Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Esther28 schreef:Nou zo lijkt het wel he.....
Hij komt niet slecht zn hok uit o.i.d. en loopt zo aan de hand ook niet slecht o.i.d.
Gisteren heeft ie ook ng zn oude truukjes uitgehaald in de paddock: kuilen graven naar china zo ongeveer, ook neemt ie de bomen bij de paddock nog met enige regelmaat onder handen, maar na een uurtje is dan echt zn kwartje op en is ie erg mat.....
Ik denk weleens dat ze zich verveelt, maarja, dit weer, en haar problemen, (Ik mag alleen rechtuit) maken niet dat ik nou veel mogelijkheden heb.. Zippo_M schreef:Zippo heeft speciale ijzers gekregen nog op de kliniek gelijk nadat koefkatrol ontdekt werd.
Deze hebben aan de achterkant speciaal ingelaste wiggen, maar nou heb ik het gevoel dat 1 van de 2 ijzers niet helemaal lekker zit, want die wig drukt daar in de straal.
Volgens mij vind hij het zelf ook niet lekker zitten want hij is altijd heel makkelijk met voetjes geven, en nu wil die dat voetje met het goede ijzer niet geven omdat hij dan dat voetje met het slechte ijzer meer moet belasten.![]()
Dus ik laat mijn hoefsmid er vrijdag gelijk maar even naar kijken.
ik val werkelijk van mijn stoel dat klinieken dát nog voorschrijven 
Hanneke84 schreef:Je zou wat grondwerk kunnen doen Reiziger als jullie dat leuk vinden?
Misschien haalt dat de sleur er zo een beetje uit.
Wel fijn dat je over het fietspad kon wandelen!

Laura1982 schreef:ik zal wel heel blond overkomen maar wat is toonlanden??
reiziger schreef:Hanneke ik mag geen grondwerk doen, want ze mag alleen rechtuit lopen. Dus ik mag niet in een bak met haar werken. Anders was ik ook al wel begonnen met lange teugelen. Op het fietspad heb ik voor de lol een soort van teugelen gedaan, ben er een beetje achter gaan lopen.
Ik ben helemaal gelukkig met mijn fietspad
Hanneke84 schreef:Misschien had ik het anders als grondwerk moeten noemen, wist er alleen zo gauw geen naam voor. ( Veel dingen komen van Parelli)
Je kunt toch bijvoorbeeld een zeiltje op de grond leggen en eroverheen stappen, kijken of je datzelfde zeiltje over hem heen kan schuiven of je ermee kan wapperen.
Je kan er mee doen wat je zelf wilt. Of smalle doorgangetjes maken en doorheen gaan. Dezelfde oefeningen of wandelen als je bij de hals bent of bij de rug of kont van links of van rechts. Vaak zijn paarden aan 1 kant zekerder dan aan de andere kant. Dingen aanraken met de neus vinden paarden ook erg leuk, bijvoorbeeld lantaarnpalen onderweg of paaltjes/ brievenbussen en dan belonen met een bikjes/aai etc wat je wilt. Vind je paard nog iets eng, spuitbussen, ballen noem het maar kun je nu ook goed mee oefenen. Zo vind Andy het heel erg leuk om met pionnen te spelen, het in zijn mond te nemen. Dat heb ik verder geoefend of hij die ook aan mij kon aangeven. Allemaal dingen die de sleur er even uithalen, waar jullie plezier in kunnen hebben. Het moet natuurlijk wel je ding zijn dat snap ik ook wel