Ik heb veel baat mij efrata mouse voor de mok ik ben er bijna vanaf.
En 1 a 2x in de week met betadine shampoo wassen.
Ik wil graag rond de zomer lekker veel en eventueel lange buitenritten maken.
Lorenz moet nog wennen dat we van huis weg gaan en wat meer verkeersmak worden.
Hij wil het liefst in volle draf of galop naar huis en dat mag niet.
En het eerste stukje wil hij altijd graag weer terug naar stal later als we wat op weg zijn gaat dit beter.
Maar ik moet hem bezig houden met figuren en sla ommen en tempo wisselingen.
Dus kost even tijd met wandelen en buitenrijden maar het gaat steeds beter.
Daardoor heb ik minder gedaan in de bak.
Lorenz is zwaar om te rijden en heeft veel ruiters op zijn rug gehad, en altijd wedstrijden gereden tot de zz zwaar.
Dus hij is erg wijs en slim en ik heb die ervaring niet maar echt een super leerpaard voor mij.
En het duurt ook even totdat hij lekker loopt ivm de slijtage en artrose en zijn 19 jaar.
En ik ben meer van het buitenrijden dan in de bak rijden echt een recreatie ruiter.
Ik heb altijd op maneges rond gehobbeld en nu sinds Lorenz echt priveles en zie wel echt vooruit gang.
Me zusje is best ziek word binnenkort langdurig opgenomen in amc amsterdam en ik werk ook 40 uur.
En daarnaast heb ik ook nog een ander bijrijpaard voor 3x in de week.
Dit paard reed ik al toen de eigenaresse van dit paard stopte met het leasen van Lorenz moest hij eigenlijk weg.
maar ik was zo gek vna Lorenz dat ik besloten heb om hem te gaan leasen en dit mocht.
Maar wilde me bijrijpaard natuurlijk ook blijven doen. Met alles ben je dan toch wel heel druk.
Voor Lorenz in de bak moet ik veel geduld hebben en echt de tijd nemen anders is het niet eerlijk tegenover hem en voor mij ook frusterend als hij niet lekker gelopen heeft je wilt het gewoon lekker afsluiten.
Nu het langer licht is kies ik er dan sneller voor, snel uit me werk naar de paarden toe en nog even een rondje naar buiten voordat het donker wordt en niet te gaan rijden in de bak. Dan heb ik voor mijn gevoel toch weer een doel bereikt en ben ik lekker bezig geweest.
Het geeft een heel ander gevoel zeg maar dan dat ik voor mij gevoel loop te ploeteren in de bak.