Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blon_D schreef:Laukje staat 24/7 buiten ook omdat ze met haar 22 toch wat stijver is. Maar omdat ze blijft eten moet ik het graasmasker wel gebruiken het is dat of bijna volledig op stal. Dan vind ik dit toch wel wat diervriendelijker. Heb net de magnesium binnen gekregen dus daar ga ik vanavond meteen mee beginnen
Jannepauli schreef:Magnesiumoverschot wordt gewoon uitgeplast.
De best opneembare vorm van magnesium voor paarden is magnesium citraat.
Jannepauli schreef:Magnesium chelaat is een bewerkte vorm om de opname te verbeteren - die van de Paardendrogist ( magnesium citraat) kun je prima gebruiken.
Blon_D schreef:Ik heb die van paardnatuurlijk besteld en proefverpakking van 250 gram.
Anorganisch magnesium
Hieronder vallen magnesium-oxide, -sulfaat, -citraat, -carbonaat, - chloride, -fostaat, etc. De opname van deze magnesiumbindingen varieert van redelijk tot slecht. De slechter opneemvare vormen (zoals magnesium-fosfaat) hebben bijwerkingen en werken vaak laxerend, en zachte mest zorgt nou juist voor een groter magnesium-verlies! Ook kunnen deze bindingen de pH in de darmen veranderen. De slechte opname kan niet worden gecompenseerd door de dosering te verhogen, mede vanwege de ongunstige bijwerkingen.
Organisch magnesium
Dit zijn de magnesium-chelaten, bindingen tussen magnesium en een organische stof (aminozuur). Hieronder vallen verbindingen als magnesium-alphaketagluconate, -aspartate, -glycinate, -lysinate, -orotate, -taurate, etc. De opname van deze magnesiumbindingen is zeer goed en ze hebben weinig tot geen bijwerkingen. Wel zijn deze preparaten wat duurder dan de anorganische preparaten.
Ik heb een chelaat voor 12,50 ik ga het nu 9 dagen proberen en daarna bekijken of ik er mee door ga.
Marijuhhhhh schreef:Blon_D schreef:Ik heb die van paardnatuurlijk besteld en proefverpakking van 250 gram.
Anorganisch magnesium
Hieronder vallen magnesium-oxide, -sulfaat, -citraat, -carbonaat, - chloride, -fostaat, etc. De opname van deze magnesiumbindingen varieert van redelijk tot slecht. De slechter opneemvare vormen (zoals magnesium-fosfaat) hebben bijwerkingen en werken vaak laxerend, en zachte mest zorgt nou juist voor een groter magnesium-verlies! Ook kunnen deze bindingen de pH in de darmen veranderen. De slechte opname kan niet worden gecompenseerd door de dosering te verhogen, mede vanwege de ongunstige bijwerkingen.
Organisch magnesium
Dit zijn de magnesium-chelaten, bindingen tussen magnesium en een organische stof (aminozuur). Hieronder vallen verbindingen als magnesium-alphaketagluconate, -aspartate, -glycinate, -lysinate, -orotate, -taurate, etc. De opname van deze magnesiumbindingen is zeer goed en ze hebben weinig tot geen bijwerkingen. Wel zijn deze preparaten wat duurder dan de anorganische preparaten.
Ik heb een chelaat voor 12,50 ik ga het nu 9 dagen proberen en daarna bekijken of ik er mee door ga.
Je moet dus al binnen een paar dagen resultaat kunnen zien?
Marijuhhhhh schreef:Haha, het is dus niet lekker smaakvol!
Ik mengde de Ascal (toen hij dat nog kreeg) ook altijd door de appelmoes. Vervolgens goot ik het hele papje in een spuit en spoot ik het in z'n mond. Geen hele prettige manier, maar wel effectief.
Marlis schreef:Weer OHZ na de hoefbevangenheid![]()
http://www.youtube.com/watch?v=EtyjXzyaOAw
Wel wat wazig was in de binnenbak.
capopjekop schreef:Mss heeft het er ook mee te maken of ze een tekort hebben of niet? Grietje at het de eerste keer mega goed op. De tweede bevangenheid liet ze haar hooi liggen en kreeg ik het niet gevoerd.