[INFO] artrose

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Centraal topic voor artrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:06

Dankjewel Maris voor je uitleg!

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 19:58

zo ik ben ook weer een jaartje ouder geworden helaas :( ik ben een schrikkelkind dus kan me nog achter mijn schikkeljaar verschuilen haha (8 en een kwart jaar)..eigen huis/eigen paard/eigen bedrijfje en dat voor een 8-jarige niet slecht toch :#

deze week 3 keer echt fijn gereden in de bak, vandaag een lekker lang stapritje gemaakt en morgen weer les..heb er zin in..hopelijk gaan we volgende week zondag echt naar de vlietlanden met de paarden..dinnetje is weer beter en het weer ziet er ook gunstig uit..

ik geef sem alleen glucosamine en beetje lijnzaadolie.verder geen andere dingen/poeders..
en betreft beenbescherms doe ik pees en achter beschermers, deed ik eerst nooit maar omdat hij nu ook achter ijzers heeft toch maar gedaan aangezien hij zicht nog wel eens wil aantikken...

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 20:24

ik heb vandaag een eind met Mister en mijn hond gewandeld, ik had echt een baal dag en kon me echt helemaal nergens toe zetten.
we hebben wel lekker genoten van de wandeling, hij heeft weer lekker lopen klieren met het halstertouwtje ;-)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 22:57

ik heb vandaag weer eens beeje gestapt met nortje. mn voet zit sinds afgelopen donderdag in de tape( handig heb tape/ pleister allergie dus nu met extra zwachtel eronder) door de val van mn andere paardje. na 3 mnd vinden ze toch dat het te lang ging duren ( al moest ik zelf vragen om verwijzing naar fysio). we hebben sinds gisteren een al weater tuft bodem liggen hij ligt waarschijnlijk nog niet helemaal oke maar het reed vandaag wel heel fijn ik had me voorgenomen om alleen te stappen maar toch drafje en galopje geprobeerd om de bodem te voelen maar hij rijd super. je voelt echt de vering van de bodem. nu duimen dat ik mn eigenwijze gedrag binnen de perken kan gaan houden zodat mn voet niet gips in hoeft. mag moet morgen voor het eerst sinds ik ziek thuis zit weer alleen aan de slag voor 4 dagen van 3 uur. ben benieuwd hoe dat gaat. hoop dat ik op eze manier nog heel lang plezier mag houden van mn paardje

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 12:10

mvermeulen, wat fijn dat het zo goed gaat! Heerlijk

mister, gelukkig heb je nog wel fijn kunnen wandelen!

norton, beterschap! Hopelijk knap je snel weer op!

Ik had vrijdag even een baalmomentje. Ik had springles en met het losrijden verstapte Danté zich en liep niet helemaal lekker weer. De schrik zit me dan altijd echt flink in de benen. Gisteren heeft ze lekker de hele dag in de wei gestaan en ga zo even naar het bos. Maar op het oog loopt ze gelukkig weer goed. Even duimen dus! Heb net voor de aankomende 3 weken leuke dingen gepland.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 16:57

ik duim met je mee.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 17:08

Dank je Norton het heeft geholpen! Er was helemaal niets meer te zien en mevrouw was zo gek als een deur. Gelukkig! Ben weer helemaal opgelucht

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 18:25

ooo zo trots op mijn paardje..les ging weer zo lekker..ik moet ook ernstig aan mezelf werken mijn houding is ook niet meer wat het is geweest :o ..en ik moet me sem aan het werk dat hij niet te diep gaat lopen en daardoor hij op de voorhand gaat maar goeie tips gekregen en hij liet zelfs zijn rug goed los en de achterhand kwam er nu ook beter bij..zo fijn gevoel!! even op een roze wolk <3

-anneliek: gelukkig loos alarm!

-norton: goeie bodem is echt een must bij onze paarden zeker als in de bak gaat rijden..ik merk ook goed verschil met mijn vorige stal waar ik stond waar de bak echt heeeeeeel slecht was, stal waar ik nu sta heeft een super bak en dat maakt echt veel verschil..

-mister: hoop dat het bij die ene baaldag is gebleven? we zijn gelukkig allemaal maar mensen en baaldag mag best!..

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 19:22

mvermeulen heerlijk dat het zo goed is gegaan. Lekker he het kunnen trainen met je paard en aan jezelf! Komt helemaal goed met jullie!

Ik ben erg blij dat het loos alarm was. Ik ben dan ook echt zo'n stresskip als er even iets mis gaat met dr pootjes. Ik was helemaal van slag vrijdag maar gelukkig heb ik een hele lieve mama en mensen op de club die me een hart onder de riem kwamen steken.
Ik zat vanmiddag op mijn KNHS te kijken of al mijn punten al bijgeschreven waren. En toen zag ik een overzicht van de wedstrijden die ik gereden heb sinds we helemaal bij 0 begonnen waren:

Afbeelding

Ben stiekem best trots. Ben in mijn hele leven nog nooit zo snel en goed door een klasse heen gekomen :+

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 22:49

keurig gedaan annelieke wees trots op jezelf

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 23:03

Dank je :). Ben helemaal geen ervaren wedstrijdruiter maar zo wordt het wel heel leuk. Met mijn knappe Gelderse tussen alle poepie chique dressuurpaarden hihi

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:03

mvermeulen: Wat fijn dat het rijden goed gaat! Geniet er van!
Mister: Gelukkig heb je lekker genoten van je wandeling.
Norton: Erg veel beterschap en hopelijk is je voet weer snel de oude!
Annelieke: Een dikke proficiat! Doe gewoon zo verder zou ik zeggen!

Ik ben Zaterdag lekker op buitenrit geweest. Mijn vriendin was wel mee om Urka vast te houden met een touw (je weet maar nooit). Dit is de 4de keer dat ik echt met mijn haar de weg op ga. We hebben een tractor gezien, een moto, een fietser, geiten, kippen, auto's enz. Van niks was ze bang. Maar toen we 2 mensen tegenkwamen die hun bosje aan het snoeien waren wou ze gelijk rechtsomkeer maken. Ben er gauw afgesprongen en heb haar er voorbij geleid. Als ik naast haar loop, dan heeft ze meer vertrouwen en loopt ze er gemakkelijker langs. Ik ben erg trots op mijn meisje dat ze zich zo goed gedragen heeft.
Vandaag hebben we van het zonnetje genoten. heb haar gewoon 20 minuutjes laten stappen met de pessoa om. We hebben enkel gestapt omdat ze in draf niet helemaal zuiver liep (en toch wou ze dit steeds doen, raar beest!)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 19:29

Dank je gaan we ook proberen :).

Super joh dat het zo goed ging! Gaat helemaal goedkomen met jullie! Ach paarden kunnen de domste dingen eng vinden. Zo reed ik gisteren met Danté in het bos en trekkers, honden niks was eng tot er in de bosjes een stenen betontegel lag van 20x20. Nou die was echt dood eng :+. Rare beesten zijn het soms :')

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:26

haha sem gaat zo het water in en kan je zwemmen maar een plasje op de weg jaaa die zijn niet te vertrouwen!! trekkers,vrachtwagens enz geen probleem maar een net geverfde witte streep op de weg dat kan echt niet..blijf me er over verbazen waarom hij dat soort dingetjes eng vind en een grote vrachtwagen niet..

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 20:36

Haha ja ik ook. Maar ik heb liever dat ze een witte streep spannend vind dan vrachtwagens en trekkers.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:35

annelieke92 schreef:
Haha ja ik ook. Maar ik heb liever dat ze een witte streep spannend vind dan vrachtwagens en trekkers.

Dat vind ik er ook van :D

Dat van die witte strepen heb ik ook al ervaren haha
De stal waar urka staat is vlak aan het einde van de bebouwde kom. Die wordt aangeduid met een dubbele witte lijn. Iedere keer als we erover gaan, wandelt ze erover alsof ze balkjes aant lopen is en voel ik dat ze haar benen super hoog opheft. stel je voor dat die lijnen zouden bijten :D

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 21:41

Haha is heel goed voor het warm rijden hihi

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:08

Ik heb wel eens gelezen dat bij paarden iets wat op de grond ligt en waar ze op een bepaalde manier schuin op kijken heel erg uitvergroot wordt. Vandaar dat papieren zakjes of witte strepen of betonblokken doodeng zijn!

Het kan ook gewoon zijn omdat je nog nooit gehoord hebt dat iemand het overleefd heeft die door een witte streep is aangevallen. Heb ook nog nooit gehoord dat iemand daardoor is aangevallen, maar goed.

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 17:40

Dat komt omdat de overheid dat bewust stil houdt.. Om paniek te voorkomen..

( volgens mij heb ik nu al een zonnesteek :+ )

mvermeulen1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 19:02

mensen wat was het HEERLIJK vandaag :D merkte dat ook wel met rijden want hij was niet vooruit te branden hahaha we hebben het ook maar rustig aan gedaan vandaag, morgen een paard dagje vrij omdat er een hoop hondjes staan te springen op een voorjaars coupe en ik daarna geen handen en armen meer over heb om nog fatsoenlijk me paard te doen...maar wel fijn dat er weer geld in het laadje komt haha

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:01

het weer was inderdaad heerlijk gisteren. Ben weer maar eens op buitenrit geweest. Deze keer was vriendlief mee om Urka vast te houden. Ook nu is ze maar 1 keer bang geweest (notabene van een hond, iets waar ze normaal nooit bang voor is!). Voor de rest heeft ze zich weer voorbeeldig gedragen. Ze liep precies ook een klein beetje beter dan zaterdag. Ik heb ontzettend genoten van het weer en de ondergaande zon. Wat kan beginnende lete toch echt heerlijk zijn :+

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 21:55

Mensen ik ben zo jaloers op jullie! Door stage kan ik alleen op vrijdag en het weekend rijden. Gelukkig kan dinsdagavond zo ook nog als de klok is verzet..

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:47

Ik moet zeggen dat ik een beetje geluk heb gehad (auto ter beschikking, vriend thuis en geen les op school)

annelieke92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:51

Heerlijk toch! Ik heb volgende week een aantal dagen vrij. Ik hoop dat het weer wel een beetje meezit.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 02:07

annelieke92 schreef:
Mensen ik ben zo jaloers op jullie! Door stage kan ik alleen op vrijdag en het weekend rijden. Gelukkig kan dinsdagavond zo ook nog als de klok is verzet..

Wordt jouw paard dan door de weeks niet gereden? Dan vind ik je wedstrijdprestaties nog knapper, zeker met een artrosepaard!