nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 10:47

Singasong, ik heb eventueel de onderkant [alleen de schoen dus] van de easyboots glove maat 2 voor je te koop. Dan zou je er alleen nog gaithers bij moeten kopen. Als je belangstelling hebt dan pb je mij maar even.Er is maar zo'n 5 keer mee gereden.

Isapaardje

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:07

Ja op zich is het jammer dat er niet meer passervice wordt aangeboden. Voor shetlanders kan ik wel wat aanbieden ... heb in de kleinere maat best veel schoenen staan (smit, cavallo, easyboot normaal, epic, RX).
Maar moet je dan maar net in de buurt wonen, ik ga geen schoenen opsturen of uitlenen, want ik gebruik ze zelf (op de Smitjes na; dat is nostalgie geworden haha).

Feuth van Hoefschoenenwinkel, heeft passervice, alleen zijn andere service, nl. beantwoorden van mail en telefoon is niet zijn sterkste kant. Erg jammer; loop er op dit moment zelf ook tegenaan.
Easyboot is eigenlijk het makkelijkst, je kunt overal altijd ruilen, mits de schoenen onbeschadigd en schoon zijn (dus passen op schone ondergrond met plastic zak om de voet).
Geldt voor Cavallo trouwens ook.
Rest weet ik niet.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 11:13

Ik doe een soort van passervice voor mijn klanten met pony's die rond de zelfde maat zitten.
Heb m'n schoenen meestal in de auto liggen.
Daarom wil ik ook graag de kleine cavallo's (die er als het goed is nog steeds aan komen) er graag bij hebben.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:43

Ja die kleine maat zou ik ook heel graag willen hebben.
Isa staat nu 23 uur per dag op haar Cavallo's, maar zonder binnenvoering zijn ze veel te groot.
Eigenlijk had ik ze voor Yoblin willen gaan gebruiken, hem passen ze perfect, maar goed ... ze zijn al bezet :D
En ik wil pas nieuwe kopen als de kleine maat er is, maar dat laat inmiddels al weer enige tijd op zich wachten :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:51

Het zou eerst augustus worden. Toen oktober. En nu november. Maand is nog niet om, maar moet het eerst maar zien of ze er voor de kerst zijn.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 12:52

Ik ben ook wel erg benieuwd naar dat kleine maatje. Ik vind het echt fijne schoenen in gebruik.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:59

haukieboy schreef:
Singasong, ik heb eventueel de onderkant [alleen de schoen dus] van de easyboots glove maat 2 voor je te koop. Dan zou je er alleen nog gaithers bij moeten kopen. Als je belangstelling hebt dan pb je mij maar even.Er is maar zo'n 5 keer mee gereden.

Ik moet even kijken of die maat 2 geschikt is.

Moed begint me al aardig in de schoenen te zinken (of hoe is dat spreekwoord ook alweer?)
Ben net bij Horsebalance in Hoogland wezen kijken voor de Marquis. Oude schoenen mee + omtrekken van de hoef.
Moeilijk, moeilijk...... Zo'n opblaasachterkant lijkt ideaal maar het zat voor mijn idee veel te hoog. De ballen van de hoef vallen in een soort van gat onder het opblaaskussen. Had er geen goed gevoel bij, dus heb ze niet meegenomen. Daarbij kwam nog dat als ze niet zouden passen en er zaten krassen op ik 30 euro op de prijs moest inleveren.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:01

Isapaardje schreef:
Ja op zich is het jammer dat er niet meer passervice wordt aangeboden. Voor shetlanders kan ik wel wat aanbieden ... heb in de kleinere maat best veel schoenen staan (smit, cavallo, easyboot normaal, epic, RX).
Maar moet je dan maar net in de buurt wonen, ik ga geen schoenen opsturen of uitlenen, want ik gebruik ze zelf (op de Smitjes na; dat is nostalgie geworden haha).

Feuth van Hoefschoenenwinkel, heeft passervice, alleen zijn andere service, nl. beantwoorden van mail en telefoon is niet zijn sterkste kant. Erg jammer; loop er op dit moment zelf ook tegenaan.
Easyboot is eigenlijk het makkelijkst, je kunt overal altijd ruilen, mits de schoenen onbeschadigd en schoon zijn (dus passen op schone ondergrond met plastic zak om de voet).
Geldt voor Cavallo trouwens ook.
Rest weet ik niet.

Heb Klaas gebeld en voicemail ingesproken, mail gestuurd, zo nog even sms sturen. Dan moet het wel aankomen toch?? :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:18

wilde je tegen easyboots ruilen maat 000
Dennis schreef:
Ik heb nog steeds een paar easyboot gloves maat 00 te koop.
Of te ruil tegen 000 (of kwa maat soort gelijk). Ik twijfel over de Cavallo's maat 0 omdat een van mijn pony's echt tussen 00 en 000 in hangt (000 krijg ik amper aan en uit, 00 met wat aanpassingen gaan prima, de 00 glove's zijn wel te groot).

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 17:54

haukieboy schreef:

Hij heeft 3,5 of 4 nodig. 2 gaat niet passen.

Hoe hard is die zool van de easyboot? Is hij nog enigszins flexibel zoals rubber?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 20:43

Vandaag mijn nieuwe 2e hands delta gepast.
Weet nog niet wat ik er van vind.
Hoef zit er prima in maar rest zit wat los en maakt geluid bij t lopen.
Ga maar eens proberen te rijden woensdag ermee.

Marquis hebben 3 andere paarden hier, lompe dingen maar lopen er goed mee, alleen soms wat last in de kootholte.

Klaas feuth zegt dat hij 1 merk om te passen heeft, kreeg wel snel email reactie elke x.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:03

Singasong, waarom laat je dan geen schoenen meer op maat maken?
Je was toch tevreden over de Smit schoenen?

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:04

Mijn ervaring met Marquis is absoluut niet positief.
Kreeg gelijk schuurplekjes in de kootholtes, wat vervolgens omsloeg in mok. Bij het inlopen heb ik me altijd keurig aan het schema gehouden.
Luchtkamers die vrij snel lek raakte door het strijken van de achterbenen.
Galopperen kon ik wel vergeten, vlogen de schoenen door de lucht.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:43

kevje06 schreef:
Vandaag mijn nieuwe 2e hands delta gepast.
Weet nog niet wat ik er van vind.
Hoef zit er prima in maar rest zit wat los en maakt geluid bij t lopen.
Ga maar eens proberen te rijden woensdag ermee.

Marquis hebben 3 andere paarden hier, lompe dingen maar lopen er goed mee, alleen soms wat last in de kootholte.

Klaas feuth zegt dat hij 1 merk om te passen heeft, kreeg wel snel email reactie elke x.

Zolang ze niet uitvliegen en wrijving geven aan de voet lijkt mee dat geluid te verwaarlozen. En ze horen je aankomen :D

Dat last hebben in de kootholte kan ik me voorstellen. Dat opblaasgedeelte zit ook erg hoog.

Heeft hij maar 1 merk om te passen??? Dan heb je weinig aan de passervice -O-

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:45

Isapaardje schreef:
Singasong, waarom laat je dan geen schoenen meer op maat maken?
Je was toch tevreden over de Smit schoenen?

Ja ik zou graag weer Smit schoenen willen, zeker nu nadat ik de cavallo's en marquis gezien heb. Maar ik moet er voor naar Rijssen. Vind het geen optie, geeft te veel stress.
Smit laat geen één hoefbekapper meer schoenen aanmeten, hij doet het alleen nog zelf.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:46

Odi schreef:
Mijn ervaring met Marquis is absoluut niet positief.
Kreeg gelijk schuurplekjes in de kootholtes, wat vervolgens omsloeg in mok. Bij het inlopen heb ik me altijd keurig aan het schema gehouden.
Luchtkamers die vrij snel lek raakte door het strijken van de achterbenen.
Galopperen kon ik wel vergeten, vlogen de schoenen door de lucht.

Dat is niet zo mooi!
En welke schoenen heb je nu?

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:11

Oude marquis schoenen waren stuk lager. De.nieuwere rubbers zitten erg hoog.

Ik begreep van klaas ook dat je alleen bij hem kan passen.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 23:20

singasong schreef:
Smit laat geen één hoefbekapper meer schoenen aanmeten, hij doet het alleen nog zelf.

Ah, is hij weer terug naar het oude systeem. Toen ik in 2003 met hoefschoenen begon, was hij ook de enige die ze deed aanmeten, dus ja ... dat kon alleen in Rijssen. Voor ons 1,5 uur op de trailer (enkele reis). Was minder inderdaad.
Maar goed, als je eenmaal de mallen hebt, kun je wel, als de schoenen versleten zijn, makkelijk nieuwe laten maken. Dan hoef je alleen de mallen maar op te sturen (mits de voeten niet te veel veranderd zijn natuurlijk).

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 00:03

@ Singasong. Ik heb nu de Easyboot Epic. In het begin was ik niet echt gelukkig met de hoefschoenen, maar met een kleine aanpassing kan ik alles met de schoenen. Het allergrootste voordeel van deze schoenen vind ik dat je ze niet in hoeft te lopen. Soms gebruik ik ze maanden niet en dan weer een aantal dagen achter elkaar. Nadeel vind ik dat ijzeren draadje, is toch elke keer weer een gedoetje om die goed over de clips te krijgen. Zodra de glove's in grote maten verkrijgbaar zijn denk ik dat ik die ga proberen.
Het is echt zonde dat er niet een soort rijdende paardenschoenen scapino is. Dat je gewoon verschillende merken kunt proberen en als het bevalt gelijk goed laten afstellen, betalen en klaar.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:07

kevje06 schreef:
Oude marquis schoenen waren stuk lager. De.nieuwere rubbers zitten erg hoog.

Ik begreep van klaas ook dat je alleen bij hem kan passen.

Vreemd dat ze dat hebben aangepast. Het merendeel van de paarden zal het dan wel nodig hebben.

Klaas mag z'n site dan wel eens aanpassen want er staat toch echt dat hij ook aan huis komt.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:09

Isapaardje schreef:
singasong schreef:

Ah, is hij weer terug naar het oude systeem. Toen ik in 2003 met hoefschoenen begon, was hij ook de enige die ze deed aanmeten, dus ja ... dat kon alleen in Rijssen. Voor ons 1,5 uur op de trailer (enkele reis). Was minder inderdaad.
Maar goed, als je eenmaal de mallen hebt, kun je wel, als de schoenen versleten zijn, makkelijk nieuwe laten maken. Dan hoef je alleen de mallen maar op te sturen (mits de voeten niet te veel veranderd zijn natuurlijk).

Dat is nu het hele punt, zijn voeten zijn veranderd door HB en past daarom zijn schoenen niet meer. Anders had ik ze wel opgestuurd om te laten verzolen bijv.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:11

Odi schreef:
@ Singasong. Ik heb nu de Easyboot Epic. In het begin was ik niet echt gelukkig met de hoefschoenen, maar met een kleine aanpassing kan ik alles met de schoenen. Het allergrootste voordeel van deze schoenen vind ik dat je ze niet in hoeft te lopen. Soms gebruik ik ze maanden niet en dan weer een aantal dagen achter elkaar. Nadeel vind ik dat ijzeren draadje, is toch elke keer weer een gedoetje om die goed over de clips te krijgen. Zodra de glove's in grote maten verkrijgbaar zijn denk ik dat ik die ga proberen.
Het is echt zonde dat er niet een soort rijdende paardenschoenen scapino is. Dat je gewoon verschillende merken kunt proberen en als het bevalt gelijk goed laten afstellen, betalen en klaar.

Wat heb je aangepast aan de Epics? En hoe komt het dat je ze niet hoeft in te lopen? Is dat omdat ze alleen rond de hoef zitten?

Is er trouwens een winkel (m.u.v. die van Klaas) waar je naar toe kan om de easyboot-modellen te bekijken? Ik dacht mss Divoza maar kan via de site geen hoefschoenen vinden.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:27

Divoza heeft easyboots :j hier staan wel oude en nieuwe modellen door elkaar :j
Hier hebben ze alleen de standaard zonder gaithers ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:38

Splinter schreef:
Divoza heeft easyboots :j hier staan wel oude en nieuwe modellen door elkaar :j
Hier hebben ze alleen de standaard zonder gaithers ;)

Dan ga ik de Divoza hier in de buurt zo eens bellen om te vragen wat zij hebben staan.

Ik was net begonnen om het topic vanaf het begin te lezen maar het is eigenlijk geen doen om 95 blz. door te lezen.

Ik het begin van het topic wordt er met veel lof over de gloves gesproken en heb wat foto's voorbij zien komen. Wel van paardjes met hogere hielen dan dat die van mij heeft. Is de glove niet geschikt voor paarden met lage verzenen?

O, en ik las iets over een 'fit kit' dat ze in Engeland hebben. Is dat hier in Ned. ook verkrijgbaar?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 09:56

zelf heb ik easyboots/marquis/boa/renegade uitgeprobeerd
easyboot als je paard in de maat zit prima schoen,je hoeft ze niet in te lopen en blijven in alle gangen goed zitten,deze zijn van mijn pony waar ik mee men.
marquis fijne schoen wel lomp draaide een beetje bij mijn paard kon er alle gangen mee rijden,je moet ze in lopen zelf niet gedaan en de tinker die deze droeg had er geen moeite mee.
de boa fijne schoen,zorg wel er voor dat hij iets ruimer is dan kun je er de gaiter in gebruiken,helaas lukt het bij mij niet omdat de schoen precies past,en dan heb je kans op steentjes er in.fijn en goed aan te trekken,je moet ze in lopen maar heb ik nooit gedaan bij mijn volbloed.
renegade,hele fijne schoen je hoeft ze niet in te lopen,blijven ook goed zitten in alle gangen ook rengalop geen probleem.makkelijk aan te trekken.als al mijn paarden in de maten van renegade paste zou ik altijd voor deze schoen gaan.

dit zijn mijn ervaringen met 4 verschillende schoenen.nummer 1 is bij mij de renegade op 2 de easyboot op 3 de boa en op 4 de marquis