Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nijnteee schreef:Hoi bokkers,
Een vraag, hebben jullie hb paarden op het land? Ik heb hier een paar maanden terug ook niet en bericht geplaatst over mijn arabiertje met een gekanteld hoefbeen. Wat nu gelukkig goed gaat! Dankzij dieet en speciaalbeslag en verhuizing van stal. Met meer kunde.
Nu is mijn vraag mag hij ooit weer op het land? Ook al is dit maar een uurtje bijvoorbeeld. Wat is jullie ervaring hierin? Ben erg benieuwd!!
capopjekop schreef:Romy1234 schreef:Cushing is ze 2 jaar geleden op getest en kwam toen uit dat ze het toen niet had, wou opnieuw laten testen maar volgens mijn da kan ik dat beter rond de herfst doen ivm dat de waardes dan op zijn hoogst liggen.
Dan heb je meer kans op valse waarden geloof ik.
Romy1234 schreef:Ik lees veel positieve verhalen over gluco balance en ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij mijn merrie is de oorzaak van hb niet zeker, vermoed wel teveel suikers maar ze is 27 en in de 19 jaar bij mij nooit bevangen geweest en eigenlijk ook nooit te dik (in de zomer wat voller door gras) en nu zelfs te mager.
Blue_flower schreef:Dan testen wordt bij sommige dierenartsen gratis gedaan. Zover ik weet is het bedrijf voor medicatie en testen dezelfde. Dus hoe meer positieve testen hoe meer medicatie er verkocht wordt.
Als ik jou was zou ik mij er eens beter in verdiepen.
Blackberry28 schreef:Romy1234 schreef:Ik lees veel positieve verhalen over gluco balance en ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij mijn merrie is de oorzaak van hb niet zeker, vermoed wel teveel suikers maar ze is 27 en in de 19 jaar bij mij nooit bevangen geweest en eigenlijk ook nooit te dik (in de zomer wat voller door gras) en nu zelfs te mager.
Die van mij werd ondanks het voeren van Glucobalance bevangen, terwijl het daarvoor dus zonder de Glucobalance 4 jaar goed is gegaan. Ik ben er dus juist mee gestopt bij hem,want het deed of niks of had een averechts effect. Ik geef hem nu alleen nog magnesium en voldoende beweging,dat zorgt er bij hem echt voor dat zijn manenkam zacht blijft.
Tancreda4 schreef:Ik geef glucobalance in de zomer maar heb niet het idee dat het perse wat doet... Ze kreeg vroeger alsnog een dikke manenkam. Maar goed, misschien was het zonder wel erger geweest. Mijne komt niet echt op gras maar geef het nof wel iedere zomer... Durf er niet mee te stoppen.
Frummels schreef:Toen ik de pot glucobalance opende en de geur rook, was ik er al een beetje bang voor: meneer eet het dus niet.Ik doe het door zijn vitaminebrokjes, maar hij vist de brokken er vakkundig tussenuit. Als ik er een papje van maak dan eet hij de brokken ook niet meer.. Heeft iemand hier tips voor? Ik heb het tot nu toe nat gemaakt en dan met mijn vinger in zijn mond gedaan
Blue_flower schreef:Frummels schreef:Toen ik de pot glucobalance opende en de geur rook, was ik er al een beetje bang voor: meneer eet het dus niet.Ik doe het door zijn vitaminebrokjes, maar hij vist de brokken er vakkundig tussenuit. Als ik er een papje van maak dan eet hij de brokken ook niet meer.. Heeft iemand hier tips voor? Ik heb het tot nu toe nat gemaakt en dan met mijn vinger in zijn mond gedaan
Mengen met wat water en dan in de mond spuiten, als een wormenkuur idee.
capopjekop schreef:En als je de brokken beetje vochtig maakt ipv nat zodat de poeder erop plakt?