Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cowgirl schreef:MMMmmm misschien moet ik dat tuigpaarden concours maar laten vallen.
Soms vraag ik me wel eens af op paarden'sport' nou nog wel zo leuk is met al die ellende die voorbij komt. Paarden ophokken, het bar slechte rijden, hoefverzorging die gewoon niks voorstelt, mensen die slecht passende zadels rijden etc etc.
'Vroeger' vond ik alles wel best maar het gaat me steeds meer tegen staan.
Aimee schreef:Zack schreef:@BJ05
Ik zit ook niet in de tuigpaarden.. dus nee ik ken het ook niet.
Dressuur is ook mijn ding niet, dus nee nog nooit van mn leven gezien..
(gelukkig maar zullen we zeggen)
Dat is wel heel erg overdreven.
Dat dressuurpaarden SOMS in de schoenen worden gezet, maakt die hele sport niet verziekt.
Als een dressuurpaard schoenen omkrijgt, is dat ook zonder alle touwen en toeters en bellen eraan. Ik heb dat tot nu toe twee keer gezien en dat was bij het verbeteren van de piaffe. In feite krijgt zo'n paard de schoenen om als springschoenen, echter nu maken de ringen steeds geluid waardoor de benen meer opgetrokken worden.
Dat is dus niet te vergelijken met de praktijken in de tuigpaardsport, bovendien heb ik nog nooit een dressuurpaard zo op de voeten zien staan als de tuigpaarden. Zou ook vrij onlogisch zijn, aangezien je in dressuur een soepele bewegingsafloop wil en die hoge hoeven zorgen ervoor dat het paard gaat lopen als een nietmachine. Een tuigpaard mag dat, krijgt daar meer spektakel van in de benen. Een dressuurpaard wordt daar keihard op afgestraft.........
Zack schreef:Je leest duidelijk niet wat ik schrijf.
Dat dressuur mijn ding niet is, heeft er niks mee te maken of die paarden wel of niet op schoenen gezet worden oid.
Ikzelf wist dat namelijk niet dat dat gebeurde.
Dus waarom je nu zo uit de hoogte tegen mij gaat doen omdat dressuur mijn ding niet is vind ik een beetje vreemd.
fransje23 schreef:Ik zie het kwaad niet zo in om een losse schoen, eventueel iets verzwaart zoals ook wel gebruikt wordt, te gebruiken tijdens een training.
Overigens is dat niet zoveel anders dan hoefschoenen. Die brengen ook gewicht aan de voeten waardoor ze zwaarder zijn dan normaal en zullen ook de gang beinvloeden.
Zack schreef:fransje23 schreef:Ik zie het kwaad niet zo in om een losse schoen, eventueel iets verzwaart zoals ook wel gebruikt wordt, te gebruiken tijdens een training.
Overigens is dat niet zoveel anders dan hoefschoenen. Die brengen ook gewicht aan de voeten waardoor ze zwaarder zijn dan normaal en zullen ook de gang beinvloeden.
Hoefschoenen zijn niet zwaarder dan ijzers!
Zack schreef:Ja uit de hoogte..
je springt er meteen vol bovenop terwijl dat absoluut niet nodig is.
Ja gelukkig maar dat het allebij mijn dingen niet zijn, want ik kan er letterlijk door uit mn plaat schieten als ik mensen dat hun paard zie aandoen.
Ongeacht welke tak van de paardensport dat ook moge zijn.
Je maar daar best op reageren, maar lees dat wel beter WAAROP ik reageer.. en niet meteen een conclussie trekken dat ik het alleen over de dressuur sport heb.
Dat je daar niet van houd is terecht, maar ik hou er ook niet van als mensen een conclussie trekken die niet terecht is.
Citaat:Wil je bijv je eigen nagels zo sterk als mogelijk krijgen, zal je deze zo kort als mogelijk af moeten knippen en netjes bijvijlen.
Te kort afgeknipt = in het leven = auw
Te lange nagels = scheuren en brokkelen snel tijdens het werk (bij de paarden) en zijn een stuk zwakker
Voel zelf maar aan een eigen te lange nagel aan het einde: wiebelt alle kanten op en is vrij zwak. Kort afgeknipt deze nagel = zit geen beweging meer in, is sterk en zal niet inscheuren of iets dergelijks.