Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:13

Lisa, ik vind haar idd nog steeds niet fijn lopen. Als de dierenarts nog steeds niks ziet, zal ik toch echt langs een andere gaan met haar. Het geeft nog steeds geen fijn beeld en ik moet eerlijk zeggen, als mijn paard zo aanvoelt, zou ik er niet eens opgestapt zijn. Dan was ik eerst met hem naar de kliniek gereden zijn en hem binnenste buiten gekeerd. Nu ben ik sowieso wel overbezorgt en waar iedereen zegt, ik zou het nog een paar dagen aankijken en afwachten voor je naar de kliniek gaat, ga ik toch! Dit heeft mij toch 2x een hoop ellende bespaart. Hij had een naar binnen geslagen mok en lichte verhoging. Iedereen zei, kijk het een paar dagen aan of het dunner wordt enzo. Ik vertrouwde het niet, volgende ochtend direct de DA gebeld en die zijn toen gekomen voor de zekerheid bloed afgenomen en bleek net geen bloedvergiftiging te zijn. Maar wel antibiotica en een of ander bloedzuiverend medicijn. Nu met zijn schieffel ook. Ik vertrouwde het niet en iedereen zei, ach dat valt wel mee.... Is maar een klein beetje dikker, over een weekje is dat ook wel weg. En kreupel is hij er niet op. Blij dat ik wel gegaan was, anders was het misschien wel erger geweest.......
Maarja, zoals ik al zeg, ik ben wel snel met de dierenarts bellen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:14

vonneke schreef:
Fijn dat het been dunner was Noa, showend in de wei is er bijna geen enkele kreupel. Dat zou ik niet als graadmeter nemen!

Dat klopt Vonneke, normaal zou ik dat ook niet als graadmeter nemen. Maar ik weet hoe mijn merrie is.
Toen ze de peesblessure net had en ik nog niet precies wist wat er aan de hand was, liep ze ook in de wei af en toe te showen, maar dan zag ik echt heel duidelijk dat ze kreupel was. :j Die van mij laat heel snel zien wanneer ze onregelmatig is namelijk. Maar morgen dinsdag sowieso eens een stukje op het harde rennen, zien hoe het eruit ziet :)

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:18

Volgens mij is ze altijd al zo weekgekoot geweest.
Ze is 10 jaar.
Ze heeft ook altijd al wat stijf gelopen als je bijvoorbeeld paar dagen niet
gereden had o.i.d. Dus dat ze nu niet helemaal goed loopt hoeft niet perse
te betekenen dat de blessure niet verbeterd is maar kan misschien ook wel
komen van de stijfheid ofzo.

Anoniem

Re: Peesblessure, voorbeen dikke bult, niet warm, niet kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:21

Vind het niet echt een manier van lopen waarvan je zegt: dat is de pees.
Bij de veearts zat je er vast niet op toen hij keek of wel?

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:50

Nee heb er daar inderdaad niet opgezeten.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 22:54

Volgende keer dus zadel en hoofdstel mee en laat ze maar kijken!

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:17

Ja inderdaad.
Eerst maar eens wachten wat hij van het filmpje zegt.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:19

Je had die andere filmpjes toch ook laten zien???

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:23

Wel die van 7 september, daarvoor niet.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:25

Ik snap echt niet hoe een dierenarts kan zeggen dat dit paard niet kreupel is. Niks kwaads bedoel ten opzichte van jou hoor Liza!
Het hoeft natuurlijk niet uit het blessure been te komen. Het beeld wat jij overigens schetst over jou paard komt op mij over alsof die een vorm van atrose heeft. Stijfheid etc. Eventueel kan je eens gaan kijken of jou paard gebaat is bij fysio/osteopathie.
Echter, als ik DA was en ik zou zo'n filmpje onder mn neus krijgen zou ik toch eens vragen of diegene naar de kliniek wil komen om het paard binnenstebuiten te keren.

Lizaa01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 23:33

Het filmpje van 7 september heb ik hem nu meegestuurd, dus die heeft hij hiervoor nog niet gezien!
Misschien dat je daar op doelt NOa.
Bij de kliniek was ze echt beter, maar ze had ook erg veel energie dus misschien dat ze er doorheen
liep ofzo.. Ik was ook erg bang voor atrose, maar op de foto's was hier niets van te zien.
Ik wacht een reactie van de DA af en ben benieuwd wat hij er van zegt.
Moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook niet meer weet, de ene keer voelt het erg goed
en dan weer helemaal niet. Ook gezien het moeilijk staan na het liggen wat ze soms laat zien.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:31

Lizaa ik moet meegaan met de rest. Ik zie iets verbetering op bepaalde punten, maar het paard loopt nog steeds overduidelijk kreupel. Het heeft pijn in de draf. Op het vorige filmpje zag je overduidelijk welk been het dier kreupel liep, nu is de kreupelheid achter iets minder, maar lijkt het steeds meer door te werken in het hele lijf. Paard schudt een keer met hoofd wanneer ze het 'pijnlijke' been neerzet.
Het spijt me Liza, maar ik zou hier op dit moment echt echt niet mee gaan draven. Langs de weg stappen lukte niet met jouw paard of wel?
Ik ben benieuwd wat de DA zegt. Misschien kun je de filmpjes ook naar een andere kliniek mailen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 09:56

Is het bij jullie ook zo'n heerlijk weer? Hier staan ze alweer een uurtje buiten.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:16

Het is droog, maar daar is dan ook alles mee gezegd :'). Gisteren was het super weer. Mis het zonnetje en het is hier behoorlijk koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:22

Hier heerlijke zon!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 10:39

Jaloers!
Goed nieuws hier gekregen net, been ziet er super uit na haar uitbarsting van gisteren in de wei. Mooi koud en hard, zoals die moet zijn. Hele opluchting :))

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 22:05

liedjuh2 schreef:
Bij Tor gaan ze als die schieffel nog acief is, wat wrss wel het geval is, er cortico's inspuiten. Om grof te zeggen, leggen ze heel het proces stil daarzo, waardoor het bot mooi rond geets word en ze nergens meer last van hebben. Dat wilde ze al doen, maar doordat hij ook een bloeduitstorting in zijn peesvlies had en het proces daarvan dan ook stil gelegd word, moest ik eerst 4 weken stappen. Dus nu is die bloeduitstorting als het goed is weg, dan gaan ze kijken of de pees zelf daaronder niet beschadigt is, als dat niet het geval is, gaan ze die cortico's inspuiten. Nu heb ik wel met een of ander spul(ekofygyl ofzo) op die plek gesmeerd. Daarin zit een kleine hoeveelheid cortico's waardoor ik dus al 4 weken wel beetjes naar die schieffel zijn gegaan. Maar hij was heel actief die van mij. Dus het is niet genoeg geweest om hem helemaal inactief te maken. Daarom gaan ze dan dinsdag als hij goed is, wel nog inspuiten.
Lekker warrig verhaal. Als je het niet snapt, zeg maar, dan ga ik het proberen simpeler uit te leggen!!

Hi liedjuh. Mijne had ook een erg actieve schiefel. Moet 6 weken hetzelfde spul smeren als jou. Hij heeft t niet over inspuiten gehad. Weet jij al wat zoiets kost? Hopelijk helpt t.. Ik vraag me nl. Af of dat spul wel genoeg helpt...

Noa wat een supernieuws. En dat na de uitbarsting :-) fijn he...

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:22

Noa wat super dat het been weer mooi dun is!

Heeft iemand hier de Ice Vibe Boots toevallig? Ik zag dat Vonneke ze wou bestellen, heb je ze al binnen?
Het lijkt mij wel een heel mooi systeem en zit eraan te denken ze te bestellen, ik hik alleen nog een beetje tegen de prijs aan. Volgens mij zijn ze nog niet zo lang in Nederland te verkrijgen en ik kan er dan ook nog niet zoveel ervaringen/meningen over vinden.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:48

Ja echt super fijn dat het been niet anders is.
Dan kan het best zijn dat de artrose haar parten heeft gespeeld vorige week.
Ze was wel stijf gister, haha. Spierpijn van het rennen.

Die ice vibe dingen lijken me ideaal, maar die prijs.. Das even slikken, haha.

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:29

De prijs is inderdaad even slikken, maar als ze echt zo fijn zijn dat je ze kunt gebruiken vóór de training (alleen trillen) en om te koelen (alleen coolpack) en bij peesblessures (koelen én trillen) zijn ze misschien hun prijs wel waard.

Ik hoop dat Divoza binnenkort gewoon met een 75% korting sticker komt :+

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 11:06

Wat kosten ze eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 11:14

200 euro.

Wil hem gaan gebruiken om vooraf te trillen, ipv stappen op het hard of daarbij. Na het werk wil ik ermee koelen en misschien in het begin koelen en trillen

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:51

Daar lijkt het mij ook handig voor, het lijkt me voor nu nuttig en ook straks als ik het rijden weer ga opbouwen. Voor nu lijkt het me fijn om ze om te doen als ik haar 's avonds binnenhaal en dat ik ze om doe als ze haar ontbijt krijgt (en ik in de tussentijd zelf ook ga ontbijten :Y) ) voordat ze naar buiten gaat.
Misschien is het later helemaal niet meer echt nodig (de pezen 'opwarmen') maar het is ook een soort geruststelling voor je zelf dat je er in ieder geval alles aan doet om het been goed te houden.

En het is fijn dat je gewoon een set hebt, dus ze bij beide benen om kunt doen na een inspannende training.
(jullie horen het vast al, ik ben mezelf aan het overtuigen 8-) )

Degenen die al weer aan het rijden zijn, wat voor maatregelen nemen jullie om de benen goed te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:53

Het is geen set, maar een enkele bandage.

bokker88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:57

Dat zou me toch tegenvallen, dit zegt de omschrijving bij de paardendrogist:

Het Ice Vibe Pack bestaat uit:

•2 Ice-Vibe Boots
•2 cold packs
•2 strips die trillingen produceren
•2 batterijen
•1 batterijlader
•3 adapters voor gebruik in verschillende landen, uiteraard ook met Nederlandse stekker
Wij leveren het Ice Vibe Pack met een uitgebreide Nederlandstalige handleiding.