Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Hoelang durven jullie je HB/SB-paarden met deze koude nachten op het gras te doen en welke tijd is dan het beste ??
Yoika schreef:Momenteel staat mijn andere paard bij haar en nu staan ze samen te treuren ... Ik ga de fructaanindex eens belijken en ze eventueel met haar graasmasker een half uurtje op de weide laten, kan ze haar benen even strekken. (zoals nu kan het ook niet verder...)
romeorowan schreef:Ik vond op de website http://www.gekruid.be hetvolgende:
Psyllium verlaagt de bloedsuiker en vermindert te snel stijgende bloedsuikerspiegel na de maaltijd. Psyllium verbetert de glucosetolerantie met minder behoefte aan insuline.
Bevordert het verzadigingsgevoel en werkt hongerstillend. Het vertraagt de absorptie van vetten en koolhydraten wat bevorderlijk is bij het afslanken.
Wellicht wel bekend bij jullie, maar wou het toch even laten weten.
Yoika schreef:@lolclub, zoals je het omschrijft, ik weet dat je gelijk hebt, maar het is zo ontzettend moeilijk ...![]()
Maar momenteel ziet het er, ondanks dat het nog steeds elke dag beter met haar lijkt te gaan, zo hopeloos uit, die trieste blik, die lange hoeven, zal ze ooit nog (een beetje) kunnen bereden worden, mag ze ooit nog eens genieten op de weide en vooral kan ik haar nog een waardig leven bieden ...
Isapaardje schreef:Wist ik ook niet over psyllium. Ik geef het regelmatig als zandwegkuur. Kan ik dus gerust blijven doen
Hoor hier zojuist overigens een hoop gekwebbel in de lucht .. en jawel .. er trekt een groep ganzen over in V vorm ... vorst in aantocht dus.
Heb sowieso het idee, gezien de al erg dikke vettige vacht, dat we weer een koude en natte winter tegemoet gaan.
romeorowan schreef:Ik vond op de website http://www.gekruid.be hetvolgende:
Psyllium verlaagt de bloedsuiker en vermindert te snel stijgende bloedsuikerspiegel na de maaltijd. Psyllium verbetert de glucosetolerantie met minder behoefte aan insuline.
Bevordert het verzadigingsgevoel en werkt hongerstillend. Het vertraagt de absorptie van vetten en koolhydraten wat bevorderlijk is bij het afslanken.
Wellicht wel bekend bij jullie, maar wou het toch even laten weten.
Ash_ schreef:Weer een vraag van mij.
Medicijnen krijg hij in de ochtend in zemelen maar dit eet hij amper. Waar kan ik het nog meer mee mengen wat ook een nachtje kan staan in een afgesloten bakje?
Dus geenappelmoes of dergelijke. Hoor het graag
Citaat:Voor diabetespatiënten kan het gebruik van psylliumvezels wat meer balans in de bloedsuikerspiegel geven, doordat men een regelmatigere stoelgang heeft. Voor mensen die willen afvallen kan psyllium helpen het hongergevoel te verminderen en door een betere darmwerking zal het lichaam iets minder vetten opslaan. Om echt af te vallen moet vanzelfsprekend worden overgegaan op een gezonde leefwijze door middel van gezond eten en voldoende lichaamsbeweging.
Yoika schreef:@lolclub, zoals je het omschrijft, ik weet dat je gelijk hebt, maar het is zo ontzettend moeilijk ...![]()
Maar momenteel ziet het er, ondanks dat het nog steeds elke dag beter met haar lijkt te gaan, zo hopeloos uit, die trieste blik, die lange hoeven, zal ze ooit nog (een beetje) kunnen bereden worden, mag ze ooit nog eens genieten op de weide en vooral kan ik haar nog een waardig leven bieden ...