nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maytee

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:06

ik heb een vraagje over de cavallo hoefschoenen ; kan je die zolen vervangen ? :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:10

nee kun je niet vervangen,alleen de marquis heeft zolen die te vervangen zijn van de standaard schoenen,en de smitjes die je aan moet laten meten kun je verzolen.hoop dat je hier wat aan hebt.

Maytee schreef:
ik heb een vraagje over de cavallo hoefschoenen ; kan je die zolen vervangen ? :)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:15

maar kijk bij de boa heb je nog voldoende ruimte voor het hoefmeganisme
je hebt maat 3 nodig 3; wijdte 133 - 149 mm, lengte 136 - 149 mm.
singasong schreef:
Keona, bedankt! Ik ga morgen even naar alle schoenen kijken die je hebt neergezet.
Wat ik me afvraag. Zou de schoen altijd iets groter zijn dan de max. maten die er staan? Wanneer een paard loopt zet de voet toch altijd nog iets uit?!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:26

SxF: ik heb momenteel de Cavallo's he, en die bevallen goed, al gebruik ik ze nu nog niet veel. Ik moet zeggen dat voor mijn volgende schoen ik ook wel Renegades overweeg, omdat ik daar al ontzettend veel goeds over heb gehoord. Maar ze zijn toch wel een heel pak duurder dan Cavallo's en het "lompe" van Cavallo's vind ik absoluut niet storend :-) ! Jij had toch ook eerst Cavallo's? Vanwaar de overstap?

Marquis hoor ik nogal wat problemen over met die luchtkamers... Die zouden niet zo goed zijn, soms lossen...

Weer positieve verhalen over Renegade. Een vriendin van me heeft ze overigens ook besteld, dus kan ik ze binnenkort "live" bewonderen. Ben benieuwd hoe haar draver het erop zal doen en dan maar sparen. Ideaal zou zijn voor beide paardjes hier, maar voorlopig is het vooral de Haflinger die veel last heeft (extreem snel slijten), vooral aan de achtervoeten (alleen nog maar aan de hand buiten gewandeld).

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:36

Ponyzotje: Ik heb voor de voorhoeven (die zijn even breed dan lang) de cavallo's. En voor achter (die zijn een stuk langer dan breed) de renegades.
Haar voeten zijn zo verschillend. Cavallo's bevallen nog steeds. Dus ben niet overgestapt, alleen gebruik 2 verschillende merken ;) Vind alleen de renegades mooier om de hoefballen heen te zitten. Nu heb ik een tinker met aardige sokken. En zitten die soms in de weg bij de cavallo's.
Systeem van de renegade vind ik gewoon erg gaaf. 8-) Alleen denk ik dat haar voorvoeten veel te rond zijn voor de renegades.

Iemand trouwens een idee hoeveel hoeven nog veranderen bij een paard in de groei? Mijn merrie is net 2 geworden.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:46

Hihi, ik vind de Renegades ook echt wel een pak mooier maar ach, de Cavallo's storen niet. Oei die maten zijn wat minder inderdaad, ik had dat nog gehoord maar was dat vergeten. De hoeven van de Haflinger zijn breder dan lang... Bij de draver zouden ze wel weer passen :-) .

Hoeven kunnen zeker nog sterk veranderen op die leeftijd, afhankelijk van de trimming. Ik heb er niet veel ervaring mee dus misschien zag ik toevallig eentje die nog fel veranderde ;-) .

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 23:28

singasong schreef:
Wat ik me afvraag. Zou de schoen altijd iets groter zijn dan de max. maten die er staan?

Mijn ervaring met easyboot is dat de schoen eerder kleiner dan groter is.
Isabella zat op de grensmaat; in haar geval 97 mm breedte.
Dat is de overgangsmaat tussen 000 naar 00.
Nou 000 was te krap, zelfs met platslaan van die metalen weerhaken zat de schoen naar mijn idee te hard vastgeklemd, maar maat 00 was te groot, die plopten.
Nu zijn de voeten smaller en langer geworden (ook door bevangenheid en ijzers denk ik zo) en is maatje 000 weer veel te ruim in de breedte, maar maar net passend in de lengte. Schoenen zitten niet echt lekker op dit moment bij haar.

En dan is Cavallo dus wel veel fijner ... daar maakt het niet zoveel uit dat de schoenen iets te groot zijn. Wat knutselwerk met vilt en je maakt zo een passende schoen van het geheel. Het drukt nergens en ze loopt er nu naar volle tevredenheid op.

Ze ogen wellicht lomp, maar eenmaal om de voet vind ik het zelf nog altijd een mooie schoen:

Afbeelding

Nu nog altijd dus wachten op het kleinste maatje; als die komt, ga ik er direct voor :D

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 00:31

hoe los je dat op met dat vilt bij de cavallo's
ik heb zelfde type maar zijn wat ruim aan de bovenkant
hoef zit er mooi in
maakt geluid en denk ook wat lossig
nog niet mee gereden
maar als ik ze aan kan passen zou top zijn

heb nog een paar cavallo's maat 0 in de aanbieding
alleen gepast maar helaas te klein...

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 09:05

Als er geen kleinere maat komt, heb ik wel interesse in de maat 0.
Het is nl. ook Yoblins maat en straks wil ik met hem ook op hoefschoenen gaan rijden, maar omdat deze schoenen echt inlopen bij de hoefballen niet voor 2 pony's 1 paar schoenen gebruiken eigenlijk.
Mag ik via pb de vraagprijs van de schoenen, liefst met kleur en foto erbij?

Met dat vilt ... eh ... ik heb dus een lap ondertapijt liggen (vilt) van ca. 0,5 cm dik.
Daar heb ik eerst een zooltje van geknipt, en daarop aan de zijkanten stukjes vastgenaaid die omhoog staan. Dus langs de voet zitten.
Moet nog ergens een foto hebben, dat is duidelijker. Zoek ik later vandaag even op.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:30

keona schreef:
nou ik heb even gekeken
-boa maat 3 zitten beide voeten dus in een maat
-cavallo maat 4
-delta maat 2
-dalmmer clogs maat 4(voorhoeven),als de maten van de achter hoeven zijn gaat het niet.en de
hoefhoek moet normaal zijn.
-old mac g2 mt 7 maar dan moet je van de brede hoef beetje bij veilen 1mm
-renegade 2ww ook de grote voet 1mm bij veilen
-en beij de easyboots zelfde verhaal beide voeten passen in een maat als je de grote voet wat bij veild 1mm

hoop dat je er wat aan hebt maar je paard zin voeten zijn niet eens zo heel moeilijk want in sommige schoenen past die zonder bij te hoeven veilen

Ik zoek eigenlijk geen hoog model omdat ik niet weet of die goed aansluiten bij de hoefballen. Ik kan ze wel bestellen maar grote kans dat het niet past en dan zit ik ermee. Boa en Delta en Old Mag g2 vallen dan af.
Dallmer Clogs zijn open aan de onderzijde, is al helemaal geen optie omdat hij dan nog steeds steentjes voelt en daar is hij juist gevoelig op.
Ik heb Hans Arendse een mail gestuurd over de Renegades.

Klopt het dat die Epics niet geschikt zijn voor paarden met lage hielen?

Ik wordt van al dat gepuzzel echt niet vrolijk ;(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 10:42

in de dallmer clogs kunnen zooltjes gelegd worden,en de boa zou wl geschikt zijn voor jou want jij hebt ruimte over om de gaiter te gebruiken en dan heb je een zeer fijne schoen,mijn paarden staan allemaal laag op de verzen
singasong schreef:
keona schreef:
nou ik heb even gekeken
-boa maat 3 zitten beide voeten dus in een maat
-cavallo maat 4
-delta maat 2
-dalmmer clogs maat 4(voorhoeven),als de maten van de achter hoeven zijn gaat het niet.en de
hoefhoek moet normaal zijn.
-old mac g2 mt 7 maar dan moet je van de brede hoef beetje bij veilen 1mm
-renegade 2ww ook de grote voet 1mm bij veilen
-en beij de easyboots zelfde verhaal beide voeten passen in een maat als je de grote voet wat bij veild 1mm

hoop dat je er wat aan hebt maar je paard zin voeten zijn niet eens zo heel moeilijk want in sommige schoenen past die zonder bij te hoeven veilen

Ik zoek eigenlijk geen hoog model omdat ik niet weet of die goed aansluiten bij de hoefballen. Ik kan ze wel bestellen maar grote kans dat het niet past en dan zit ik ermee. Boa en Delta en Old Mag g2 vallen dan af.
Dallmer Clogs zijn open aan de onderzijde, is al helemaal geen optie omdat hij dan nog steeds steentjes voelt en daar is hij juist gevoelig op.

Klopt het dat die Epics niet geschikt zijn voor paarden met lage hielen?

Ik wordt van al dat gepuzzel echt niet vrolijk ;(

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:26

singasong schreef:
Is er hier iemand die maat 3 en/of 4 heeft en die mij ze wil laten passen?? Ik woon in Ingen, tussen Kesteren en Tiel. Wil er best wat km. voor rijden. Niet helemaal naar Groningen, dat gaat me iets te ver.

Ik heb maat 3 en 4 Easyboot Epic's liggen.

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 11:30

singasong schreef:
(

Komt Hans aan huis om te passen? Voor mijn jonge paardje wil ik graag Renegades.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:23

Keona, ok dus dat zou dan een optie zijn die zooltjes en een gaiter in de Boa.
Mag ik vragen waar je woont. Ik zou die Boa's wel in het echt willen zien. Tenminste ik begrijp dat je die voor je paarden hebt?!

Odi, waar woon jij?
Ik heb hem een mail gestuurd en hem om advies gevraagd. Geen idee of hij aan huis komt. Hij heeft toendertijd wel hier de Smitschoenen aangemeten.

edit; ik zie het al staan waar je woont. Ff routenet checken...
:o? Bestaat die plaats wel in Nederland? :o? Routenet kent hem niet en ik ben zo a-topografisch als wat :o

:D Bij Doetinchem?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:37

hoi,ik woon in aubel dat is belgie.ik heb de schoenen nou bij een ruitersportzaak liggen voor de verkoop,waarom omdat ik dus een paard heb dat met 2 voeten past in de maat 1 maar met een voet past die precies en kan ik er geen gaiter om doen,bij de andere voet lukt het wel.verder zijn het fijne schoenen,maar ik raad ze aan met gaiter:waarom omdat bij ons veel steentjes/stenen liggen en pas met rijden zat er een steentje in de schoen ,niet echt prettig.en ik kan ze dus niet met de gaiter gebruiken,kon ik dit wel dan is het een fijne schoen om te gebruiken.zonder gaiter fijn maar niet alsje flink draaft galopeerd op stenige paadjes waar dus een steentje er in kan vliegen.
singasong schreef:
Keona, ok dus dat zou dan een optie zijn die zooltjes en een gaiter in de Boa.
Mag ik vragen waar je woont. Ik zou die Boa's wel in het echt willen zien. Tenminste ik begrijp dat je die voor je paarden hebt?!

Odi, waar woon jij?
Ik heb hem een mail gestuurd en hem om advies gevraagd. Geen idee of hij aan huis komt. Hij heeft toendertijd wel hier de Smitschoenen aangemeten.

edit; ik zie het al staan waar je woont. Ff routenet checken...
:o? Bestaat die plaats wel in Nederland? :o? Routenet kent hem niet en ik ben zo a-topografisch als wat :o

:D Bij Doetinchem?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 12:42

keona schreef:
hoi,ik woon in aubel dat is belgie.ik heb de schoenen nou bij een ruitersportzaak liggen voor de verkoop,waarom omdat ik dus een paard heb dat met 2 voeten past in de maat 1 maar met een voet past die precies en kan ik er geen gaiter om doen,bij de andere voet lukt het wel.verder zijn het fijne schoenen,maar ik raad ze aan met gaiter:waarom omdat bij ons veel steentjes/stenen liggen en pas met rijden zat er een steentje in de schoen ,niet echt prettig.en ik kan ze dus niet met de gaiter gebruiken,kon ik dit wel dan is het een fijne schoen om te gebruiken.zonder gaiter fijn maar niet alsje flink draaft galopeerd op stenige paadjes waar dus een steentje er in kan vliegen.[

Ik pb je even.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:01

keona schreef:
... omdat ik dus een paard heb dat met 2 voeten past in de maat 1 maar met een voet past die precies en kan ik er geen gaiter om doen,bij de andere voet lukt het wel.

Probleem had ik ook dat de standaard gaiter die aan de schoen zat, te strak zat om het been.
Je kunt dat oplossen door een losse gaiter te bestellen, maar dan een maatje groter als je schoen.
Dus in jouw geval zou je een gaiter maat 2 moeten bestellen.
Dat past prima op de schoen, en geeft net wat meer ruimte. Ben je voor 25 euro klaar :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 13:40

ik denk niet dat je het snapt.met de gaiter krijg ik de schoen niet aan,zonder aiter wel want de gaiter is ook een paar milimeter dik,en omdat 1 voet maar precies past gaat dit niet.heeft dus niks te maken met een grotere gaiter.want dat is logische krijg je hem niet dicht koop je een grotere,maar dat is dus het probleem niet
Isapaardje schreef:
keona schreef:
... omdat ik dus een paard heb dat met 2 voeten past in de maat 1 maar met een voet past die precies en kan ik er geen gaiter om doen,bij de andere voet lukt het wel.

Probleem had ik ook dat de standaard gaiter die aan de schoen zat, te strak zat om het been.
Je kunt dat oplossen door een losse gaiter te bestellen, maar dan een maatje groter als je schoen.
Dus in jouw geval zou je een gaiter maat 2 moeten bestellen.
Dat past prima op de schoen, en geeft net wat meer ruimte. Ben je voor 25 euro klaar :D

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 14:42

Ik had het ook niet direct over de bovenkant van de gaiter.
Probleem hier was (en dat heb jij denk ik ook) dat de gaiter aan de onderkant zo strak zat, dat hij de schoen wat 'samenklemt' en daardoor mis je net die paar mm ruimte om de schoen aan te doen.
Met een grotere gaiter is niet alleen de bovenkant ruimer (klitteband), maar ook de onderzijde. De gaiter zit dan niet strak op de schoen, maar er los bovenop. Hierdoor heb je meer ruimte om de schoen open te vouwen en dus past de schoen dan (net) wel.
Heb je het al uitgeprobeerd eigenlijk? Is ook lastig uitleggen, maar het scheelt dus aan alle kanten door er een grotere gaiter op te zetten. ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 17:06

Ik hoorde van Keona dat de Boa een heel comfortabele schoen is. Zijn er hier meer mensen die deze schoenen kennen/hebben?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:02

heb jij de boa zelf dan want hier zit een hele andere gaiter bij dan de meeste schoenen anders dan cavallo en easyboot.want het gaat zeker niet helpen om een grotere te nemen(dat weet ik zeker).want bij de andere voet die iets kleiner is past het wel met de gaiter
Isapaardje schreef:
Ik had het ook niet direct over de bovenkant van de gaiter.
Probleem hier was (en dat heb jij denk ik ook) dat de gaiter aan de onderkant zo strak zat, dat hij de schoen wat 'samenklemt' en daardoor mis je net die paar mm ruimte om de schoen aan te doen.
Met een grotere gaiter is niet alleen de bovenkant ruimer (klitteband), maar ook de onderzijde. De gaiter zit dan niet strak op de schoen, maar er los bovenop. Hierdoor heb je meer ruimte om de schoen open te vouwen en dus past de schoen dan (net) wel.
Heb je het al uitgeprobeerd eigenlijk? Is ook lastig uitleggen, maar het scheelt dus aan alle kanten door er een grotere gaiter op te zetten. ;)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 18:49

Oh sorry ... mijn fout; overheen gelezen. Het ging over de Boa hoefschoen. Ik wist niet eens dat daar een gaiter op kon ... vandaar dat ik dacht dat je het over de epic had.
Dus nee ... heb ik niets gezegd.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:25

Is t bij de delta ook zo dat je ze niet voor verschillende paarden kan gebruiken?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 19:55

waarom zou je schoenen niet voor meerdere paarden kunnen gebruiken,moeten ze wel dezelfde hoef maat hebben.maar dan gaat dat prima.alleen smitjes niet want die zijn aangemeten
kevje06 schreef:
Is t bij de delta ook zo dat je ze niet voor verschillende paarden kan gebruiken?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:08

zie hier, daar lees ik dat t eigenlijk niet kan.

Isapaardje schreef:
Als er geen kleinere maat komt, heb ik wel interesse in de maat 0.
Het is nl. ook Yoblins maat en straks wil ik met hem ook op hoefschoenen gaan rijden, maar omdat deze schoenen echt inlopen bij de hoefballen niet voor 2 pony's 1 paar schoenen gebruiken eigenlijk.
Mag ik via pb de vraagprijs van de schoenen, liefst met kleur en foto erbij?

Met dat vilt ... eh ... ik heb dus een lap ondertapijt liggen (vilt) van ca. 0,5 cm dik.
Daar heb ik eerst een zooltje van geknipt, en daarop aan de zijkanten stukjes vastgenaaid die omhoog staan. Dus langs de voet zitten.
Moet nog ergens een foto hebben, dat is duidelijker. Zoek ik later vandaag even op.