Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Clovertje schreef:Dat stuk land is ook echt, nou ja, een moeras. Onze andere, veel zwaardere tink zonder ijzers overigens, durft er niet eens in, want die komt echt tot de nek toe vast te zitten. Clover is echter zo'n vreetzak, c.q. zwijn, die gaat er gewoon in. De benen zijn dan echt tot de oksel zwart.
Wel ben ik met Aimee eens dat de smid er mee te maken kan hebben. In NL stond ze ook wel eens in een wat blubberig stuk (maar geen moeras te noemen) en daar is ze nooit een ijzer kwijt geweest.
Mijn Zweedse smid heeft ook geen ervaring met kunststof en hij verzinkt de nagels niet. De laatste keer hebben we dat na zijn bezoek, zelf gedaan en dat ging al beter. Ook hebbben we ''het moeras'' afgezet. Helaas had Clover tijdens onze vakantie zin in extra gras (overdag als we thuis zijn lopen ze los en maaien ze gras in de tuin, maar nu dus een paar dagen niet) en had ze al snel door dat er geen stroom stond op het draadje van het moeras... Gevolg: ijzer (nou ja ijzer, ze heeft kunststof) kwijt.....
Wel gezocht maar helaas. Wel een ijzer van de vorige keer beslaan en kwijtraken (toen mocht ze nog in het moeras) gevonden. Dus die heeft vriendlief (is dierenarts) er weer onder gemept.
De volgende keer gaan we trouwens vragen aan de smid of hij de nagels wat langer te laten, dan kunnen we af en toe wat aantrekken.
Ik weet dat er op kunststof wat meer speling zat, maar in NL hoefde ik nooit na te tikken op nagels ofzo. Kan dat komen doordat ze in Nl eigenlijk niet zo veel liep in haar saaie vierkante stukje zonder gras? Hier heeft ze een stuk land, met tussendoor weggetjes,bosjes en struiken, bomen, omgevallen bomen, rotsen, heuvels en wat meer te vreten. Ze loopt veel meer. (ik kan ook niet veel meer merken van de artrose, dus ik ben er wel blij mee! Overweeg zelfs om te kijken of ik kan minderen/stoppen met de glucosamine. In NL kon ze daar niet zonder, dat merkte ik gelijk na een paar dagen.
Sorry, weeer een heel verhaal, maar ik vind het zo'n interssant topic!
__karin__ schreef:@Annetje: In mijn ogen staat je paardje nu ook veel beter op zijn benen. En als omdat hij gelijkelijk is gegaan, zal hij waarschijnlijk nu beter rondlopen als in feb 2008. Ik ben benieuwd of je daar zelf ook verschil in merkt.
Ben benieuwd wat de experts ervan zeggen
scoxxx schreef:Wil ik jullie niet onthoudenLet wel: GELUID AAN!
![]()
http://www.youtube.com/watch?v=QMZqB5qi ... re=related
Bandida schreef:Achterijzers voor: Volgens mij is dat gewoon mode op dit moment.
Volgens de smeden van Hoofcare ook: http://www.hoofcare.be/frame_pagina/fra ... 0trend.htm
Aimee schreef:Deze 'hype' is zo hardnekkig en zo diepgeworteld dat er helemaal geen einde meer aan lijkt te komen.
Bandida schreef:Ik zag in een ander topic eens voorbij komen dat Anky met dubbele lippen vooraan rond rijdt. Ik heb geen idee of dat waar is, maar als dat zo is is dat vast een deel van de verklaring. (wil overigens idd niet zeggen dat het achterijzers zijn, maar een hoop mensen denken dat misschien).
Ik zie er eigenlijk helemaal nergens een voordeel aan. Geen idee waarom dus..
Aimee schreef:Als Anky in de sloot springt, springt iedereen dan in de sloot