Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
N0a schreef:Wat super fijn Vonneke!Het scheelt ook met peesblessures of je paard nog jong is of al wat ouder. Ziet er dus super uit bij die van jou. En een verstandige keuze om hem lekker nog even 3 maand op de wei te houden en te stappen. Kan je in ieder geval met een rustig gevoel opstappen straks!
liedjuh2 schreef:Ik ben gister weer terug geweest, klinisch is hij helemaal oke. De 1e 2 passen bij de 1e keer wegdraven waren twijfelachtig voor de rest helemaal top. Op de scan helaas nog een kleine verdikking/irritatie plek te zien en de schieffel is nog actief. Wat wel weer positief is, het is een secundaire beschadiging, dus de kwaliteit van de pees zelf gaat niet achteruit. Helaas dus wel 6 weken stappen en opnieuw scannen. Ondertussen om de dag ekofygyl smeren. Ik mag nu wel uit gaan bouwen naar 2x drie kwartier stappen.
Dus opzich redelijk positief. Ik heb er vandaag weer eens opgezeten om hem toch een beetje soepel te houden.
Dus nu iedere avond maar onder het zadel. Vind persoonlijk anderhalf uur op een dag met hem lopen ook wel een beetje veel van het goede. Ik loop al heel de dag paarden naar de wei en paddock te brengen en dergelijke.
liedjuh2 schreef:@Bokker88: Bij Tor is de tussenpees ook iets verdikt/geirriteerd. Ook geen gat te zien.
Hij had zich in Mei op wedstrijd een keer aangetikt en ze zei dat hij wrss toen als iets een verdikking daarop gekregen heeft. Maar niet kreupel gelopen en een week later ben ik eraf gevallen waardoor ik mijn enkelbanden gescheurd had en toen heeft hij ook heel relaxed kunnen doen. Ik was pas 4 weken echt fanatiek bezig. Dus opzich had het al iets kunnen herstellen. Reed hem wel op gegeven moment, maar een half uurtje relaxed lang en laag ofzo. Zodat ik zelf ook weer kracht op kon bouwen.