Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
scoxxx schreef:Valt jullie niet op:
1. prachtige brede straal
2. de fantastische brede opzet, beginnend bij nagelgat 2 binnenkantje tot en met nagelgat 2 binnenkantje
3. prachtige afwerking van het ijzer
4. mooi hoog genageld
5. mooi garnituurtje
Djilan schreef:Scoxxx, erg mooi op de foto gezetNetjes gedaan hoor! Wil in Uddel jouw mening over Blik zijn voeten graag horen!
Djilan schreef:Hilli, inderdaad lijkt het beslag scheef, maar kijk je naar de straal en voorkant van het ijzer zie je dat dat niet het geval is. Interessant!
scoxxx schreef:
DaanxBien schreef:Scoxxx Mag ik jou vragen hoe duur dat kost zulk beslag?
fransje23 schreef:Ik heb ook al gemerkt dat foto's, zeker met een mobiel gemaakt, vaak wat diepte missen waardoor dingen vertekenen. Ook de hoek is erg bepalend voor wat je ziet.
Djilan schreef:Dat laatste loop ik ook tegenaan. Maat 00 is voor de achterhoef eigenlijk net te krap, maar als je alle lippen eraf knipt gaat het net. Maat 03 ligt eigenlijk mooier, meer garnituur, maar de takken komen aan de achterzijde over de straal heen. Wel mooi centraal, zoals hierboven. Nu ligt tot nu toe dus maat 00 eronder.. (easyboot is ook maat 0 achter trouwens)
Arabesk schreef:paar blz's terug, heb het zelf niet eens heel goed bekeken, maar heb het ff snel tussen de bedrijven door geplaatst.
scoxxx schreef:Ah ja, gebeurt bij mijn paarden ook dat de achterijzers met zijlippen inderdaad een stukje uitsteken.... en met voorlip al helemaal -> die knip ik er gelijk af. Zijlippen laat ik zitten.
Het stukkie dat nog uitsteekt vijl ik weg. Tja, liever niet natuurlijk... maar die compromis sluit ik wel.
Overigens, ook een keertje kunststofbeslag bewonderd die de zijlippen + voorlippen ingevijld had in de hoefwand met een dremmel. Dat vond ik keimooi smidwerk. Ik ga ook nog eens een dremmel kopen om te kijken hoe dat uitpakt: alleen zit ik een beetje met dat invijlen van de hoefwand... wil ik dat wel/niet? Ben daar nog niet helemaal over uit.
scoxxx schreef:scoxxx schreef:
BTW, hier zie je overigens ook takken die nog deels de straal ondersteunen.
Maar je kan hier bijv mooi door het doorzichtige heenkijken en als je de rood gemarkeerde witte lijn verder doortrekt, zie je dat de hielen centraal op de takken staan.
Dat laatste vind ik persoonlijk essentieel en belangrijker dan het wel of niet deels ondersteunen van de straal