[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mama_Rianne

Re: [INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 20:25

Dat vind ik idd ook.. :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:21

Afbeelding
Banjer komt ook redelijk in shape nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 09:51

Mama_Rianne schreef:
Dat vind ik idd ook.. :)

assebassie schreef:
Ziet er prima uit hoor voor een 27 jarige _/-\o_

Dank jullie wel, op deze foto lijkt ze inderdaad nog redelijk goed, is ook maar net van welke kant je het bekijkt uiteraard, vind haar in het echt te mager, op deze foto kan je dat beter zien

Afbeelding

Deze is van vorige week, heb het idee dat ze nu wel wat meer bijkomt sinds ik grasmix bij geef, maar daar ben ik ook voorzichtig mee aangezien daar wel wat meer suikers inzitten.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:47

Ik vind t ook altijd beter om een oud paard iets dikker te houden zodat ze wat aan reserves hebben. Het eraan krijgen bij oudere paarden gaat altijd maar moeizaam.
Naar mijn mening heb je gelijk en is ze echt afgevallen. Ze is absoluut niet zielig mager, maar er mag wel een kilootje of 40 aan.
Is die van jouw uit zichzelf ook nog zo bewegelijk op deze leeftijd?

Pauline2cv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 19:48

Dank je wel voor je reactie, capopjekop. Ik ga dan wel beginnen met de vitaminekorrel. Nadeel is dat de pony in kwestie op mijn werk staat en er soms mensen voer geven wat ze niet mag hebben. Vitaminekorrel kan dan het minste kwaad lijkt mij. Ze krijgt nu novacam en dat lijkt erg goed te helpen.

Fijn om hier ook positieve verhalen te horen.

Wandelen jullie in het begin ook al met een hb pony?

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:01

Romy, ze is daar wel dunner ja, maar in tegenstelling tot wat hier vaak wordt gezegd heb ik ze liever iets te mager dan te dik, ook als ze ouder zijn, te dik is echt ongezond, bij alle dieren en mensen ook :D .
Banjer ziet er prima uit, dik zat zo.

Ik ging pas 'wandelen' als ze pijnvrij kon lopen, nooit dwingen om te lopen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:11

Te dik wordt ze eigenlijk nooit, is altijd al een ielig paard geweest maar mag van mij nu echt wel wat kilo’s bij.
En ja ook lijkt ze nu heel anders omdat er geen spieren meer opzitten wegens stoppen met rijden sinds de hb.
Veel bewegen doet ze niet, staat op de paddock en soms wandel ik met haar of gaat ze even de stapmolen in.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:32

*Even onder mn meelees-steen vandaan.

Ik lees dat meerdere hier Gluco balance voeren. Zelf heb ik dat ook hier, maar mn pony vind het niets. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, maar helaas werkt het niet. Hoe voeren jullie de Gluco balance?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:37

Over/door de brokjes en het gaat erin als koek :j
Je kan het ook wat nat sproeien, nadat je het over de brokjes hebt gedaan, dan plakt het aan de brokjes en misschien eet ze/hij het dan wel op?

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:40

MamaMiesje schreef:
Je kan het ook wat nat sproeien, nadat je het over de brokjes hebt gedaan, dan plakt het aan de brokjes en misschien eet ze/hij het dan wel op?

Beide al geprobeerd. Maar ga het morgen toch nog even proberen. Ze heeft het al een poosje niet gehad, dus hopelijk is ze het vergeten :') _/-\o_
Iig bedankt voor je tips :o

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:45

Mijne heeft het een hele tijd super gegeten, nu helaas niet meer, dus ik meng het met wat water en geef het via een spuitje zo in haar mond.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:48

Eliana schreef:
Mijne heeft het een hele tijd super gegeten, nu helaas niet meer, dus ik meng het met wat water en geef het via een spuitje zo in haar mond.

Ohh, dat ik daar nog niet aan heb gedacht. Super! Ga ik ook is proberen!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:48

nanne02 schreef:
MamaMiesje schreef:

Beide al geprobeerd. Maar ga het morgen toch nog even proberen. Ze heeft het al een poosje niet gehad, dus hopelijk is ze het vergeten :') _/-\o_
Iig bedankt voor je tips :o

Anders misschien opbouwen van een klein beetje tot aan de juiste dosis; dat ze went aan de smaak? :)*

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 22:57

Dat is idd ook een goed idee. Ik ga er iig voor zorgen dat het gaat lukken. Normaal eet ze zo ongeveer alles wat los en vast zit, dusja :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 04:39

Heeft ze geen cushing? Amber viel erg in en bleek cushing te hebben.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 08:13

Ik gooi er lijnzaadolie overheen. De mijne vindt dat erg lekker

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:27

Remark schreef:
Ik gooi er lijnzaadolie overheen. De mijne vindt dat erg lekker

Oké, dat is inderdaad ook nog een goed idee.

Gaat goedkopen denk ik, bedankt allemaal!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 13:50

Romy, geef je al merriebrok? Daar zit meer eiwit in, dat is beter voor de spieren.
Mijn HB-er doet het er goed op.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 14:20

Die van mij doet het goed op grasbrok en olie. Maar voor de oudjes zijn extra eiwitten wel belangrijk

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 15:46

Hier gooi ik de Gluco balance over haar vitaminebrokje heen. Ze likt haar bakje helemaal schoon. Ook met lijnzaadolie geprobeerd, maar ze lust geen lijnzaadolie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:53

ElCamino schreef:
Romy, geef je al merriebrok? Daar zit meer eiwit in, dat is beter voor de spieren.
Mijn HB-er doet het er goed op.

Nee, zat er toevallig vandaag wel naar te kijken maar vind dat er vrij veel zetmeel in zit.
Durf ik niet aan, aangezien ze ook al grasbrok krijgt

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 16:56

Mama_Rianne schreef:
Hier gooi ik de Gluco balance over haar vitaminebrokje heen. Ze likt haar bakje helemaal schoon. Ook met lijnzaadolie geprobeerd, maar ze lust geen lijnzaadolie.

Ik heb het net even geprobeerd. De Gluco balance iets nat gemaakt en door de vitaminebrok. Maar ze vind het erg raar en gaat gek smakken. Dus ik heb net de tip gebruikt in een spuitje, maar dan laat ze ook wel weer wat uit d'r mond sijpelen.
Dus ik ga denk ik ook even lijnzaadolie bestellen, hopelijk helpt dat (beter) :o

Edit: zou iemand die meer verstand heeft (dan ik) van hoeven, mij een PB willen sturen? :o

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:25

Ik heb zojuist mijn bestelling gluco balance binnen gekregen en ben erg benieuwd of het zal helpen voor mijn mini appaloosa.

Op de pot staat dat je de eerste twee weken twee keer per dag moet geven, maar dat is voor mij een beetje lastig. Er is geen voer service op stal en ik woon op ruim een half uur rijden van de stal en moet ook gewoon werken.. Weet iemand of het resultaat er minder om is als het 1x per dag wordt gegeven vanaf het begin?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:30

Ik geef ook altijd 1 x per dag, het kan iets langer duren dan voordat je resultaat ziet. Is mij vertelt :o

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 22:10

Frummels schreef:
Ik heb zojuist mijn bestelling gluco balance binnen gekregen en ben erg benieuwd of het zal helpen voor mijn mini appaloosa.

Op de pot staat dat je de eerste twee weken twee keer per dag moet geven, maar dat is voor mij een beetje lastig. Er is geen voer service op stal en ik woon op ruim een half uur rijden van de stal en moet ook gewoon werken.. Weet iemand of het resultaat er minder om is als het 1x per dag wordt gegeven vanaf het begin?

1x per dag is prima Kym!