Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blon_D schreef:Laukje vanochtend voor de 3de keer magnesium gevoerd. Zojuist weer op stal geweest en ze was bij aankomst al een stuk fitter. Eenmaal uit stal liep ze licht gevoelig op het harde wat eerst wel echt kreupel was. In de weide draafde ze meteen aanHeb haar nu overdag op stal en snachts buiten.
Haar manenkam toonde weer iets minder opgezet
Marlis schreef:Wat fijn. Al een aantal ook verhuist naar een andere stal met een positieve wending.
Magnesium wat waarschijnlijk aanslaat, ook super zeg.
Peep is nu 3x gereden in de bak. Rechtuit en grote voltes alleen.
Draf en galop in totaal 10 minuten en de rest stappen. Ze loopt nog steeds zuiver en wilt heel graag weer werken, wel nog snel moe gezien de conditie gelijk afgenomen is natuurlijk. Morgen gaan we haar proberen een urutje op het land te zetten, er staat echt vrijwel niets op het land is echt onwijs schraal. Dus hopelijk gaat dat goed, moet ze gelijk nieuwe vriendjes maken. Kudde pony merries.
[ Afbeelding ]
Als het opbouwen goed blijft gaan(ze zuiver blijft lopen) komen er elke week 5 minuten draf/galop bij.
En hopelijk blijft dit goed gaan en kunnen we vanaf 20 augustus de groepslessen in op ons nieuwe stal(enkelt eigen paarden). Dan is de zomerstop afgelopen.
Marlis schreef:Ja inderdaad echt super fijn. We houden ons netjes aan het opbouw schema van de dierenarts en hopen dat dit goed blijft gaan als er elke week 5 minuten bij komen. Het is geen paard om stil te zetten dus voor haar ook fijn als ze lekker OHZ kan.
Het land hebben we wel zelf voor gekozen. Zodat als het goed gaat ze tenminste nog even lekker buiten kan staan overdag in het zomerseizoen/landseizoen. Er staat echt geen ene reet aan gras dus veel zal ze niet binnen krijgen. Verder krijgt ze enkelt 3x per dag wat hooi nu. Waar ze het goed op doet.
Babeth schreef:Langer gras is juist beter dan kort gestresst gras begreep ik.
Vesceron schreef:Babeth schreef:Langer gras is juist beter dan kort gestresst gras begreep ik.
Ja en nee...
Schijnt idd zo te zijn dat er minder fructaan zit in langer gras... maar ze krijgen natuurlijk wel veel meer binnen qua hoeveelheid gras. Die van mij gaat schrokken op een lange wei en krijgt dan kilo's binnen, op een korte wei moet ze zoeken en moeite doen en krijgt ze weer minder gras binnen... is maar net je gevoel. Ik ga toch voor kort(er)