Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Isapaardje schreef:Even over die hoevenfoto's. Dat de wand daar is "gebroken" is volgens mij toch echt omdat hij te lang is. Je zegt dat hij gelijk is met de zool, maar sorry, zo te zien steek hij toch uit. Het hoeft geen cm te zijn, een paar mm is al voldoende om "te lang" te zijn. Ik vijl om de dag een stukje van de hoeven.
Daarmee bevorder je ook de hoefgroei trouwens.
Isapaardje schreef:Weet ik niet precies Mysa. Weet alleen dat er op zandgrond andere grassoorten groeien dan op kleigrond. Nu ben ik uit het hoofd kwijt welke grassoorten de meeste fructaan bevatten.
Wel zitten er in kleigras andere mineralen dan in zandgrondgras. Hooi van de klei schijnt ook voedzamer te zijn dan van zandgrond (hoewel voor mij de voornaamste reden is dat kleigrondhooi niet zo stoffig is als zandgrondhooi).
dynamiek schreef:hahaha ik heb een reactie gehad van het nieuwe voer, en of ik er wijzer van wordt??????? NEE![]()
Het wonder is geschiet in Hugho Granenmix zijn geen suikers of andere chemische zooi toegevoegd
alle vitaminen en mineralen zijn verkregen uit kruiden en granen er zitten geen ballaststoffen in om het product goedkoper te maken
om jou paard te helpen zou ik hem moeten onderzoeken en dan met gerichte kruiden zorgen dat zijn stofwisseling weer goed op gang komt en als jij er dag geen chemische stoffen en geen suikers meer in stopt zal jou paard weer een lang en gelukkig leven leiden voor meer info kijk op de stikker op de zak daar vind je alle informatie die nodig is als je iets niet begrijpt kun je altijd bellen
OohafoO schreef:Heb het een keer geprobeerd niet te doen maar hij word gek als alle andere paarden op stal wel krijgen en hij alleen maar hooi.
Niks geven is dus geen optie.
Het land is niet bemest en als ik het goed heb ik het zand grond.
Vrij kort gras.
Zou dit met een graaskorf kunnen?
Bedankt vast.
Isapaardje schreef:Ja dat was de link inderdaad.
Punt is dat wat je al zegt ... niet iedere grassoort wil groeien op iedere bodem (en dan ook nog wel of niet bemest). Schiet je dus niets mee op.
Wat ik me wel eens afvraag met dat korte gras is het volgende: fructaan schijnt in de stengel te zitten, niet in het blad.
Lang gras dat wordt afgegraasd wordt kort stengelig gras = fructaanrijk.
Maar gras dat altijd kort wordt afgegraasd, verlegd zijn groeipunt en je krijgt dan kort bladrijk gras. Is dit dan niet minder fructaanrijk dan kort afgegraasd gras? Is het te volgen wat ik bedoel?
OohafoO schreef:Overstappen ga ik zekerweten op het voer dat jullie noemde.
De weide gang word ook altijd opgebouwen en denk dat ik het dit jaar weer ga proberen. Al twijfel ik wel