Hoefkatrolontsteking

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:38

Nou mn gevoel was niet verkeerd over Bor....hij liep niet goed rechtsom, (zn hko voetje)...Het is echt minimaal en op stal belast hij zn voetje gewoon.....
Ik weet alleen niet of het rijtechnisch is of dat ie weer echt pijn in zn voetje heeft, dus zaterdag komt mn juf kijken of het door spanning in zn lijf komt of echt van zn voet.....
Pffff kan wel janken.... |(
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 07-01-10 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:40

Erna_ schreef:
Je hoort er zoveel over van voor- en tegenstanders dat ik het zelf een keer wil zien. Misschien is het wat, misschien vind ik het helemaal niks: ik ben gewoon nieuwsgierig ;)

Ja ik ook. Ik zou al een keer gaan met een groepje van stal ,maar toen waren we te laat met aanmelden en zat het al vol. Ik vind het niet zo erg om er een stukje voor te reizen, maar ik heb geen auto. Dus als het met openbaar vervoer te doen is zou het wel handig zijn, of iemand moet mij ergens van een trein of busstation willen halen :o

Zillah weet jij meer van die 3 op de sesambeentjes? Hoe "erg" dat is? Kan er weinig info over vinden..

Net weer met beide paarden en bijrijdster een stapritje gemaakt, gewoon een eind het fietspad op en neer. Dat is helemaal schoon hier, dat is wel fijn. Mijn paarden vinden het altijd supergezellig om samen zo op pad te gaan.

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:42

Esther balen zeg..Je denkt meteen het ergste op zo'n moment hé :( Dat is het rottige met deze aandoening. Zal voor je duimen dat het meevalt. Fijn dat er iemand met je meekijkt Zaterdag.

Zillah_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:44

Zillah weet jij meer van die 3 op de sesambeentjes? Hoe "erg" dat is? Kan er weinig info over vinden..

Net weer met beide paarden en bijrijdster een stapritje gemaakt, gewoon een eind het fietspad op en neer. Dat is helemaal schoon hier, dat is wel fijn. Mijn paarden vinden het altijd supergezellig om samen zo op pad te gaan.[/quote]

Ik weet nog dat ik toen een hele poos met de veearts aan de telefoon heb gezeten. Hij vertelde dat hij dat van die sesambeentjes pas thuis goed had kunnen zien toen hij de foto's vergroot had maar dat het geen probleem hoefde te worden omdat hij er nu ook geen last van heeft. Er is inderdaad weinig over te vinden maar ik pas ook een beetje op met wat ik op internet opzoek. Je komt namelijk de meest vrselijke verhalen tegen over van alles en nog wat en ik wil wel genieten van mijn paard en niet bij iedere stap die hij zet nadenken of dat consequenties zou kunnen hebbe.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 17:46

Ja t eerste wat door mn hoofd schoot was einde oefening...verschrikkelijk, moet er niet aan denken........
Ben ook af en toe zo een doemdenker....Als het mn paard betreft kan ik soms echt niet rationeel denken hoor.......schiet ik meteen in een soort van paniek modus...

Erna_

Re: centraal topic voor hoefkatrolontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:09

Herkenbaar hoor, Esther. Normaal zie ik alles van de positieve kant, maar wat In betreft ben ik net zo als jij.
Ik zal ook voor je duimen dat het meevalt!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 21:49

Esther28 schreef:
Nou mn gevoel was niet verkeerd over Bor....hij liep niet goed rechtsom, (zn hko voetje)...Het is echt minimaal en op stal belast hij zn voetje gewoon.....
Ik weet alleen niet of het rijtechnisch is of dat ie weer echt pijn in zn voetje heeft, dus zaterdag komt mn juf kijken of het door spanning in zn lijf komt of echt van zn voet.....
Pffff kan wel janken.... |(

Hoe is het gegaan Esther?

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:40

hebben jullie nu ook het idee met dit weer dat ze wat slechter lopen? Bliss heeft hoefkatrol 2/3. nu met de kou loopt hij er niet goed op. meer paarden die er last van hebben?

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 22:47

De meeste paarden zullen met dit weer minder naar buiten gaan en de ondergrond is ook erg hard ( en glad) wat ook niet erg mee helpt.
Gelukkig loopt Andy nog steeds goed, maar ik merk wel het verschil als hij net uit stal komt of net uit de wei.

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:07

ik vind het allemaal maar niks, dit weer, kan niet eens lekker een buitenritje maken!

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:20

Ik vind het ook lastig. De wei is bevroren, en bij de ingang is de grond ongelijk. Niet echt goed voor haar voeten. Gelukkig is de wei verderop wel vrij egaal. Ik probeer haar zoveel mogelijk toch buiten te zetten, maar merk dat ze het rond 16.00 wel gehad heeft. Dan wil ze gewoon naar binnen.
Buiten stappen/wandelen gaat ook niet nu er nieuwe sneeuw gevallen is :(

Esther hoe is het nu?

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:33

ik heb dan gelukkig nog een binnenbak, verwend!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 12:57

Juf heeft Boris aan de longeerlijn gezet en dan loopt ie wel rad...
Het lijkt meer uit zn rug te komen. Hij loopt ohz met de handrem erop en is niet naar voren te rijden want dan gaat ie in de staak zowel links als rechtsom.
De verbinding van voor met achter lijkt wel weg.....
Gisteren is de osteopaat geweest en hij zat rechts bij zn schoft en rechtsachter best vast.
Ook waren 3 voeten warmer dan de andere. Zn "slechte" voetje voelde goed qua temperatuur de andere waren wat warm.
Hij is helemaal weer losgemaakt en belast zn voorbenen gewoon goed.
Moet nu 5 dagen aan de hand stappen en mag dan weer rustig in stap gaan opbouwen......
Hopelijk is het probleem opgelost met de behandeling en rust.....

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:27

Dat zou fijn zijn Esther!

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:18

Illo was op tweede kerstdag ook ineens flink kreupel in stap al op zijn slechte voorbeen. Heb nu 2 weken gestapt, hij loopt nu al weer een stuk beter, in stap weer helemaal goed, maar in draf zie je er nog "iets" aan, maar niet kreupel meer. Blijf nog een paar weken stappen voor de zekerheid en dan hopelijk weer rustig aan opbouwen.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 21:48

Esther,ik hoop dat Bor over 5 dagen gewoon weer lekker loopt.
Ik herken dat terughoudend lopen wel,dat doet Tence af en toe ook,dan doe ik een paar dagen wat anders dan rijden en dan gaat het wel weer.

De vorst is voor onze paardjes helemaal niet goed.Tence loopt wel buiten maar kan niet echt zijn ei kwijt.

En onze binnenbak is eigenlijk te klein voor hem maar ja,ik heb nog wat om in te rijden.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:15

Bor voelt zich al een stuk prettiger volgens mij...staat een stuk vrolijker te kijken en is niet meer zo mat....
Ging gister een beetje uit zn stekker in de paddock, dus ik ga er dan maar vanuit dat ie zich al weer wat beter voelt.....

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 10:16

Gelukkig maar! *D

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 12:25

Fijn Esther!

Ook ik herken het lopen met de handrem erop..Wel fijn trouwens dat je meteen een osteopaat kon laten komen. Even lekker los laten maken en wat rust doet wonderen.

Hopelijk komt het nu weer helemaal goed!

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:04

Goed gehandeld Esther!
Opzich wel fijn dat het niet zijn voetje was al belast hij misschien die andere dingen nu meer waardoor het vast gaat zitten? Gelukkig dat hij zich goed genoeg voelde om uit zijn dak te gaan :D

Cynthiar hopelijk loopt jouw paardje gauw weer beter!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 20:32

Gelukkig Esther dat het wat beter gaat,ik schiet ook altijd in de paniek hoor als er wat is.Mijn paard heeft zich bij de situatie neergelegd,van 24/7 op het land weer op stal.We geven hem veel aandacht, en ik ga weer lekker rijden.

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:34

Zippo heeft speciale ijzers gekregen nog op de kliniek gelijk nadat koefkatrol ontdekt werd.
Deze hebben aan de achterkant speciaal ingelaste wiggen, maar nou heb ik het gevoel dat 1 van de 2 ijzers niet helemaal lekker zit, want die wig drukt daar in de straal.
Volgens mij vind hij het zelf ook niet lekker zitten want hij is altijd heel makkelijk met voetjes geven, en nu wil die dat voetje met het goede ijzer niet geven omdat hij dan dat voetje met het slechte ijzer meer moet belasten. :(:)
Dus ik laat mijn hoefsmid er vrijdag gelijk maar even naar kijken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:42

Oeh dat lijkt me idd niet prettig als die wiggen in zn straal drukken....
Overigens dacht ik dat wiggen eigenlijk niet meer gebruikt werden :o

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 10:15

Wiggen worden nog wel gebruikt maar lang zo vaak niet meer.Ze zijn er een beetje van terug gekomen maar soms wil het nog wel eens helpen.

Ik vraag me alleen af hoe die wig in de straal kan drukken.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 11:22

Zippo, ik ben misschien een miep maar als ik jou was zou ik de hoefsmid even bellen of dat mogelijk is van die wiggen.
Moet toch niet lekker zijn als hij daar tot vrijdag mee moet lopen?

Hebben jullie paardjes ook last van energie te veel?
Het wordt tijd dat alles niet meer zo bevroren is dan hoeven ze niet meer zo voorzichtig te doen op de wei.
Of je moet gezegend zijn met een binnenbak natuurlijk :D