemand verteld mij dit via een telefonisch contact. Is dat dan ook al bindend?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 13:36

Ligt er ook aan hoe schoon de voeten zijn of je wel of geen wondjes/drukplekken krijgt voordat je de schoenen aan doet. Ik maak, zeker bij de hoger sluitende Cavallo's de hoeven altijd volledig schoon. Dus met borstel en doek, voordat ze aan gaan. Ook binnenkant schoenen (nabij hoefballen zeker) is schoon. Dat voorkomt wrijving.

Dat schoenen alleen onbeschadigd retour kunnen, lijkt me logisch. Bekijk het ook omgekeerd; Je zou het zelf vast niet prettig vinden als je nieuwe schoenen besteld, en je krijgt een set thuis met krassen en zand erop. Dan lijken ze toch niet meer nieuw, al heeft een ander ze dan alleen maar 'gepast' (onze schoenen kun je ook niet meer ruilen als je er eenmaal mee buiten bent geweest; mits er wat mis is met de schoenen uiteraard, maar dan spreek je meer van garantie door fabrikagefout.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:45

De Boa's pastten echt niet! De zool was ruim genoeg alleen het punt bij de hoefballen was veel te krap. Ik hoefde de schoen niet eens meer aan te draaien, zo strak zat hij. Nou heeft Niek ook wel heel veel haar dus dat scheelt zeker een paar cm. in omvang met paarden die daar heel weinig of normaal behaard zijn.
Na het passen weer zonder schoenen gaan lopen. Ging eigenlijk heel goed. Voorlopig zet ik hoefschoenen maar even uit m'n hoofd.
Deze gaan gewoon terug naar Agradi.

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 08:31

Ik heb een beetjes van dit topic gelezen, erg interessant! +:)+

Ik wilde graag de equine fusion maar die hebben ze nog niet in mijn maat en ze zouden al 2 weken geleden geleverd worden, ze zijn nu nog steeds niet leverbaar. Dus ik heb de hoop een beetje opgegeven ;(
Ik heb nu gekozen voor de easyboot gloves. Ik heb gisteren even snel gekeken. Zakje om hoef en hoefschoen er tegenaan. Maar ik had het gevoel dat ze toch echt te klein waren? Ik kreeg ze zo snel niet aan (en madame wilde niet echt stil staan!). Ik ga morgen even tijd voor uit nemen.
Heeft iemand ervaring met het aantrekken van de easyboot glove? Nog tips?

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 11:59

Wbt wondjes: de Cavallo's hier moeten zeker ingelopen worden. Ik had al opgebouwd door ze aan te doen in de piste en weide gedurende een kwartiertje, halfuurtje... Maar de eerste keer op de weg (20' ongeveer) had ze toch wat blinkende plekjes (nog geen wondjes)... Die schoen moet zich ook echt nog zetten dan, heb ik het gevoel.
Te klein zijn ze overigens niet, maar misschien zijn de hoefballen wat te "uitstekend", hopelijk passen de schoenen zich daar nog wat aan aan (is wel het flexibele deel).

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 13:17

_Kimberley schreef:
Nou dat duurt lang he, mail ontvangen van Klaas Feuth. Zou hij het zo druk hebben misschien.

Ik heb ze dus maar gewoon besteld, de easyboot trails! Vandaag kreeg ik ze al binnen, ga ze morgen passen! Nog nooit hoefschoenen gebruikt, ben errrrg benieuwd. :D

En.... passen ze?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:00

Spookje schreef:
Heeft iemand ervaring met het aantrekken van de easyboot glove? Nog tips?

ik heb een half jaar bij elke rit de gloves gebruikt en deed ze zo aan:
Gaiter zo goed en ver mogelijk terugvouwen. (achterover dus)
Teen van de hoef erin, voor zover mogelijk, dan even een paar beste klappen met een borstel tegen de voor-/onderkant van de schoen. Hoef neerzetten, het paard drukt zelf door zijn gewicht de hoef verder in de schoen. Eventueel nog even een paar passen laten lopen tot ie helemaal goed diep in de schoen zit, dan pas de gaiter vast maken.

als dat allemaal nog niet helpt zijn ze echt te klein. :o

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 14:57

Bedankt Skessa!
Gaat het naarmate dat je de schoenen vaker aan doet wel makkelijker? :o

Ik heb het gisteren even snel geprobeerd met een etos tasje om haar hoef heen (had niets anders bij mij :+ ).
Ik moet zeggen dat ik amper kracht heb gezet, dus wellicht ligt het daar aan.
Ik denk dat ik het morgen ga proberen met een doorzichtig boterhamzakje, heeft iemand nog betere ideeën voor het passen en het schoonhouden van de schoen mbt eventueel ruilen?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:58

Voeten goed schoonmaken, zakje er om heen inderdaad en schone ondergrond om te passen (bijvoorbeeld kleed of handdoek). Mochten ze toch wat smerig worden, dan zijn ze makkelijk af te spoelen uiteraard en goed op laten drogen weer. Het gaat eigenlijk meer om de krassen die er mogelijk op komen bij lopen over straat en / of vuil in de gaiter die er niet meer uitgaat.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:01

boterhamzakje om de hoef en handdoek eronder, zodat je ook geen krassen op de zool krijgt.

Spookje, in principe is de Glove heel makkelijk om aan te doen, weet je zeker dat je de goede maat hebt??
Nee, hij wordt niet wijder door gebruik, maar je krijgt er zelf wel meer handigheid in.
Wanneer het rubber warmer is is hij wel iets makkelijker aan te doen. Je kun tde schoen eventueel voor het aandoen in warm water leggen. Wel zorgen dat de gaiter niet nat wordt.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 12:32

Boterhamzakjes lijken me nogal teer, niet? Ik heb toen gewone plastiekzakken uit de winkel gebruikt. Dacht dat ze zou panikeren, maar ze bleef erg kalm onder het geritsel. Wel een Haflinger, dat zou kunnen uitmaken :D

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 11:30

Mijn boterhamzakjes paste niet om haar hoeven :+

Dus ik heb een hondenpoepzakje gebruikt :') Helaas zijn deze zwart en gingen ze makkelijk kapot.
Ik heb 2 maten hoefschoenen (2,5 en 3,5). Ik had het gevoel dat de schoen van de 2,5 erg goed paste, maar helaas kreeg ik de gaither net aan dicht, dus ik weet niet hoe goed dat dan blijft zitten..
De 3,5 die vond ik erg raar passen. Ten eerste vroeg ik mij af of ik haar hoef er wel helemaal in kreeg. En ten tweede zag de binnen kan er mooi strak uit, maar aan de buitenkant leek een bolling te zitten, erg vreemd, maarja omdat die zakjes zwart waren was het ook wel lastig te zien..

Ik vind het toch wel moeilijk om nou te weten of ze goed zijn. Ik durf er niet mee te lopen want dan kunnen ze niet terug. Ik dacht nog naja dan zet ik ze op marktplaats ofzo, maarja wie wil er nou twee verschillende maten?

Ik ga ze morgen nog een keer passen, mocht ik niet overtuigd zijn, dan ga ze terug en wacht ik denk ik toch op de equine fusion.

Vinden jullie het vinden van hoefschoenen ook zo lastig?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:26

Spookje schreef:
..........
Vinden jullie het vinden van hoefschoenen ook zo lastig?

Vind het echt een ramp!!!! En dat heb ik ook nog een paard die steeds zegt dat'ie geen hoefschoenen wil.
Staat er op jouw doos waar de schoenen inzitten ook die sticker waarop staat dat je 30 dagen mag uitproberen?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:30

Spookje, als de schoen goed past, maar de gaiter iets te kort kun je gaiterextensions gebruiken (een verlenging van het klittenband) of een grotere maat gaiter op de onderkant monteren.
Die verlengklittenbanden moet ik nog wel ergens hebben liggen, mocht iemand ze nodig hebben.

Heb je geen maat 3 gepast?

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:11

Singasong: Ik ga naar stal en zal zo even voor je kijken (as ik het niet vergeet).

Skessa: Ik heb het verkeerd uitgelegd, ik bedoel een van haar voor hoeven is een 2,5 en de ander een 3,5. Ze heeft erg ongelijke voorhoefjes :')
Grotere maat gaiter op monteren zou kunnen maar ik denk dat ik de gaiterextensions een betere oplossing vind! Ga er overna denken. Thx!

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:41

ik snap het :)
mijn ijslander heeft ook 2 verschillende maten voorhoeven, die schelen 1 Glovemaat.

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:38

Singasong: Het staat bij mij niet op de doos.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:27

Nou hier herpast en helaas passen de voorschoenen niet meer :( . Achterschoenen wel nog gewoon. Ze heeft wel een randje wat ik af kan vijlen, maar het is niet veel meer helaas. Eerst maar dat randje aflopen. Gelukkig is het dezelfde maat als de achtervoetjes dus desnoods heb ik dan een reservepaar voor achter :-)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 08:30

Spookje schreef:
Singasong: Het staat bij mij niet op de doos.

Is het niet de originele doos van Easycare? Zij geven namelijk op hun produkten altijd deze garantie. Ligt alleen aan de Ned. leverancier of hij mee wil gaan met deze garantie.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:52

Ik heb op geen enkele doos van easycare/easyboot (RX, normaal, epic) ooit zo'n sticker gehad.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:31

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:13

ik ken die sticker ook niet.