dierapotheker schreef:Bij hoefbevangenheid.
Bij tying-up.
Bij staart- en maneneczeem.
Bij spierstijfheid bij –onder andere- oudere dieren.
Jeetje, dan zou die glucobalance wel eens perfect kunnen zijn voor onze pony...
Tegen het bevangene aan gezeten, met erg gevoelig lopen en iets warmere kroonranden (wat ik hier ook als symptoom las)... Ze heeft vrij ernstig ZE en daarbij een enorm hoge spierspanning. Haar hals voelt altijd hard aan, maar dus ook in de winter. Ook zijn rug- en achterhandspieren altijd hard/gespannen. Plus dat ze wat te dik is!
Ik geef al af en toe een kuurtje magnesium, maar zie daarop weinig tot geen verschil. Nu dacht ik er over om het restje Groene Os rust compositum extra te proberen wat ik nog over heb van mijn andere pony met oud & nieuw. Maar omdat pony'tje op het moment ook al een kruidenmix en appelazijn krijgt voor haar ZE durf ik er niks zomaar bij te geven.
Heeft een gewone DA ook wat zinnigs te zeggen over glucobalance? Of kan ik het beste een homeopatisch DA contacteren? Al ben ik bang dat ik dan gelijk flink mag betalen voor een consult... Mijn negatieve ervaring met alternatieve geneeswijzen voor paarden is dat het vaak enorm veel geld kost, en er niet merkbaar iets gewonnen is.