nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:06

Omdat mijn paard (voor de wagen) met haar achterhoeven "sleept", slijt ze ze een soort van recht af.

Zo dus:
Afbeelding

Zijn hoefschoenen dan handig (zat aan de Gloves te denken)? Of slijten die dan ook weer onwijs? Ik laat haar liever niet beslaan, ze heeft mooie harde hoeven dus vind ik het zonde.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:19

mijn pony doet dit ook.
mag ik vragen waarom je hoef schoenen wilt,loopt ze niet goed zonder?
onze pony die dus ook zo'n mooie 4 kante voetjes krijgt,loopt ook goed zonder hoefschoenen,alleen is sommig terrein wel wat gevoeliger.dus ik rij niet altijd met hoefschoenen,ook rij ik soms met enkel voor schoenen.
als die van jou slecht zonder loopt kun je ook eerst eens kijken wat hij doet als je voor schoenen onder doet,misschien is dat genoeg.en anders toch ook schoenen achter nemen.bij mij zie je niet echt wat aan de schoenen(maar gebruik ze ook net altijd).
Maris89 schreef:
Omdat mijn paard (voor de wagen) met haar achterhoeven "sleept", slijt ze ze een soort van recht af.

Zo dus:
Afbeelding

Zijn hoefschoenen dan handig (zat aan de Gloves te denken)? Of slijten die dan ook weer onwijs? Ik laat haar liever niet beslaan, ze heeft mooie harde hoeven dus vind ik het zonde.

Maris89

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 10:29

Ze loopt er prima mee hoor. En ze doet dit ook sinds ze voor de wagen loopt (nu ong 3 maanden). Dit zijn ook alleen de achterhoeven, voor ziet er prima uit.

De hoefsmid is za langs geweest en die begon over ijzers maar dat wil ik echt liever niet. Ze kan er gewoon mee lopen zo maar ze moeten niet veel harder gaan slijten. Dilemma :( .

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:39

ja bij onze merrie is het ook alleen achter,maar als ze nergens last van heeft zou ik zonder rijden merk je iets aan haar dan kun je af en toe schoenen gaan gebruiken.als je ooit om een of andere reden naar ijzers moet zou ik wel kunstoffen aanraden.want de ijzeren maken de klappen op het asfalt alleen maar harder en de benen moeten dat opvangen.succes maar zo te horen heb je geen ijzers nodig gewoon paardje laten lopen zo en veel plezier maken
Maris89 schreef:
Ze loopt er prima mee hoor. En ze doet dit ook sinds ze voor de wagen loopt (nu ong 3 maanden). Dit zijn ook alleen de achterhoeven, voor ziet er prima uit.

De hoefsmid is za langs geweest en die begon over ijzers maar dat wil ik echt liever niet. Ze kan er gewoon mee lopen zo maar ze moeten niet veel harder gaan slijten. Dilemma :( .

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:42

Ja nou het liefst niet natuurlijk. Zou alleen achter schoenen ook mogelijk zijn? Ik vind het zo'n pets geld om gelijk 4 hoefschoenen te kopen terwijl ze eigenlijk alleen achter nodig zijn.

Heeft verder iemand ervaring met de Gloves voor de wagen? En hoe snel slijten ze?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 11:45

maar ik snap niet waarom je schoenen wilt achter,bij onze pony slijten ze ook zo vierkant tot een bepaalde lengte enverder slijten ze niet,ik heb daar dus geen schoenen voor nodig.en ken nog meer paardjes die dit hadden kregen hier verder geen last van.dus ik zou geen schoenen nemen,alleen zou hij ergens last van krijgen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:07

Ik zou ook niet zo snel schoenen aanschaffen voor dit probleem.
Mijn paard sleept niet met zijn voorvoeten maar heeft een sterkte afronding nodig, dus op een gegeven moment had ik easyboot peeptoe's. :D
Denk dat dat 3x zo snel gaat als je paard sleept, dus dan ben je er toch wel relatief snel doorheen.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:21

Nou ze sleept dus niet eigenlijk. Het komt door het afzetten voor de wagen. Want toen ze alleen nog onder de man werd gereden had ze het niet. Ik kijk het voorlopig nog even aan en hopen dat het niet harder gaat slijten?

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:32

Klaas reageert op geen enkele manier. Als iemand hem wel te pakken krijgt ben ik erg benieuwd hoe. Wil graag ook die passervice

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 12:51

nou ik heb hem gemaild en gesmst toen heeft hij eens gereageerd.maar ik vind dat echt geen doen.ik heb ook proberen te bellen maar dan neemt hij niet op sms je even daarna krijg je reactie.ik zou graag eens bellen met hem en dan spreken over het hoe en wat,maar dat is geloof ik niet mogelijk met die man.ik ben er ook klaar mee eigenlijk i vind de service enorm slecht.
juudii5 schreef:
Klaas reageert op geen enkele manier. Als iemand hem wel te pakken krijgt ben ik erg benieuwd hoe. Wil graag ook die passervice

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:14

Maris89, slijten de hoeven niet verder dan zo? Dan zou ik zeggen pak een vijl en vijl de hoef gewoon mooi rond. De hoef is wss te lang voor haar manier van lopen.
Ik weet niet hoe ze loopt maar anders zou je nog kunnen proberen of het helpt om haar in de achterhand wat aktiever te krijgen.

Keona, ik heb Klaas maar opgegeven als ik de verhalen over hem lees.

Heb Divoza net gebeld maar die hebben alleen de Epics in het assortiment en ik denk dat ik liever de Gloves wil proberen. Moet alleen nog kijken of het met de maat gaat lukken.

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 14:26

kunnen zelf wel een pas service beginnen
wel vervelend van klaas zeg
ik ga nog eens mailen want kreeg altijd netjes antwoord

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:03

Gloves gaan het niet worden.

Ik zit volgens mij helemaal met een probleem. Wil ik voor de epics gaan dan heb ik maat 3 nodig voor links maar rechts is iets anders van vorm en past niet in maat 3 en maat 4 is te groot.
**moed zakt nog verder in de schoenen**

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 15:18

Is er hier iemand die maat 3 en/of 4 heeft en die mij ze wil laten passen?? Ik woon in Ingen, tussen Kesteren en Tiel. Wil er best wat km. voor rijden. Niet helemaal naar Groningen, dat gaat me iets te ver.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:05

keona schreef:
nou ik heb hem gemaild en gesmst toen heeft hij eens gereageerd.maar ik vind dat echt geen doen.ik heb ook proberen te bellen maar dan neemt hij niet op sms je even daarna krijg je reactie.ik zou graag eens bellen met hem en dan spreken over het hoe en wat,maar dat is geloof ik niet mogelijk met die man.ik ben er ook klaar mee eigenlijk i vind de service enorm slecht.
juudii5 schreef:

Heb inmiddels 5 mails verstuurd.. geen antw...
Verder kan je hem niet bereiken volgens mij?
Ben er eigenlijk ook wel klaar mee :o
Maar ken verder niemand met passervice en aangezien dit mijn eerste aankoop wordt leek het me wel slim en handig..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:07

ja is zeker handig,maar als de service zo slecht is ga ik liever kijken naar andere oplossingen.bij ons in 2 ruitersportzaken verkopen ze de easyboots,dit is in zuid limburg du weet niet of iemand er verder iets aan heeft anders roep je maar

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:11

de volbloed merrie die ik heb heeft ook een voet kleiner dan de andere,je moet je niet vast pinnen op een merk,kijk naar andere schoenen waar bv de voeten wel beide in een maat vallen.ik heb de boa maat 1 passen zeer goed maar bv bij de grote voet kan ik dus geen gaiter doen,wat vervelend is dus egenlijk had ik dan 1maat groter nodig of voor beide voeten of 2 paar kopen voor iedere voet een andere maat dus.de renegade gaat ook perfect met de 2 verschillende voeten van mijn paardje blijven perfect zitten.

ga kijken naar de schoenen die bestaan pak de maat tabbelen er bij en ga kijken bij welke schoenen hij het beste zal passen
singasong schreef:
Is er hier iemand die maat 3 en/of 4 heeft en die mij ze wil laten passen?? Ik woon in Ingen, tussen Kesteren en Tiel. Wil er best wat km. voor rijden. Niet helemaal naar Groningen, dat gaat me iets te ver.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:16

keona schreef:
ja is zeker handig,maar als de service zo slecht is ga ik liever kijken naar andere oplossingen.bij ons in 2 ruitersportzaken verkopen ze de easyboots,dit is in zuid limburg du weet niet of iemand er verder iets aan heeft anders roep je maar

Ik woon in overijssel.. heb daar helaas niet veel aan...
maar als iemand iets anders weet, graag!!! :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:28

Ik woon in Alblasserdam (ZH) en ben ongeveer 1x in de week in Bladel (NB), maar dit zou kunnen dat ik minder vaak ga naar Bladel.
Ik heb:
4x Epic maat 2
2x Gloves maat 2
2x Gloves maat 2,5
En heb deze te koop:
• Hoefschoenen Old Mac G2 maat 5 (width: 125-130 mm / length: 130-135 mm). Te koop wegens niet meer nodig hebben.

Zit nog te twijfelen of ik mijn gloves ga verkopen. De epics ga ik zo wie zo houden, want die wil ik nog ombouwen naar winterschoen. Om met sneeuw in het bos te kunnen rijden.

Passen mag maar de schoen zijn schoon en wil deze wel zo schoon mogelijk houden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:59

keona schreef:
de volbloed merrie die ik heb heeft ook een voet kleiner dan de andere,je moet je niet vast pinnen op een merk,kijk naar andere schoenen waar bv de voeten wel beide in een maat vallen.ik heb de boa maat 1 passen zeer goed maar bv bij de grote voet kan ik dus geen gaiter doen,wat vervelend is dus egenlijk had ik dan 1maat groter nodig of voor beide voeten of 2 paar kopen voor iedere voet een andere maat dus.de renegade gaat ook perfect met de 2 verschillende voeten van mijn paardje blijven perfect zitten.

ga kijken naar de schoenen die bestaan pak de maat tabbelen er bij en ga kijken bij welke schoenen hij het beste zal passen

Ik wil me ook niet vastpinnen op 1 merk. Maar ik moet wel rekening houden met het feit dat mijn paard 'laag' op z'n voeten staat maar kwa lengte/breedte in de grotere maat valt. Of zie ik het verkeerd?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:06

wat waren de maten nu van de hoeven,dan denk ik ook even mee voor je
singasong schreef:
keona schreef:

Ik wil me ook niet vastpinnen op 1 merk. Maar ik moet wel rekening houden met het feit dat mijn paard 'laag' op z'n voeten staat maar kwa lengte/breedte in de grotere maat valt. Of zie ik het verkeerd?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:10

ik had het al gevonden in je vorige post 14cm breedte en 15cm lengte,maar erna zij je er was verschil kun je me dan de juiste maten geven

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:20

keona schreef:
ik had het al gevonden in je vorige post 14cm breedte en 15cm lengte,maar erna zij je er was verschil kun je me dan de juiste maten geven

Pfff, ik heb wel honderd keer gemeten en ook omtrekken gemaakt de afgelopen dagen maar heb nu toch echt de juiste maat en die wijkt af van wat ik eerder heb geschreven :o

Breed 13,5 cm. - lang: 14 cm.
Breed 14,1 cm. - lang: 14 cm.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 18:43

nou ik heb even gekeken
-boa maat 3 zitten beide voeten dus in een maat
-cavallo maat 4
-delta maat 2
-dalmmer clogs maat 4(voorhoeven),als de maten van de achter hoeven zijn gaat het niet.en de
hoefhoek moet normaal zijn.
-old mac g2 mt 7 maar dan moet je van de brede hoef beetje bij veilen 1mm
-renegade 2ww ook de grote voet 1mm bij veilen
-en beij de easyboots zelfde verhaal beide voeten passen in een maat als je de grote voet wat bij veild 1mm

hoop dat je er wat aan hebt maar je paard zin voeten zijn niet eens zo heel moeilijk want in sommige schoenen past die zonder bij te hoeven veilen

singasong schreef:
keona schreef:

Pfff, ik heb wel honderd keer gemeten en ook omtrekken gemaakt de afgelopen dagen maar heb nu toch echt de juiste maat en die wijkt af van wat ik eerder heb geschreven :o

Breed 13,5 cm. - lang: 14 cm.
Breed 14,1 cm. - lang: 14 cm.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 19:56

Keona, bedankt! Ik ga morgen even naar alle schoenen kijken die je hebt neergezet.
Wat ik me afvraag. Zou de schoen altijd iets groter zijn dan de max. maten die er staan? Wanneer een paard loopt zet de voet toch altijd nog iets uit?!