Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:Hmm.. aan Hb had je dan gerust EMS, PPID en IR paarden kunnen toevoegen.. dat zijn allemaal paarden die geen suikers mogen hebben ( althans niet zoveel als in het graanvoer) en het worden er steeds meer, dus die doelgroep komt vanzelf.
Ik heb wel eens met iemand van Fibra gesproken en hetzelfde opgemerkt. Die zei toen "wie weet wat we nog bedenken".. De ruwvoermix van Fibra is o.a. samengesteld met Canadees Thimotee hooi, da's erg goed spul en laag in suiker. Jammer dat er dan weer graan (spelt) doorheen zit wat het suikergehalte weer hoger maakt.
Jannepauli schreef:In Nederland lopen ze ontzettend achter - in de USA, Engeland etc. zijn allerlei soorten 'low carb' voer te krijgen. Ook Agrobs maakt laag-suiker producten.
Safiera schreef:Ik doe wat dat betreft hetzelfde als jij, Babeth. Twee handjes muesli is op een paarden (pony) lijf zo weinig dat het alleszins mee valt bij onze beesten.
Ik vraag me ook wel eens af waarom er niet meer 'natuurlijker' of graanloos voer op de markt is.
Je ziet het wel steeds meer komen, de Dieetmix van Subli als voorbeeld. Ook tijdens een Pavo-open dag waar ik was kwam het uitgebreid aan bod. Daar zeiden ze dat de vraag de laatste tijd enorm stijgt. Ze willen daar wel wat mee, maar voor ze echt met iets komen gaat er enorm veel tijd overheen.
Maar ik ben gelukkig met mijn ontdekking van de vit/min brokjes. Kun je zo veel of zo weinig krachtvoer geven als je wilt, en de suikers en het zetmeel in de vitaminebrok is te verwaarlozen imo.
Blijft namelijk dat je, ook van dieet/low cab ed voer best veel moet geven om aan de adh mineralen te komen. Dan voer je ook al weer meer stoffen die je misschien niet wilt. In graanvrij voer zit weer suiker, voer zonder melasse bevat weer conserveringsstoffen... Alles heeft wel iets.
jesito schreef:Wat het voer betreft vind ik wel dat op het speciaal voer voor paarden met geen of weinig suiker/zetmeel, een bruut prijskaartje hangt.
Ik vind bij sommige merken 25 euro en soms nog meer voor 15 kilo voer, knap geld.
Marlis schreef:Gister en eergister is Peeps een uur en 20 minuten het land op geweest, liep erna nog steeds goed. Gister een buitenrit gemaakt, 1.5 uur weg geweest maar veel gestapt wat mag van de dierenarts en met tussenstop bij der jaarlinger. Wel teveel dan wat mag(10 min) gedraafd/galopeerd, maar ze wou zelf en dacht stappen? Echt niet. Was niet gevaarlijk maar wilden gewoon even gaan haar benen strekken. Dus hebben der laten gaan, beter dan heel de weg een dribbel pony. Nu straks kijken of ze nog steeds goed loopt.
roosa schreef:Joe hoe waar kan ik die vitamiene brokjes vinden!!?
Het dieet voer is misschien duur,maar tjeeee die 2 handjes die ze krijgt das echt het geld niet.
Doe heel lang met een zak.
Het hooi is wat verhouding betreft en wat mevrouw op kaant een stuk duurder.
Wat heerlijk dat peeps zich goed voelt.
De dag erna weet je of je teveel gevraagd hebt.
Ik denk persoonlijk dat je ietsie te hard gaat.![]()
Grrr ik wilde een lekker buitenritje maken vandaag.....wat een zeik weer.
Overmorgen komt de smid.
Roos haar meest zieke voetje heeft echt een optater gehad.
Je kan zien dat er slecht doorbloed is, wat zich uit in een prachtige rotte straal.![]()
Heeft ze in geen jaren gehad.
Jannepauli schreef:In Nederland lopen ze ontzettend achter - in de USA, Engeland etc. zijn allerlei soorten 'low carb' voer te krijgen. Ook Agrobs maakt laag-suiker producten.