Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
haukieboy schreef:Singasong, ik heb eventueel de onderkant [alleen de schoen dus] van de easyboots glove maat 2 voor je te koop. Dan zou je er alleen nog gaithers bij moeten kopen. Als je belangstelling hebt dan pb je mij maar even.Er is maar zo'n 5 keer mee gereden.
Isapaardje schreef:Ja op zich is het jammer dat er niet meer passervice wordt aangeboden. Voor shetlanders kan ik wel wat aanbieden ... heb in de kleinere maat best veel schoenen staan (smit, cavallo, easyboot normaal, epic, RX).
Maar moet je dan maar net in de buurt wonen, ik ga geen schoenen opsturen of uitlenen, want ik gebruik ze zelf (op de Smitjes na; dat is nostalgie geworden haha).
Feuth van Hoefschoenenwinkel, heeft passervice, alleen zijn andere service, nl. beantwoorden van mail en telefoon is niet zijn sterkste kant. Erg jammer; loop er op dit moment zelf ook tegenaan.
Easyboot is eigenlijk het makkelijkst, je kunt overal altijd ruilen, mits de schoenen onbeschadigd en schoon zijn (dus passen op schone ondergrond met plastic zak om de voet).
Geldt voor Cavallo trouwens ook.
Rest weet ik niet.
Dennis schreef:Ik heb nog steeds een paar easyboot gloves maat 00 te koop.
Of te ruil tegen 000 (of kwa maat soort gelijk). Ik twijfel over de Cavallo's maat 0 omdat een van mijn pony's echt tussen 00 en 000 in hangt (000 krijg ik amper aan en uit, 00 met wat aanpassingen gaan prima, de 00 glove's zijn wel te groot).
haukieboy schreef:Singasong, ik heb eventueel de onderkant [alleen de schoen dus] van de easyboots glove maat 2 voor je te koop. Dan zou je er alleen nog gaithers bij moeten kopen. Als je belangstelling hebt dan pb je mij maar even.Er is maar zo'n 5 keer mee gereden.
kevje06 schreef:Vandaag mijn nieuwe 2e hands delta gepast.
Weet nog niet wat ik er van vind.
Hoef zit er prima in maar rest zit wat los en maakt geluid bij t lopen.
Ga maar eens proberen te rijden woensdag ermee.
Marquis hebben 3 andere paarden hier, lompe dingen maar lopen er goed mee, alleen soms wat last in de kootholte.
Klaas feuth zegt dat hij 1 merk om te passen heeft, kreeg wel snel email reactie elke x.
Isapaardje schreef:Singasong, waarom laat je dan geen schoenen meer op maat maken?
Je was toch tevreden over de Smit schoenen?
Odi schreef:Mijn ervaring met Marquis is absoluut niet positief.
Kreeg gelijk schuurplekjes in de kootholtes, wat vervolgens omsloeg in mok. Bij het inlopen heb ik me altijd keurig aan het schema gehouden.
Luchtkamers die vrij snel lek raakte door het strijken van de achterbenen.
Galopperen kon ik wel vergeten, vlogen de schoenen door de lucht.
singasong schreef:Smit laat geen één hoefbekapper meer schoenen aanmeten, hij doet het alleen nog zelf.
kevje06 schreef:Oude marquis schoenen waren stuk lager. De.nieuwere rubbers zitten erg hoog.
Ik begreep van klaas ook dat je alleen bij hem kan passen.
Isapaardje schreef:singasong schreef:Smit laat geen één hoefbekapper meer schoenen aanmeten, hij doet het alleen nog zelf.
Ah, is hij weer terug naar het oude systeem. Toen ik in 2003 met hoefschoenen begon, was hij ook de enige die ze deed aanmeten, dus ja ... dat kon alleen in Rijssen. Voor ons 1,5 uur op de trailer (enkele reis). Was minder inderdaad.
Maar goed, als je eenmaal de mallen hebt, kun je wel, als de schoenen versleten zijn, makkelijk nieuwe laten maken. Dan hoef je alleen de mallen maar op te sturen (mits de voeten niet te veel veranderd zijn natuurlijk).
Odi schreef:@ Singasong. Ik heb nu de Easyboot Epic. In het begin was ik niet echt gelukkig met de hoefschoenen, maar met een kleine aanpassing kan ik alles met de schoenen. Het allergrootste voordeel van deze schoenen vind ik dat je ze niet in hoeft te lopen. Soms gebruik ik ze maanden niet en dan weer een aantal dagen achter elkaar. Nadeel vind ik dat ijzeren draadje, is toch elke keer weer een gedoetje om die goed over de clips te krijgen. Zodra de glove's in grote maten verkrijgbaar zijn denk ik dat ik die ga proberen.
Het is echt zonde dat er niet een soort rijdende paardenschoenen scapino is. Dat je gewoon verschillende merken kunt proberen en als het bevalt gelijk goed laten afstellen, betalen en klaar.
Splinter schreef:Divoza heeft easybootshier staan wel oude en nieuwe modellen door elkaar
Hier hebben ze alleen de standaard zonder gaithers