Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En hopelijk kan ik over een paar weken een keer weer een halfuurtje les nemen. Al is het alleen maar stappen, maar dat zou zo fijn zijn!
jury schreef:Staat 6-8 maanden voor heb ik begrepen. Ik heb eerst 10/20 min pd, 6 weken gestapt, nu na scan 2x30 min. nog eens 6 wk stappen. Geen idee wat daarna komt .... maar met 14 weken ben je er nog niet lijkt me.
Springen mag die ook weer maar daar wacht ik wel mee tot het voorjaar!
maar even een korte vraag. Mijn paardje heeft een gat in haar sesambeenpees. Dit is een hechtpees. Ze staat nu 3 maanden op stal en elke 8 weken mag ze meer minuten stappen (ik ga om de 8 weken langs bij de DA). Ze moet nu weer 8 weken op stal en dan 3x 45 min stappen per dag. Hebben jullie ook zo lang stalrust moeten hanteren en alleen stappen? Ik vind het zo enorm sneu voor mijn meisje. Hoop dat ik eind november meer mag doen....iig weer eens een drafje want ze is er zelf behoorlijk klaar mee. Dank jullie voor de reacties en succes allemaal met jullie paardjes
michelle___ schreef:Jou paard is het na 3 maanden al beu?![]()
Die van mij staat al zo goed als 8/9 maanden stil, en die is nog makkelijk te hanteren.
(Scheur in buigpees)
? Het ene paard reageert er anders op dan de andere. Mijn paard had een moment dat ze zich er bij neer had gelegd, maar naar mate we steeds langer mochten stappen werd ze steeds irritanter. Toen ze mij eraf heeft gegooid en gevaarlijk werd heb ik besloten haar in de wei te doen, beste beslissing geweest. Pees genas stukken sneller dan toen ze 14 weken op stal had gestaan, en mevrouw kon haar energie kwijt waardoor ik weer een stukje van mijn oude paard terug zag 
.