Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:even een hele blonde opmerking...om de darmflora te herstellen en te verbeteren wordt ook wel de mest van een gezond paard gebruikt.
Even in een beetje water spoelen,et voila....miljoenen goede bacterien....of het paard het wil eten is een tweede...
Zo deden ze dat vroeger tenminste.
janouk schreef:Heel interessant; hele korte samenvatting natuurlijk van een avond 4 uur informatieverstrekking.
Ze gaan zo'n avond nog 2 keer doen op andere plaatsen in het land. Heel interessant.
Ik heb gevraagd aan Dr. Van Weezel om Formula 4 feet naast equilinmotion te leggen voor mij en uit te rekenen voor Image wat voor haar het beste supplement is. Ik zal haar straks een email sturen met informatie over Image en haar voer. Wordt vervolgd.
capopjekop schreef:De smid is net geweest, hoefjes van Amber en grietje zien er goed uit. Grietje loopt nu wel weer ietsjes voorzichtiger, maar ik moest vooral doorgaan met de schoenen.
Hans hoeft zoals gewoonlijk niet veel aan gedaan te worden, alleen zijn achterhoeven slijten te snel. Ik heb beton voor de stal liggen en Hans draait heel vaak om met zijn achterhoeven nog op de grond. Dus ik mag van de smid niet zonder hoefschoenen de weg op. Als het zo doorgaat moet hij ijzers en daar werd de smid niet blij van (Hans kan vrij springerig zijn). Dus ga ik maar op zoek naar goede hoefschoenen voor hem die hij eventueel ook op stal aankan.
lolclub schreef:janouk schreef:Heel interessant; hele korte samenvatting natuurlijk van een avond 4 uur informatieverstrekking.
Ze gaan zo'n avond nog 2 keer doen op andere plaatsen in het land. Heel interessant.
.
Interessante avond lijkt me, was er ook mogelijkheid tot het in het openbaar stellen van vragen welke dan besproken werden ?
@JP
Is Luttenberg niet dichterbij voor jou ?
Jannepauli schreef:Ik heb de site ook nog 's even bekeken. Grappig - er staat een filmpje op (Clinical Facts) wat refereert aan mijn eerdere vragen over het gezonder maken van de straal. Ik vraag me alleen af hoe het werkt met hoeven die beslagen zijn?
capopjekop schreef:Lolclub: Mocht je gaan bestellen, wil je mij dat laten weten? Ik zou graag nog wat zooltjes willen bestellen, maar dan is het in verhouding behoorlijk duur om het te laten verschepen. Dan kunnen we wellicht iets regelen en de verzendkosten delen. Ik heb nu overigens de paars/blauwe erin zitten. Grietje loopt er goed op, ik merk het meteen als ik de schoenen een paar uur uit heb gelaten, dan gaat ze toch weer wat gevoeliger lopen op het harde. Op het gras vindt ze het allemaal prima.
Isapaardje schreef:Voordeel van deze schoenen is dat je daarmee ook kunt wandelen en rijden ... iets wat met de softrides niet kan.
lolclub schreef:capopjekop schreef:Lolclub: Mocht je gaan bestellen, wil je mij dat laten weten? Ik zou graag nog wat zooltjes willen bestellen, maar dan is het in verhouding behoorlijk duur om het te laten verschepen. Dan kunnen we wellicht iets regelen en de verzendkosten delen. Ik heb nu overigens de paars/blauwe erin zitten. Grietje loopt er goed op, ik merk het meteen als ik de schoenen een paar uur uit heb gelaten, dan gaat ze toch weer wat gevoeliger lopen op het harde. Op het gras vindt ze het allemaal prima.
Als ik ga bestellen laat ik het je weten![]()
Weet jij een site waar je vertrouwd kunt bestellen ?
Wendy15 schreef:Ik heb niet het idee dat hij met wandelen op het harde meer last heeft van zijn voeten. En rijden doe ik (voorlopig) toch niet. Gaat me vooral om als de grond bevroren is en hobbelig. Maar ik twijfel nog. Want kijk, voorlopig zit rijden en lange stukken wandelen er toch nog niet in, maar wie weet komt dat toch wel weer en dan is het misschien wel handig om hoefschoenen te hebben waar dat óók mee kan. Vind het moeilijkDie van Cavallo vind ik ook erg mooi er uit zien
maar die soft rides zijn misschien voor hem fijner bij harde grond?
(hij heeft nog steeds de pest aan z'n jolly bal overigensEn die blubber vindt ie ook niks, meneer wil geen vieze voeten
Dus hij staat lekker op z'n tegeltjes rond te scharrelen en om het hoekje te gluren
)
Jannepauli schreef:Deze mevrouw zit weer 's even op rozen!
Pauli's hals is mooi geslonken inmiddels, ze loopt weer als het spreekwoordelijke treintje, is weer lekker brutaal en alert, mest is al heel wat beter, Jilske kan zo naar Kentucky omdat ze nóg mooiere capriolen kan springen dan Nadine en bij de eerste regeldruppel rennen ze gezusterlijk naar de schuilstal.. ah, life is good!
daraxhester schreef:de verzorgpony van vriendin van me (staat bij mijn verzorgpony) is hoefbevangen ;s
moet er een dierenarts bij komen, en wat kunnen we er zelf aan doen. of moeten we juist niets doen.
ze staan nu al op stal, met alleen wat hooi, water en een liksteen.
is het ook goed om met haar te wandelen, zoja dan op de weg of in de berm ??