Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nathalie25 schreef:Hallo iedereen
Ik lees hier al een tijdje mee en leer onzettend veel van jullie verschillende meningen!
Maar zoals iedereen heb ik ook een vraagje of eigelijk een puntje om het ook over te hebben.
Bij mij op stal staan een paar paarden die door de zelfde smid gedaan worden.
Een van deze paarden had wat moeite om te strekken tijdens draf.
Gezien de bouw van het paard en zijn schouder denk ik persoonlijk dat hij nooit een grote ster kan zijn in strekken maar dit is mijn mening.
De smid had er wel een oplossing voor: Hij heeft zijn voorijzers er anders om opgeslagen!
Dus de lippen van het ijzer zitten nu bij de voetbal van het paard om het zo maar even te noemen.
De eigenaar vond dit zo'n goede oplossing dat ze haar pony er ook zo op heeft laten zetten!
Wat vinden jullie van zo'n oplossing?
Mij lijkt het erg raar en dat kan toch nooit goed zijn voor de beenstand en de hoeven?
Groetjes Nathalie
petitparis schreef:bij mijn paard heeft de smid de voorijzers (zonder lippen) een beetje vierkantig gemaakt zodat ze gemakkelijker "weg kan" vanvoren omdat ze anders zo stijf liep en gemakkelijk struikelde. Op zich leek het mij een goede oplossing, omdat zonder ijzers rampen zijn (kreupel). Maar is dit dan ook slecht?