Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Je kunt het poeder in de spuit toch ook gewoon mengen met een beetje water? Is in mijn ogen veel beter dan appelmoes en spuit ook makkelijker.
Babeth schreef:Even een update over Milka,
18 juli moeten we naar de kliniek voor foto's.
Ze heeft er weer een nieuwe vage kreupelheid bij gekregen.
Ik ben het aanmodderen zat en heb nog steeds het gevoel dat het meer is dan hoefbevangenheid.
Vind het wel eng...
Blon_D schreef:Babeth schreef:Even een update over Milka,
18 juli moeten we naar de kliniek voor foto's.
Ze heeft er weer een nieuwe vage kreupelheid bij gekregen.
Ik ben het aanmodderen zat en heb nog steeds het gevoel dat het meer is dan hoefbevangenheid.
Vind het wel eng...
Kan het niet zijn dat ze last van haar spieren heeft omdat ze weer aan het werk is geweest?
ownee waacht dat was peepee geloof ik..
ElCamino schreef:Het enige waarmee ik iets erin krijg bij mijn paard is door de slobber. Anders lukt echt niks.
Dus wat hij ook moet hebben, bute, metacam, glucosamine of iets anders het móet door slobber anders eet ie het niet.... dan krijgt hij ipv zijn gewone eten gewoon een schepje slobber mét....
Marijuhhhhh schreef:Ik heb in de periode dat Bruut pijnstillers kreeg alles achterin zijn keel gespoten. Op een gegeven moment probeerde hij echt alleen om weg te kopen van die spuit. Ik had geduld en vond gewoon dat hij het moest hebben, omdat ik zag dat de Metacam bij hem goed hielp. Ik twijfel nog wel over het aanschaffen van Magnesium. Heb nog steeds geen mail ontvangen van mijn DA (normaal reageren ze altijd binnen twee dagen), ik heb het vermoeden dat er artsen op vakantie zijn.
Bruut loopt nu ook gewoon prima, al moet ik zeggen dat ik het ook heel moeilijk kan voelen. Ik merk dat hij nog wat moeite heeft met door het mulle zand (in het bos) te lopen en we rijden voornamelijk op de meest aangereden stukken. Ik heb hem verder ook nog niet aan het 'werk' gezet. Het enige wat we doen is wandelen met een lang teugeltje en af en toe draven we een pasje (en dat gaat vaak heeel hard, niet op aandringen van de baas)
Blon_D schreef:Marijuhhhhh schreef:Ik heb in de periode dat Bruut pijnstillers kreeg alles achterin zijn keel gespoten. Op een gegeven moment probeerde hij echt alleen om weg te kopen van die spuit. Ik had geduld en vond gewoon dat hij het moest hebben, omdat ik zag dat de Metacam bij hem goed hielp. Ik twijfel nog wel over het aanschaffen van Magnesium. Heb nog steeds geen mail ontvangen van mijn DA (normaal reageren ze altijd binnen twee dagen), ik heb het vermoeden dat er artsen op vakantie zijn.
Bruut loopt nu ook gewoon prima, al moet ik zeggen dat ik het ook heel moeilijk kan voelen. Ik merk dat hij nog wat moeite heeft met door het mulle zand (in het bos) te lopen en we rijden voornamelijk op de meest aangereden stukken. Ik heb hem verder ook nog niet aan het 'werk' gezet. Het enige wat we doen is wandelen met een lang teugeltje en af en toe draven we een pasje (en dat gaat vaak heeel hard, niet op aandringen van de baas)
Ik heb om die reden eerst een proefverpakking gekocht ja wil wel weten of het nut heeft natuurlijkBen iedere dag haar nek aan het checken en hoop natuurlijk wel dat het net dat extra duwtje in de rug geeft..
Marijuhhhhh schreef:Ik heb ook even gekeken naar de proefverpakking. Volgens PaardNatuurlijk kan ik er 11 dagen mee doen. Ik denk dat ik dat eerst even ga proberen. Twijfel een beetje, omdat er staat dat je pas na 6 weken resultaat kan zien.
Blon_D schreef:Marijuhhhhh schreef:Ik heb ook even gekeken naar de proefverpakking. Volgens PaardNatuurlijk kan ik er 11 dagen mee doen. Ik denk dat ik dat eerst even ga proberen. Twijfel een beetje, omdat er staat dat je pas na 6 weken resultaat kan zien.
ik denk dat je als je je gevoel volgt je snel genoeg ziet of het nodig is of niet. Ik verwacht op zijn minst dat als een paard er te kort aan heeft je met een week een wat fitter oogend paard moet hebben. Als dat niet t geval is kan je er denk ik vanuit gaan dat het niet nodig is. Laukje heeft nu 5 dagen het graasmasker op en haar nek is al een stukje soepelen als ik merk dat dit met behulp van magnesium doorvoer ga ik er nog wel mee door